Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Den mangler støtte for 800MHz, og tviler på at den har norsk språk (min redmi note 3 har ikke norsk, men skal komme i en senere oppdatering av miui). Og du mister norsk reklamasjonsrett. Men bortsett fra det - ekstremt mye og pen telefon for pengene - og ikke minst med god batteritid.

Hei,

Xiaomi har en spesialutgave av Redmi Note 3 ute i Taiwan, tror den heter Redmi Note 3 Special Edition eller noe sånt. Denne har faktisk støtte for 800Mhz, men som den eneste utgaven på markedet. Utenom frekvensstøtte, er den helt lik en vanlig Redmi Note 3. Noe å vurdere hvis 800MHz er ett "must".

 

Er klar over det, men enn så lenge så finnes den kun i 16Gb utgave og kun i fargen gull. Skal komme i grå utgave også etterhvert.

 

Link til den på aliexpress for de som er interesserte:

 

http://s.aliexpress.com/qQj6n2Av

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg har faktisk bestilt en xiaomi redmi note 3 pro i 3Gb/32Gb utgave. Går vel en måneds tid før jeg får den.

 

Hadde bare lyst å prøve noe annet enn det man får her på berget. Prisen på $190 er vel helt ok, 2Gb/16Gb utgaven fås under $150 nå.

Hei, hvor kjøpte du telefonen og måtte du betale moms etc.?

 

 

Bestilte min fra selgeren x show på aliexpress http://www.aliexpress.com/item/FREE-shipping-Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-Pro-prime-Snapdragon-650-Hexa-Core-5-5-3GB/32597648722.html?spm=2114.13010608.0.65.sc1pUh

 

Selgeren hadde merket med en verdi på $30 (uten at jeg hadde bedt om det) så den gikk igjennom tollen uten at jeg fikk et mva krav. Selv hadde jeg forventet å måtte betale mva. og hadde ikke hatt problemer med det - prisen hadde enda blitt bra for on god telefon.

 

Finnes mange selgere på aliexpress som stort sett er seriøse. Det enkleste er å sjekke de negative tilbakemeldingene og se HVA folk klager på før man velger selger.

 

Takk. :)

Lenke til kommentar

Anandtech har forresten testet Redmi note 3 pro, sammen med meizu m3 note:

 

http://www.anandtech.com/show/10463/xiaomi-redmi-note-3-meizu-m3-note-reviews

 

Svært enig med testen.

 

Det mest positive:

 

 

  • excellent battery life, lasting more than 12 hours in our Wi-Fi browsing test—the longest of any phones we’ve tested
  • The Redmi Note 3 and its Snapdragon 650 SoC easily outperforms other phones in its price range and approaches flagship numbers in some of our system performance tests.

 

Det mest negative:

 

 

Camera performance is another area where these two phones struggle. The Redmi Note 3 is clearly the better of the two, capable of capturing some nice looking images in good lighting. Its HDR mode is also effective, naturally brightening darker areas while maintaining color saturation and detail. As the lights dim, however, its performance drops.

 

Det er vel mitt største ankepunkt (utenom 800MHz 4G støtten da), bilder i mørke mangler detaljer. Du må dog opp i pris for å få telefoner som tar bra bilder i mørke - til flaggskiptelefoner fra 2015/2016 helst.

Lenke til kommentar

Har lyst på Axon 7. men den mangler 800mhz støtte.(den får ikke inn 800mhz på 850mhz antennen?)

Noen som har telenor, og en mobil med kun 1800mhz, og 2600mhz, støtte, som kan si noe om dekningen sin?

 

Telefonen har jo dekning, den har bare ikke 4G dekning overalt.

 

Jeg har 4G i byen (Stavanger/Sandnes), men utenfor får jeg bare 3G på min xiaomi redmi note 3 pro. Har derimot 4G på motorola moto x play også de fleste steder utfor byen.

 

Om/når ZTE axon kommer her til lands vil den nok ha 800MHz 4G støtte - du kan jo vente og se.

Lenke til kommentar

Har en Xiaomi Redmi Note 3 Pro på vei i posten. Er dette en bra telefon? Hva kan jeg forvente?

 

Du kan forvente svært mye telefon for pengene. God ytelse, pen å se på, god batteritid. Den yter jo like bra som sony xperia X som koster 4500,- Kjapp og god fingeravtrykksleser.

Kameraet er bra i dagslys, men heller dårlig i skumring/mørke omgivelser.

Antennesignal/kvalitet er dog bare gjennomsnittlig - på nivå med en samsung S7 telefon :p Er et godt stykke opp til antennekvaliteten på f.eks motorola moto x play som jeg har, denne har dekning der mange andre telefoner faller ut.

 

Telefonen er svært glatt, så jeg anbefaler et cover, jeg er svært fornøyd med nillkin sitt sparkle flip cover som er tynt og beskytter bra: http://www.aliexpress.com/item/For-redmi-note-3-redmi-note-3-pro-Case-Nillkin-Flip-Cover-Case-PC-hard-csae/32694278800.html?

 

Telefonen har ikke støtte for Norsk språk i offisiell global ROM. Jeg bruker bare engelsk språk og norsk tastaturoppsett - helt ok for meg.

 

Bildet er av noen blomster - redusert til 25% av orginalstørrelse. Kun tatt med autoinstillinger. Helt ok. Ved 100% størrelse vil man dog se forskjell mellom dette og ett bilde tatt med en dyr telefon med bedre kamera (samsung s7 f.eks)

post-3674-0-63383800-1469540359_thumb.jpg

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har lyst på Axon 7. men den mangler 800mhz støtte.(den får ikke inn 800mhz på 850mhz antennen?)

Noen som har telenor, og en mobil med kun 1800mhz, og 2600mhz, støtte, som kan si noe om dekningen sin?

Dekningen vil jo variere fra plass til plass. OnePlus One mangler forøvrig også 800 båndet.

 

Men i følge denne siden har zte alle de norske båndene.

http://www.ztedevice.com/product/smart-phone/AXON-7

 

Selv vurderer jeg Zuk z2 pro, men tror jeg venter til det foreligger en internasjonal versjon.

Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Ønsker å dele min erfaring med dere.

 

Jeg bestilte Xiaomi Redmi Note 3 Pro fra http://www.xiaomidevice.com. Ekspresslevering, bestilte på mandag, fikk nå telefonen idag.

Er veldig fornøyd med telefonen, og den har VELDIG god 4G dekning. Hvertfall der jeg bor (Røyse, nær Hønefoss). Testet 4G hastigheten mot min samsung S6. Redmi knuste denne! Vet ikke hvorfor, tok mange tester, samme resultat..

 

Men denne forhandleren sendte telefonen med sin crapware! De hadde innstallert noe egen apps som spammet reklame. Dette ble løst veldig enkelt: lastet ned offisiell MIU fra Xiaomi og ble enkelt oppdatert til siste versjon og crapware forsvant. Men har desverre ikke norsk språk, men har norsk tastatur da :rofl: Uansett, er veldig fornøyd med telefonen.

 

Forøvrig finns det uoffisiell norsk ROM, men tror at da må man låse opp bootloader.. og Dette vil jeg helt ikke blande meg opp i, engelsk funker for meg

post-71640-0-30801500-1469820505_thumb.jpg

Endret av MadRos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg var dessverre ikke like heldig. Jeg fikk min Redmi Note 3 Pro og førsteinntrykket var solid. En bra skerm, med bra atteri og ingenting å si på ytelsen. Men autorotasjon på skjermen funker ikke. SÅ det skuffet meg. Regner med at dette er en feil som går på garantien, men når man skal måtte sende tilbake til Kina for å få fikset, da blir det litt mer jobb enn jeg ønsker. Det største problemet med akkurat dette er at den kan kun ta bilder og videoopptak i portrettmodus. Ikke i landskapmodus. Og jeg foretrekker å filme i landskapmodus. Har installert Open Camera som kan låse opptak til landskapmodus, men skulle gjerne hatt en 100% fungerende telefon.

 

Den er derimot veldig bra til spilling av f.eks Pokemon Go, da batteriet varer hele dagen og litt til.

 

Så en blandet opplevelse for meg.

Lenke til kommentar

 Men autorotasjon på skjermen funker ikke. SÅ det skuffet meg. 

 

Auda, det er jo dumt.

En av ulempene med å ikke kjøpe telefoner som selges i Norge. Å sende den tilbake til kina for garantireperasjon koster ca en fot og en arm om man skal ha sporbar pakke, samt at man må regne med 5-6 uker før man får ny/reparert telefon.

 

Regner med du har prøvd å kjøre en fabrikkgjenoppretting/installere siste global ROM.

Lenke til kommentar

 

 

Men denne forhandleren sendte telefonen med sin crapware! De hadde innstallert noe egen apps som spammet reklame. Dette ble løst veldig enkelt: lastet ned offisiell MIU fra Xiaomi og ble enkelt oppdatert til siste versjon og crapware forsvant. Men har desverre ikke norsk språk, men har norsk tastatur da :rofl: Uansett, er veldig fornøyd med telefonen.

 

 

Dette er dessverre normalt for mange kinaselgere. Man må passe på å kjøpe fra selgere som presiserer at telefonen har global ROM som støtter OTA oppdatering.

 

Disse modifiserte ROM'ene støtter ikke OTA oppdatering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har kjørt Factory reset, men å legge inn Roms ligger langt utenfor mitt kunnskapsområde. Alle guider jeg finner krever dessuten Windows PC, og sånt har jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg var dessverre ikke like heldig. Jeg fikk min Redmi Note 3 Pro og førsteinntrykket var solid. En bra skerm, med bra atteri og ingenting å si på ytelsen. Men autorotasjon på skjermen funker ikke. SÅ det skuffet meg. Regner med at dette er en feil som går på garantien, men når man skal måtte sende tilbake til Kina for å få fikset, da blir det litt mer jobb enn jeg ønsker. Det største problemet med akkurat dette er at den kan kun ta bilder og videoopptak i portrettmodus. Ikke i landskapmodus. Og jeg foretrekker å filme i landskapmodus. Har installert Open Camera som kan låse opptak til landskapmodus, men skulle gjerne hatt en 100% fungerende telefon.

 

Den er derimot veldig bra til spilling av f.eks Pokemon Go, da batteriet varer hele dagen og litt til.

 

Så en blandet opplevelse for meg.

 

Derfor kjøper du ikke tlf fra Kina i Kina. Mange gode tilbud i dette landet vårt nå så fatter ikke at man bestiller utenlands..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Det er dog morro å ikke bare følge flokken og kjøpe det som er tilgjengelig i butikkene her. Prøve noe annet, for min del er det en hobby.

 

Dessuten får man ikke en telefon med like god ytelse som redmi note 3 pro under 2k i Norge.

 

Noen ganger er man heldig og får ett kjempebra produkt (som redmi note 3 pro er, så lenge den ikke har feil :p). Noen ganger er man ikke like heldig - som f.eks med innos d6000 telefonen jeg kjøpte (den har mange software feil som ødelegger, selv om telefonen i seg selv er helt ok).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Jeg var dessverre ikke like heldig. Jeg fikk min Redmi Note 3 Pro og førsteinntrykket var solid. En bra skerm, med bra atteri og ingenting å si på ytelsen. Men autorotasjon på skjermen funker ikke. SÅ det skuffet meg. Regner med at dette er en feil som går på garantien, men når man skal måtte sende tilbake til Kina for å få fikset, da blir det litt mer jobb enn jeg ønsker. Det største problemet med akkurat dette er at den kan kun ta bilder og videoopptak i portrettmodus. Ikke i landskapmodus. Og jeg foretrekker å filme i landskapmodus. Har installert Open Camera som kan låse opptak til landskapmodus, men skulle gjerne hatt en 100% fungerende telefon.

 

Den er derimot veldig bra til spilling av f.eks Pokemon Go, da batteriet varer hele dagen og litt til.

 

Så en blandet opplevelse for meg.

 

Derfor kjøper du ikke tlf fra Kina i Kina. Mange gode tilbud i dette landet vårt nå så fatter ikke at man bestiller utenlands..

 

 

Hva får deg til å mene at jeg har kjøpt den i Kina? Eller fra Kina for den saks skyld? Finnes det ikke mennesker i andre land som kan sende en telefon? 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg var dessverre ikke like heldig. Jeg fikk min Redmi Note 3 Pro og førsteinntrykket var solid. En bra skerm, med bra atteri og ingenting å si på ytelsen. Men autorotasjon på skjermen funker ikke. SÅ det skuffet meg. Regner med at dette er en feil som går på garantien, men når man skal måtte sende tilbake til Kina for å få fikset, da blir det litt mer jobb enn jeg ønsker. Det største problemet med akkurat dette er at den kan kun ta bilder og videoopptak i portrettmodus. Ikke i landskapmodus. Og jeg foretrekker å filme i landskapmodus. Har installert Open Camera som kan låse opptak til landskapmodus, men skulle gjerne hatt en 100% fungerende telefon.

 

Den er derimot veldig bra til spilling av f.eks Pokemon Go, da batteriet varer hele dagen og litt til.

 

Så en blandet opplevelse for meg.

 

Derfor kjøper du ikke tlf fra Kina i Kina. Mange gode tilbud i dette landet vårt nå så fatter ikke at man bestiller utenlands..

 

 

Hva får deg til å mene at jeg har kjøpt den i Kina? Eller fra Kina for den saks skyld? Finnes det ikke mennesker i andre land som kan sende en telefon? 

 

 

For du skrev dette "Regner med at dette er en feil som går på garantien, men når man skal måtte sende tilbake til Kina for å få fikset, da blir det litt mer jobb enn jeg ønsker". Mulig du ikke har kjøpt den der men blir alikevel samme problem da du ikke har handlet i Norge og det er i grunn hele poenget her...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ok, da skjønner jeg. For å rette opp i misforståelsen har jeg kjøpt denne på Finn fra en kar i Trondheim, men han har vel fått den fra Kina, så du tar vel heller ikke helt feil.

 

Jeg ville bare være litt vanskelig!

 

Kan sikkert klage til han jeg kjøpte den av, men telefonen er allikevel såpass bra på andre områder at jeg føler jeg ikke betalte for mye. Man får jo ikke så mye for 1800 kr idag. Og batteritiden er superb da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...