Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett litt på sånne kina-telefoner, men jeg gikk til slutt for en Huawei Honor 4X med dual sim til 1500kr. Huawei er jo en "kina-telefon", men jeg føler meg litt tryggere når den er kjøpt på elkjøp(med tanke på reklamasjon etc). Veldig interessant tråd :)

 

Har tidligere hatt iPhone 4s, Nokia Lumia 920 og 1020(begge Lumia'ene ble nettopp solgt på finn.no) og kunne ikke vært mer fornøyd med Android. Begynte å gå lei av de idiotiske flisene på WP. Dual Sim er genialt siden jeg har en sim til jobb og en til privat. 

Bruker ikke telefonen til noe krevende som f.eks. spilling så merker ikke noe til at maskinvaren er svak. Har ikke gjort noe spesielt med utseende heller, syns det ser rimelig pent ut. Har lest en del reviews der huawei utseende ikke kommer godt ut og i noan andre reviews så liker de utseende. Smaken er som baken...

 

Grunnen for migrering fra WP til Android/Huawei;

-Ville ha dual sim

-Lei WP og Windows generelt, har gått over til Linux på all maskinvare.

-Vil ikke betale flere lapper for en telefon, holder meg helst rundt 2K (+/- 500kr).

 

Ting jeg vil savne;

-kameraet til Nokia Lumia 1020

-Nokia Here Drive+

 

Syns dette er mye ryddigere enn glorete "live tiles" og WP fliser:

 

Lenke til kommentar

Hadde Huawei P8 en ukes tid som erstatningstelefon, og må si Huawei har levert den desidert beste Android opplevelsen jeg har vært borti. Veldig bra og minimalistisk android skall og ett hav av strømsparingsmuligheter om en måtte ønske det. Trenger ikke betale fullpris de en premium Android toppmodell :)

 

Blir det en android telefon i fremtiden er Huawei i hvertfall meget aktuell.

Lenke til kommentar

Huawei har levert den desidert beste Android opplevelsen jeg har vært borti. Veldig bra og minimalistisk android skall og ett hav av strømsparingsmuligheter om en måtte ønske det. 

Oppdaget dette. Itillegg kommer telefonen med oppdateringer om kjørende programmer som kan lukkes for å forlenge batteritiden. Jeg koblet telefonen fra laderen på lørdags morgen i ni tiden og den er nå etter nesten 28 timer på 53% kapasitet. Har brukt mobilen til ca. 3 timer med musikk, diverse surfing, ringing, nedlasting av app'er og generell roting i menyer etc. Har 7t og 24min. igjen på smart. Fikk 7t og 41min. etter en kjapp strømsjekk, normal drift = 7t og 17min. Ved å sette den i Ultra så får jeg 13t, men da er kun anrop og meldingsfunksjoner tilgjengelig. 

Lenke til kommentar

http://ulefans.com/productnews/ulefone-power-photos-revealed/

 

Snublet over denne mens jeg kikket på utvalget av kinatelefoner. Forventet å komme i midten av september.

 

6000+ mAh batteri (litt usikkert hvor mye den endelige verdien havner på visstnok)

5.5" FullHD skjerm (litt stor, men smale kanter rundt skjermen hjelper på)

3Gb RAM

16Gb ROM + minnekortplass (regner med det er 2 sim eller 1 sim + minnekort mulighet)

Fingeravtrykksleser.

Den er litt tykk og litt tyngre enn konkurrentene, men det kan jeg leve med for å få brukbar batteritid.

Skryter på seg å ha metallkabinett og den ser unektelig helt ok ut.

 

Er dog litt usikker på kamerakvaliteten, andre ulefone produkter med 13Mpix kamera har en Sony sensor som er helt gjennomsnittlig, dvs ikke noe å juble for.

 

Forventet pris er $229,-

Helt kurant om det ikke er noen store ulemper som jeg har oversett

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg endte faktisk opp med å bestille en Kina telefon med mye batterikapasitet til slutt.

 

En Innos D6000 med totalt 6000mAh batteri.

 

Øvrige specs:

CPU: Snapdragon 615

Minne: 3Gb

Lagring: 32Gb + minnekortplass.

Skjerm: 5.2" FullHD IPS med gorilla glass.

Kamera: 16Mp/5Mp.

Pris: $249 USD og gratis frakt.

Android 5.0.2

 

Fikk den i dag, og har ikke fått testet den så mye enda, men noen observasjoner har jeg gjort:

 

1: Kom ikke med EU lader dessverre, jeg får bruke den gamle laderen.

2: Har ikke norsk språk ut av esken. Oppdaterte telefonen til en beta android 5.1.1 ROM og kan nå velge Norsk, men noe er på engelsk enda, dette er dog helt ok så lenge det ikke er noe kinesisk ihvertfall.

3: Orginalrom kommer med noe kinesisk programvare, beta 5.1.1 har ikke dette (heldigvis).

4: Kameraet virker å være blant det beste jeg har hatt, men kun tatt 3 bilder enda.

5: Føles helt ok ut, hadde ventet et billig kinapreg. Den ekstra tykkelsen merkes ikke så mye som forventet (12mm tykk pga 2 batterier), men den er ganske tung.

6: Har mye sensorer.

7: Mye ytelse for pengene og mye RAM/ROM.

 

Skal komme tilbake med rapporter rundt batteritid og annet etterhvert.

 

Har enda ikke fått regning på fortolling/mva heller, men det kommer vel. Telefonen kom igjennom posten (sendt via postNL) og frakttid var rundt 2 uker fra Gearbest.com

Lenke til kommentar

Ser ikke så ille ut det der. Venter spent på erfaringene dine med batteritid. Har selv 3000mAh batteri i Honor 4X'en og den holder meg gjennom 2 arbeidsdager.

 

Ser Banggood har den til 270USD inkl. rekommandert postsending eller 24USD ekstra fro EMS frakt.

 

Hvis den kom med vanlig post og du ikke har betalt noe så kommer det vell ikke noe regning. Posten skal vell ha forskuddsbetaling eller betaling ved henting.

Endret av Membership Expired
Lenke til kommentar

Er så langt positivt overrasket på det meste. Men her er noen flere observasjoner.

 

*Skjermen er den beste mobilskjermen jeg har vært borti, meget fornøyd med den. Hvitt er skikkelig hvitt og farger er svært naturlige. Sort er meget bra og det er ikke noe lyslekkasje rundt skjermkantene.

 

*Kameraet er minst like bra som førsteinntrykket tilsa.

 

Jeg er ingen storbruker av telefon, bruker den en god del til musikkspilling over bluetooth, og sjekking av epost osv. Men har relativt lite på-tid på skjermen.

 

Nå er jeg på 3. dagen siden lading, det store batteriet er på 14% og det lille er på 100%, regner med den begynner å bruke av det lille snart. Ser ut som jeg vil klare rundt 5 dager mellom hver lading.

 

Enkelte programmer får telefonen til å restarte (eks CPU-Z), trolig pga en bug i beta ROM'en jeg bruker.

 

*4G fungerer fint.

 

*GPS'en er bra og nøyaktig.

 

*Antennen er gjennomsnittlig, omtrent på nivå med de fleste smarttelefoner, men et godt stykke unna gamle nokia/motorola telefoner.

 

*Wifi rekkevidden er litt under snitt, min LG G2 og motorola x play har bedre signalstyrke på lengre avstander fra ruteren.

 

*SD615 prosessoren er klokket til 1,5Ghz som gir en antutu score på 33696. moto x play har SD615 klokket til 1,7GHz som gir en antutu score på 36437.

Lenke til kommentar

Fikk brukt Here på Android litt i dag, men syntes ikke det funka så bra - f.eks for treg oppdatering om hvor jeg skulle når det var flere avkjøringer eller kryss/rundkjøringer tett etter hverandre.

 

Skal prøve Gule Sider sin også, så takk for tips.

 

Synes ellers at GoogleMaps klarer seg veldig bra på navigasjon, men savner fotoboksvarsler.

Lenke til kommentar

Er det ikke lite å spare på å kjøpe kinamobiler med tanke på en usedvanlig sterk dollar og svak krone?

Sjekket litt rundt, og jeg fant ikke noen spesielt gode kjøp når man også tenker på at det skal betales mva.

 

Ellers ser det ut som om mange mobiler holder seg bedre enn ventet i pris, regner med det er valutaen som er årsaken. Se f.eks prisingen på Xperia z1,er det bare meg eller er dette her helt på styr?

Lenke til kommentar

Det er alt etter hva du er på jakt etter.

 

Skal du ha en midt på treet telefon så kan du få greie kjøp, som f.eks innos D6000 som jeg kjøpte.

 

Andre ok kjøp prismessig (som også er rimelig ok telefoner):

 

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_218613.html5.5" FHD telefon for 140$ med kurante specs i forhold til pris. Litt lite batteri og ikke gorilla glass på skjermen dog.

 

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_219411.htmlmeizu er også anerkjent som ok telefoner og til 160$ er det mye for pengene. OBS Støtter ikke 800MHz 4G som er det som bygges ut i hovedsak nå, dessverre.

 

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_229216.htmlkanskje enda mer kjent er xiaomi - note 2 har også fin pris og ganske kurant mediatek helios X10 prosessor - men igjen ikke støtte for 800MHz LTE.

 

Men topp specca telefoner er ganske dyre og lite å spare på - spesielt med tanke på garanti/reklamasjon. Er litt lettere å risikere litt med en rimeligere telefon ;)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Er det noe miljø og interesse rundt kjøp og bruk av telefoner fra Kina?

Selv finner jeg dette ganske spennende, har blitt totalt lei av den sedvanlige Galaxy vs aiphone hvert eneste år med ny modell og minimale forandringer til en blodpris. Å lese og sette seg inn i slike telefoner har vært interessant rett og slett.

Sikler for tiden på Elephone P9000, ser ut som et beist.

Andre som har fanget min oppmerksomhet er Umi Touch (metallramme) og Oukitel K6000 pro (enormt batteri, støv/vanntett).

Lenke til kommentar

Ble nettopp oppmerksom på denne tråden.

Vet dere om noen vanntette toppmodeller, som vil være en forbedring fra sony Xperia Z3?

Med tanke på batteri, lydkvalitet (og styrke) på hodetelefonutgangen, samt skjermkvalitet?

Hest ikke større enn Z3.

 

Må være Android, eller kompatibel, så jeg kan bruke apper for Android.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...