Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Andre som har fanget min oppmerksomhet er Umi Touch (metallramme) og Oukitel K6000 pro (enormt batteri, støv/vanntett).

 

Jeg så faktisk på Umi Touch som et reelt alternativ, helt til jeg hørte at den tok helt ekstremt lang tid å lade opp. Timesvis. Kan så klart ikke bekrefte dette siden jeg ikke kjøpte den selv, men synes det er verdt å nevne at du gjør litt research der dersom du er interessert i en :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min UMI iron pro for noen uker siden: http://www.gsmarena.com/umi_iron_pro_boasts_fingerprint_and_eye_security_encased_in_metal-news-14751.php

Kostet 1350Kr og ingen toll fra banggood.com .Sammenligner med min LG G4 som er en forrige generasjon toppmodell

 

Utseende: Ok, bakside og sidestykker i metall, men topp og bunn er i plast med litt forskjellig glansgrad. Linjene liner ikke opp helt. Skyline LED ser bra ut.

 

Skjerm: Ok, ikke helt i mål verken på fargegraderinger, sortnivå eller innsynsvinkel, men den er veldig lyssterk. Belegget på skjermen er dårlig på å avvise fingeravtrykk.

 

Lyd: Dårlig. Med litt tungdrevne ørepropper begynner lyden å vrenge seg allerede ved middels volum og den mangler litt i de laveste frekvensene. Mikrofonen er ikke helt bra heller. Høyttaleren har tynn lyd.

 

Batteri: Ok, holder vel en dag med middels bruk.

 

Kameraer: Ok, ikke noe å ta viktige bilder med. Greie nok til sosiale medier.

 

Funksjoner: Ok. 2 SIM og USB type C, greit å ha. Fingeravtrykksleseren funker bra, men Iris scanner funker dårlig, ihverfall i omgivelser med dårlig lys. Du ser uansett mongo ut hvis du stirrer intenst på telefonen din.

 

Konklusjon: Billig og grei som reservetelefon, men ville ikke brukt den hver dag. Ser dog pen ut.

Endret av friskies
Lenke til kommentar

Hvordan klarer du å unngå toll?

Ingen får toll på mobiler.

 

Forøvrig er det største ankepunktet mot kinamobiler programvaren. Har inntrykk av at det er mye ymse der. Har vurdert Oppo Find 7. Er mye kritiske brukere. De har laget 2 versjoner en typisk kinesisk som er tungt modifisert og en ganske ren Android. Begge har en del Bugs. Min sønn har hatt en Xiaomi hvor programvaren heller ikke var imponerende.

 

Dette er to av de største leverandørene av kinamobiler, klarer ikke helt å se hvordan mindre leverandører klarer å gjøre det bedre.

 

Nå kan man selvsagt legge inn custom rom, problemet er at man da mister en del funksjoner mot TV- og bankapper, som gjør dette lite attraktivt.

Lenke til kommentar

 

Hvordan klarer du å unngå toll?

Ingen får toll på mobiler.

 

Forøvrig er det største ankepunktet mot kinamobiler programvaren. Har inntrykk av at det er mye ymse der. Har vurdert Oppo Find 7. Er mye kritiske brukere. De har laget 2 versjoner en typisk kinesisk som er tungt modifisert og en ganske ren Android. Begge har en del Bugs. Min sønn har hatt en Xiaomi hvor programvaren heller ikke var imponerende.

 

Dette er to av de største leverandørene av kinamobiler, klarer ikke helt å se hvordan mindre leverandører klarer å gjøre det bedre.

 

Nå kan man selvsagt legge inn custom rom, problemet er at man da mister en del funksjoner mot TV- og bankapper, som gjør dette lite attraktivt.

 

Ikke toll på mobiler hvor får du det i fra? Grensen handling utland er 350,- uansett vareprodukt.

Lenke til kommentar

Det spørs hva avsender har skrevet på tolldeklarasjonen, hvis avsender har skrevet en verdi som er under grensen på 350,- så kan den gå igjennom. Klart det er en sjanse for at den blir stoppet med mistanke om at oppgitt verdi er for lav, du skal da bli bedt om dokumentasjon på verdien og må da betale mva for beløpet. Hvis avsender skriver rett verdi på papirene må du normalt sett betale mva, med mindre det skjer en glipp.

Lenke til kommentar

En spennende kinatelefon er Xiaomi Redmi Note 3 PRO. Snapdragon 650 brikkesett (yter ca samme som SD808), 4000mAh batteri, metallkabinett og fingeravtrykksleser. 5.5" FHD skjerm.

 

ca 170$ for 16Gb ROM/2Gb RAM (dvs rundt 1900,- med mva og gebyr) og ca 215$ for 32Gb/3Gb (dvs ca 2350,- med mva/gebyr).

 

Sony Xperia X har samme brikkesett/specs og mindre batteri, og koster ca 5800,- til sammenligning......

 

Nå skal det nevnes at 16Mpx kameraet til redmi note 3 pro ikke er så bra ved lav belysning og at den ikke støtter 800MHz 4G nettet som bygges ut på bygda her i landet, men dette til tross er det vanskelig å se at sony telefonen er verdt det dobbelte.

 

Ellers så har kina telefoner ikke vært så bra på bugs/programvare siden.

Lenke til kommentar

 

Hvordan klarer du å unngå toll?

Ingen får toll på mobiler.

 

 

Forøvrig er det største ankepunktet mot kinamobiler programvaren. Har inntrykk av at det er mye ymse der. Har vurdert Oppo Find 7. Er mye kritiske brukere. De har laget 2 versjoner en typisk kinesisk som er tungt modifisert og en ganske ren Android. Begge har en del Bugs. Min sønn har hatt en Xiaomi hvor programvaren heller ikke var imponerende.

 

Dette er to av de største leverandørene av kinamobiler, klarer ikke helt å se hvordan mindre leverandører klarer å gjøre det bedre.

 

Nå kan man selvsagt legge inn custom rom, problemet er at man da mister en del funksjoner mot TV- og bankapper, som gjør dette lite attraktivt.

Har OPPO Find 7A,meget fornøyd..

Lenke til kommentar

Note 3 pro minuser vs Elephone p9000

-færre frekvensbånd

-android 5.1

-tykkere og bredere

-MIUI har mye clutter og unødvendige ting

 

Tror fortsatt jeg vil ta P9000 over denne.

 

P9000 minuser:

 

-Mindre batteri

-mediatek chipset (mer unøyaktig GPS enn snapdragon i 90% av tilfellene, OG høyere strømforbruk)

-kameraet er enda dårligere enn kameraet i note 3 pro ut fra kamera tester/eksemplarer jeg har sett.

-Ytelsen er ca halvparten av note 3 pro.

 

Langt bedre batteritid med note 3 pro, dette betyr mye for min del. Begge koster ca samme, elephone taper slik jeg ser det, med unntak av android 6 og flere frekvensbånd.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Toll, moms eller merverdiavgift, kall det hva du vil. Selgerne merker pakken som gave og med feil innhold og med en lavere verdi enn hva som er riktig. De bruker også innpakning som ser billig ut, f.eks bobleplastkonvolutter som innpakning for nettbrett. De skriver heller ikke riktig avsender hvis de er en kjent nettbutikk. Enkelt forklart så gjør de alt for at du skal få en god deal og velge dem neste gang. Både på kjente nettbutikker og ebay.

Lenke til kommentar

 

Note 3 pro minuser vs Elephone p9000

-færre frekvensbånd

-android 5.1

-tykkere og bredere

-MIUI har mye clutter og unødvendige ting

 

Tror fortsatt jeg vil ta P9000 over denne.

P9000 minuser:

 

-Mindre batteri

-mediatek chipset (mer unøyaktig GPS enn snapdragon i 90% av tilfellene, OG høyere strømforbruk)

-kameraet er enda dårligere enn kameraet i note 3 pro ut fra kamera tester/eksemplarer jeg har sett.

-Ytelsen er ca halvparten av note 3 pro.

 

Langt bedre batteritid med note 3 pro, dette betyr mye for min del. Begge koster ca samme, elephone taper slik jeg ser det, med unntak av android 6 og flere frekvensbånd.

Mindre custom rom til mtk chipset også utfra det jeg har sett. Virker utfra kommentarer som det er en del misfornøyde med software fra Elephone.

Lenke til kommentar

Jeg har litt lyst å bestille Huawei P9 fra Kina slik at jeg kan få rosa mobil (og 64GB + 4GB RAM). Er det noen grunn til å ikke bestille den, bortsett fra forbrukerkjøpsloven? Av det jeg kan se tror jeg den skal funke fint på de norske frekvensene, eller har jeg sett feil?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...