Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xiaomi kommer med 7,9" MI Pad i sommer. http://www.cnet.com/products/xiaomi-mi-pad/

 

Har ikke lest linken din, men det jeg er redd for er at dette blir en ny MI3-lansering, det vil si en lansering med brask og bram og fete spesifikasjoner til en rimelig pris, men så går ukene og månedene og når den endelig kommer for salg så er plutselig ikke forholdet mellom pris/ytelse så bra lenger for i mellomtiden har andre kommet med vel så bra eller bedre alternativer.

Det jeg plukket opp av info på lanseringsdagen var at den skulle i betatest til sommeren, da tenkte jeg mitt - men om de har framskyndet ting nå så kan det jo være et bra alternativ.

 

EDIT: da leste jeg artikkelen du linket til, og den sier omtrent det samme som jeg tidligere har lest:

The tablet will be available as an "open beta" in China in June -- that is to say, the company will be handing out preproduction samples to its dedicated fans. When it will go on general sale has not yet been announced, nor whether it will head to other countries.

 

 

Så å si at de kommer med den til sommeren... - vel, vi får se, jeg forhåndsbestiller ihvertfall ingen foreløpig! ;-)

Endret av grenness
Lenke til kommentar

Har etterhvert inntrykk av at dette et en ganske vanlig strategi i Kina. Ser det samme med One plus One. Heftig telefon lansert til en veldig bra pris, men den kommer jo aldri i salg. Så glemmer men å legge 25% på prisen som fortsatt er bra, men ikke nødvendigvis så mye bedre enn enn HTC, LG, Samsung etc.

 

Ta Xiaomi brettet som er priset til ca 1300 kr. Antakelig må man minimum ut med 2000,- ferdig innført til Norge. Jeg blir ikke overrasket om man finner et tilsvarende brett til 2500 på det norske markedet når Xiaomi brettet er allment tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Ikke helt telefon dette, men en tablet er såpass nære at jeg regner med TS ser gjennom fingrene at jeg tar sjansen på å spørre her.

 

Mulig jeg kjøper meg et nettbrett før sommeren. I utgangspunktet ønsker jeg en 10"

 

Samtidig ønsker jeg ikke å betale mer enn ca 2000,- Erfaringsmessig vet jeg at Android trenger litt krefter for å kjøre uten lagg, derfor er det lite trolig at jeg klarer å finne et aktuelt brett i Norge.

 

Ser at Pipo kommer med nye brett levert med Rockship RK3288, dersom de kommer i salg innen rimelig tid er det antakelig vanskelig å finne bedre alternativer? Eller finnes det MediaTek-baserte brett som vil klare å tilby samme ytelse til omtrent samme pris.

 

Benchmark for RK3288 virker lovende.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte en Huawei P7, og er egentlig godt fornøyd med telefonen så langt. Det er tendenser til heng, men tror mye er knyttet til appene jeg bruker. Snapchat bruker mye minne om man ikke lukker det forholdsvis ofte. Er det noen som har funnet ut hvordan man kan deaktivere filteret på frontkameraet på P7'en? Kan slå det av i kamera appen, men ser ut som at i Snapchat og andre apper som bruker frontkameraet er det på som default.

Lenke til kommentar

Pipo P1 ser absolutt interessant ut!

Sånn på papiret ser jeg at den er litt tyngre enn dagens iPads, men jeg usikker på om den vil føles /for/ tung.

Men er det noen som har klart utifra specs, videoer, etc å se om den har en proprietær ladeport eller lading via micro-USB? Har vent meg veldig til micro-USB på min Nexus 7 (2. gen) og er veldig fornøyd med å kunne reise på hytta eller andre turer uten å finne og pakke "spesiallader".

Lenke til kommentar

Pipo P1 ser absolutt interessant ut!

Sånn på papiret ser jeg at den er litt tyngre enn dagens iPads, men jeg usikker på om den vil føles /for/ tung.

Men er det noen som har klart utifra specs, videoer, etc å se om den har en proprietær ladeport eller lading via micro-USB? Har vent meg veldig til micro-USB på min Nexus 7 (2. gen) og er veldig fornøyd med å kunne reise på hytta eller andre turer uten å finne og pakke "spesiallader".

Vil vel komme tester etterhvert som avdekker det. Ser man anbefales å vente med å kjøpe Kinabrett for å unngå å ende som prøvekanin uten rettigheter.

 

Alternativet ser ut til å være nye LG gpad titommer.

Lenke til kommentar

Men er det noen som har klart utifra specs, videoer, etc å se om den har en proprietær ladeport eller lading via micro-USB? Har vent meg veldig til micro-USB på min Nexus 7 (2. gen) og er veldig fornøyd med å kunne reise på hytta eller andre turer uten å finne og pakke "spesiallader".

 

Svarer meg selv....

Ser ut fra dette bildet at det dessverre er en liten DC IN-plugg, men kan jo selvsagt være at mikro-USB-porten også kan brukes til lading.

 

http://www.gophoto.it/view.php?i=https://mikecanex.files.wordpress.com/2014/06/pipop8004.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest medlem-169651

Er det noen som har prøvd Lenovo telefoner? Har fått tak i en fin Lenovo som heter S820. Middelmådige specs i og for seg, men en gansk stilig sak. Dessverre har den litt trøbbel med lyden. Musikk er veldig dårlig i øretelefonene(ikke de medfølgende).

 

Er det noen andre som har testet Lenovo og kan si noe om dette er vanlig eller har jeg rett og slett fått tak i et mandagseksemplar?

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har lyst på ny kinamobil, da Nexus'en ga opp i forbindelse med vannskade...

 

http://www.dx.com/p/presale-thl-5000mah-octa-core-android-4-4-2-wcdma-bar-phone-w-5-0-331741#.VATdAWR_spE

 

Vil denne fungere i Norge? Har One Call hvis det har noe å si.

 

Beklager for dumt spørsmål, er bare så utrolig redd for å bestille kun for å finne ut at det ikke funker.

Tror ikke 3G vil fungere med den i One Call sitt nett.

 

Jeg ville prøvd å fått tak i en opo eller en Xiaomi mi3.

http://www.spemall.com/XIAOMI-3-WCDMA-Smart-Phone-with-MIUI-V5-OS-Snapdragon-800-2-3GHz-Quad-Core-5-Inch-1920-1080-IPS-Retina-Screen-3G-GPS-Dual-Camera-OTG-2G-RAM-16GB_g.html

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1576794&page=24&do=findComment&comment=21938686

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...