Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Paypal er et poeng dersom man bruker debitkort til å betale med. Bruker man kredittkort gir dette enda bedre beskyttelse enn Paypal. Forøvrig synes jeg det er veldig greit å bruke paypal for å hindre at kortnummer ligger i et utall med butikkdatabaser.

 

Ang UPS og DHL er det helt klart raskere enn posten, men bruker man EMS (postens expresstjeneste) så er fortollingsgebyret inkludert i prisen. Da betaler man kun momsen. Spesielt DHL kan være ille mtp gebyrer, derfor unngår jeg de når jeg kan.

 

Ang frekvenser avhenger det fra modell til modell. Rådet må være at man ser selv evt spør om man er i tvil.

 

Har lagt inn butikkene du anbefaler, men ikke iPadAlternative som er avsluttet.

 

 

Tror du blander nå :) Har etterlyst en slik tråd og letet etter en uten å finne, da startet jeg like greit denne.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1536245

 

Beklager, det var jeg som blandet, det var heller ikke helt samme sak :rofl:

 

NFC vil kunne brukes til betalingsterminaler, døråpner og masse andre ting. Men man må igrunnen vente til det blir mer utbredt før det har mye nytte. Tror trygt man kan kjøpe en telefon uten NFC mens man venter.

 

Takker for svar:-)

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Hei,

 

 

jeg var visstnok den første som la inn bestilling på MI3 fra Ibuygou (la inn bestilling før presentasjonsseansen på langt nær var ferdig...), men jeg sitter nå her fortsatt og venter :-(

 

Siste ryktene sier vel at 32GB-modellen vil bli shippet ut fra Ibuygou rett før jul, mens 64GB-modellen (som jeg og du har bestilt) foreløpig har ukjent ETA men neppe før januar.

 

Så jeg vurderer nå å kansellere, telefonen var interessant som en av de første med Snapdragon 800 i begynnelsen av september, men om jeg først får min i januar/februar så er den liksom ikke så veldig het lenger (og mangel av LTE, som jo er tilfelle med veldig mange av Kina-mobilene, gjør jo ikke saken bedre, selvom LTE i seg selv ikke er noen dealbreak'er for meg).

 

Ser litt på Meizu MX3 som et alternativ som Ibuygou har på lager.

 

 

 

Butikken i utlandet du handler fra skiter i norsk moms (noen butikker har riktignok begynt å kreve inn norsk MVA på varer sendt til norsk mottaker, men ingen av de som er aktuelle for Kina-mobiler), det er først ved innførsel du eventuelt betaler moms til staten (gjennom spedisjonsfirmaet/posten). Og da er det pakkens verdi (inkl frakt, siden varen er verdt mer enn 200,- (med mindre du bare skal ha et batteri eller mobildeksel, selvsagt) som danner grunnlaget for momsen.

Så hvis butikken du handler fra, for eksempel Ibuygou, setter "gift" på pakken og tilogmed pakker inn mobilen i gavepapir og setter en håndskrevet norsk hilsen på hvor det står "Gratulerer med dagen, Christopher. Hilsen Onkel Rolf" så er det gode sjanser for at du ikke blir krevd for moms. Men det er ikke lov, og det var for noen dager siden en reportasje om dette på nyhetene, så beregn gjerne inn norsk MVA (25%) på toppen av mobil+fraktpris så er du sikker på å ikke gå på en økonomisk smell.

 

Christopher

Xiaomi MI2, pluss større batteri, kjøpt i to omganger fra Ibuygou.com

Pendler en del mellom Kina og Norge så lurte på om det kunne være en idé å importere for så selge via finn.no. Men hvis det er tilrettelagt for gift wraps så ser jeg ikke bryet :)

Lenke til kommentar

Pendler en del mellom Kina og Norge så lurte på om det kunne være en idé å importere for så selge via finn.no. Men hvis det er tilrettelagt for gift wraps så ser jeg ikke bryet :)

Maks varer inntil 6000,- ved import og dersom du selger en del og oppretter "butikk" på finn skal du også betale moms.

Lenke til kommentar

MIUI skal nå støtte norsk. http://xiaomi.eu/community/threads/miui-v5-multi-lang-3-4-12.20075/

 

MIUI har Google Play og er vanlig android. Det som er spesielt, er at den ligner på IOS med at man skyfler om på ikoner og plasserer de minst brukte i mapper eller på "siste side"..

 

Man kan svært enkelt browse og laste ned nye temaer, som bytter ut hele utseendet til Android.

Merimoblies tar $7 for å ropte og legge inn norsk språk og Google play. Sikkert verdt det.

 

Noen som har handlet fra merimobile, og kan fortelle om erfaringen. Leveringstid, moms.

 

Vurderer mi2s opp mot disse:

http://www.gizchina.com/2013/07/07/top-10-chinese-android-phones-measuring-less-than-5-inch/

Lenke til kommentar

Lansering av ny Kina-mobil med 8-kjerners prosessor!

 

http://sendyqqq.chinaphonearena.com/l/GK4vDd8M1BSer3mdMIN763qQ/phF7zu892EY5tB8929GSAd7NxA/7Lp2iF8qYkTN88qnBga47w

 

Nye Zopo 998 med 5,5" skjerm, litt stor kanskje? Men det blir vel rå saker.

 

post-236718-0-15674000-1385068407_thumb.jpg

 

Zopo ZP 980 er ganske interessant synes jeg

2 Gb RAM 32 Gb ROM Full HD 5" skjerm og dual-sim, så kunne tenke meg denne som en ferietelefon :)

 

 

ZP 980 finnes vel i to versjoner, denne i videoen med 2Gb/32Gb og MT 6589T 1,5GHz

og den opprinnelige 1Gb/16Gb og MT 6589 1,2GHz.

Han sier vel i videoen at Zopo ble overrasket over at det var Turbo-versjonen i denne, men nå er vel disse to versjonene offisielle.

Han sier også i kommentarene under videoen at han får H+ på displayet og han holder til i Tyskland, det skal vel tilsi 3G også i Norge.

 

Edit: Denne har 850 0g 2100MHZ på 3G, så vil vel virke på 2100MHz i Norge.

 

Jeg mener at det ikke stemmer med speken.

 

Gjennomgangen av mobilen gjøres av "Colonel ZAP" og han kaller seg også "Schlumpf" som jeg tror er Smurf! Disse videoene hans er ganske gode, og han har video av en del Kina-mobiler.

Om han lever av dette er vel tvilsomt, men han får kanskje mobilene til låns for å lage en video. Han går ikke i dybden, men det er vel mer en presentasjon av mobilene (Unboxing og Hands-on).

 

Test av Kina-mobiler som ikke er øverste hylle som Oppo og andre som ikke bruker Mediatek prosessorer (MT 6589, MT 6589T og snart MT 6592) er vel stort sett ikkeeksisterende på Youtube. Mye Hands-on, Unboxing og Review finnes. Mye er gjort av halvtvilsomme firmaer som selger telefonen.

GizChina som er referert i tråden tidligere virker litt mer seriøs enn disse andre salgsvideoene.

 

Edit: Lagt til tekst under video

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Test av NGM dual-sim med Mediatek MT 6589 prosessor på amobil.no kan ikke huske at tilsvarende type mobil er testet på norsk nettside.

 

http://www.amobil.no/artikler/test-ngm-forward-prime/153965

 

Den blir presentert som italiensk, men regner med at den er produsert i Kina kanskje særlig på grunn av at det blir brukt Mediatek-prosessor. Mulig jeg tar feil, men jeg mener dette er en Kina-mobil.

 

Den får 3 på terningen. Jeg har ikke lest testen, men synes det er artig at dette som er en litt alternativ mobil og også med dual-sim blir testet på norsk nettside.

 

Den har også "Asia-frekvenser" :

Mobilnett: GSM 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz

 

Mulig dette virkelig er Italia-mobil, men med mye Kina-hardware?

Merkelig med en italiensk mobil som høyst sannsynlig ikke kan brukes på 3G i Italia..

 

Edit: Den har tydeligvis 3G-dekning med både 900 og 2100MHz så skal virke greit i Norge da!

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Meizu MX3 støtter visst ikke 3G her hjemme. Den bruker den kinesiske varianten av 3G-nettet, kalt TD-SCDMA. Men jeg leser et annet nettsted at den støtter TD-HSDPA, så blir litt usikker. :-) Man bør vel minst dobbeltsjekke om denne støtter 3G før man bestiller.

 

 

Som han over meg sier så støtter ikke MX3 3G her, så den gidder jeg ikke.

 

I følge spekken på ibuygou.com så støtter den 2100-båndet:

 

Network:
Data: GSM/GPRS/EDGE/WCDMA/HSPA+
2G: GSM 850/900/1800 MHz
3G: WCDMA 850/2100 MHz

 

http://www.ibuygou.com/p-preorder_original_meizu_mx3_exynos_5410_octa_soc_android_4_2_flyme_3_0_5_1_inch_smartphone_2gb_ram_64gb_rom_nfc_8_0mp_sony_sensor_1080p-5516-usd.html

 

Jeg skal sende en mail til Susan hos Ibuygou for å dobbeltsjekke.

 

Edit: gsmarena lister også opp 2100 som støttet av MX3:

http://www.gsmarena.com/meizu_mx3-5679.php

Endret av grenness
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte min Mi2 32gb fra Ibuygou. Kom etter mindre enn en uke.

 

 

Xiaomi MI2, pluss større batteri, kjøpt i to omganger fra Ibuygou.com

 

Skulle bestille M2s i helga, men plutselig var det ikke sikkert de kunne forhåndsinnstallere norsk. Jeg antar dette skyldes en manglende kompetanse hos personen som satt på chatten til Merimobiles.

 

Dere som har M2. Jeg ser jo at norsk er tilgjenglig til Miui, slik at dette ordner jeg selv om butikken ikke ordner det. Jeg lurer på en ting. Har noen av dere innstallert norsk på deres telefoner? Gjør man det ved å legge inn en separat rom eller ved å legge språkfiler til eksisterende rom på telefonen? Ser det er et forholdvis aktivt forum hvor jeg nok finner det jeg trenger. Men jeg blir ikke veldig sur om noen av dere peker på hva jeg skal lese :)

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Har noen av dere innstallert norsk på deres telefoner? Gjør man det ved å legge inn en separat rom eller ved å legge språkfiler til eksisterende rom på telefonen?

 

Kan ikke hjelpe deg sånn umiddelbart, dessverre. Gikk inn i språkoppsettet på min MI2 (jeg foretrekker engelsk språk), eneste valgene i menyen var to kinesiske og engelsk. Men det lar seg helt sikkert gjøre på en ikke altfor vanskelig måte.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket specs på MX3 hos Meizu.

http://en.meizu.com/products/mx3-specifications.html

 

Hvis jeg tolker det rett, så dekker 128GB-modellen (MX3 TD) 3G/HSPA kun på 900/1900MHz.

Mens 16-64GB heter MX3 og har vår 3G på 900/2100MHz.

 

1900MHz brukes vel i Kina og USA, mens 2100 brukes i Norge/EU.

På 900MHz er jeg usikker på dekning for 3G her hjemme. Sikkert ikke noe å basere seg på?

Endret av Lars Dongeri Oppholdsnes
Lenke til kommentar

 

Så jeg vurderer nå å kansellere, telefonen var interessant som en av de første med Snapdragon 800 i begynnelsen av september, men om jeg først får min i januar/februar så er den liksom ikke så veldig het lenger (og mangel av LTE, som jo er tilfelle med veldig mange av Kina-mobilene, gjør jo ikke saken bedre, selvom LTE i seg selv ikke er noen dealbreak'er for meg).

 

Ser litt på Meizu MX3 som et alternativ som Ibuygou har på lager.

Har bestemt meg for at LTE er et "must", så har gitt endelig beskjed til Ibuygou om at jeg kansellerer MI3-bestillingen så nå ser jeg etter noe heftig med LTE... Men vil ikke ha noe alle andre har... Titter litt på LG G2 Korea edition som har minnekortstøtte og utskiftbart batteri. Andre forslag?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte større batteri til min MI2 (alt sammen fra Ibuygou), ikke at det var noe problem med originalbatteriet men i sommer skulle jeg på en lengre gåtur langt fra ladere og var keen på å ha plenty med strøm både til GPS, kamera og for å kunne ringe (etter hjelp...).

 

Kameraet er jeg veldig fornøyd med, men jeg er ingen ekspert på området...

Ta gjerne en titt på Instagram-galleriet mitt, har stort sett ikke brukt Instagram-filtre men en del av bildene er tatt med MI2'en sin HDR-funksjon.

Synes blant annet close-ups blir veldig bra.

http://www.instagram.com/grenness

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen, grenness. Har du noen bilder i originalt format/full størrelse rett fra mobilkameraet?

 

Hvor mye endte du opp med å betale for telefonen til slutt?

 

Edit: Hvordan er samtalekvaliteten? Har den egen mikrofon for støykansellering når man ringer med den?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...