Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg har faktisk bestilt en xiaomi redmi note 3 pro i 3Gb/32Gb utgave. Går vel en måneds tid før jeg får den.

 

Hadde bare lyst å prøve noe annet enn det man får her på berget. Prisen på $190 er vel helt ok, 2Gb/16Gb utgaven fås under $150 nå.

 

Da har jeg fått min Redmi, tok faktisk bare 7 dager fra den ble sendt ut til jeg kunne hente den på postkontoret! Det var med gratisfrakt alternativet, så ble rimelig overrasket!

 

Positivt så langt:

God byggekvalitet! Trolig den telefonen jeg har hatt med best opplevd byggekvalitet.

Rask fingeravtrykksleser.

Suveren ytelse i praksis.

God batteritid - men dette må jeg teste ut mer før jeg kan gi en endelig dom. Så langt klarer jeg rundt 4 dager per lading med mitt relativt lette bruk.

 

Negativt så langt:

MiUI er uvant, kommer nok til å hive inn annen launcher snart.

Dårlig antennekvalitet, mister dekning oftere enn flere andre telefoner jeg har.

Kameraet er kun bra ved godt lys (f.eks utendørs på dagtid). Innendørs blir det litt kornete bilder selv ved normal innendørs belysning.

Telefonen er svært glatt, så jeg må nok hive på et deksel så den ikke raser i gulvet ved et uhell.

 

Prisen er på ca 2100,- med mva/gebyr.

Svært mye telefon for pengene, litt skuffet over at antennekvaliteten ikke er så bra, kameraet hadde jeg på forhånd ikke store forventninger til - så det var ingen overraskelse.

Sony tar jo 5000,- for telefon med samme CPU, og mindre batteri. Men så er nok kameradelen til Sony ganske mye bedre - men om det er verdt over dobbel pris kan nok diskuteres.

 

Ser man på andre merker så yter LG G4 ganske likt og har også bra kamera til under 3k, men den har også dårligere batteritid.

 

 

Etter nærmere fikling i kamera appen fant jeg ut at bildekvalitet var satt til medium som standard. Satte bildekvalitet til "high" som hjalp betraktelig. Nå er kameraet helt greit innendørs også.

Ang antenne så er den omtrent gjennomsnittlig, det er bare at min moto x play har svært god antenne (beste jeg har vært borti på en smarttelefon) som gjør at redmi er en nedgradering. Den er omtrent like god på dekning som en samsung galaxy S6 eller en Sony Xperia Z3+ f.eks.

Lenke til kommentar

Ut fra diskusjonstråder er det en del bugs enda på UMI Super.

 

For å nevne noen:

Ustabil GPS som faller ut ofte.

Kamera som har problemer med å fokusere korrekt/ikke yter så bra som det burde. Bilder tatt med blits får gulskjær.

Problemer med automatisk bytting mellom forskjellige nett. Noe som gjør at telefonen av og til ikke bytter tilbake til 4G nett automatisk når du kommer til et område med 4G dekning.

 

Men ellers så er specs bra (spesielt at den har 4000mAh batteri), og den ser meget bra ut. Kan jo håpe at programvare oppdateringer fikser feilene den har i dag.

 

Slik jeg ser det er UMI SUper en telefon som ikke koster mer enn $180, de har bare gitt den en urealistisk høy listepris for at folk skal tro det er et godt tilbud. :p Noe som er vanlig praksis hos mange kinamerker.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut fra diskusjonstråder er det en del bugs enda på UMI Super.

 

For å nevne noen:

Ustabil GPS som faller ut ofte.

Kamera som har problemer med å fokusere korrekt/ikke yter så bra som det burde. Bilder tatt med blits får gulskjær.

Problemer med automatisk bytting mellom forskjellige nett. Noe som gjør at telefonen av og til ikke bytter tilbake til 4G nett automatisk når du kommer til et område med 4G dekning.

 

Men ellers så er specs bra (spesielt at den har 4000mAh batteri), og den ser meget bra ut. Kan jo håpe at programvare oppdateringer fikser feilene den har i dag.

 

Slik jeg ser det er UMI SUper en telefon som ikke koster mer enn $180, de har bare gitt den en urealistisk høy listepris for at folk skal tro det er et godt tilbud. :p Noe som er vanlig praksis hos mange kinamerker.

4000mah batteriet varer visst iike en dag heller har jeg lest.. Bare tragedie
Lenke til kommentar

 

Ut fra diskusjonstråder er det en del bugs enda på UMI Super.

 

For å nevne noen:

Ustabil GPS som faller ut ofte.

Kamera som har problemer med å fokusere korrekt/ikke yter så bra som det burde. Bilder tatt med blits får gulskjær.

Problemer med automatisk bytting mellom forskjellige nett. Noe som gjør at telefonen av og til ikke bytter tilbake til 4G nett automatisk når du kommer til et område med 4G dekning.

 

Men ellers så er specs bra (spesielt at den har 4000mAh batteri), og den ser meget bra ut. Kan jo håpe at programvare oppdateringer fikser feilene den har i dag.

 

Slik jeg ser det er UMI SUper en telefon som ikke koster mer enn $180, de har bare gitt den en urealistisk høy listepris for at folk skal tro det er et godt tilbud. :p Noe som er vanlig praksis hos mange kinamerker.

4000mah batteriet varer visst iike en dag heller har jeg lest.. Bare tragedie

 

Stemmer, den har visst en battery-drain bug som heller ikke er fikset enda.

 

Folk har dog målt batteriet til å være omtrent 4000mAh, så er ikke der de har jukset. Men uferdig programvare kan ødelegge mye, og på kina telefoner er det ikke alltid så høy prio på å fikse programvare bugs.....

Lenke til kommentar

du får kinatelefoner som yter bedre og ser bedre ut til 1500,- men du kan miste støtte for 800MHz 4G som benyttes utenfor byer/tettsteder på en del kinatelefoner.

 

eks:

 

http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-3s-16gb

 

Xiaomi Redmi 3S har fingeravtrykksleser og pent metallskall. laveste pris er fra 117$ som blir ca 1370,- inkludert mva og forenklet fortollingsgebyr.

 

Den mangler støtte for 800MHz, og tviler på at den har norsk språk (min redmi note 3 har ikke norsk, men skal komme i en senere oppdatering av miui). Og du mister norsk reklamasjonsrett. Men bortsett fra det - ekstremt mye og pen telefon for pengene - og ikke minst med god batteritid.

Endret av OC-Freak
  • Liker 2
Lenke til kommentar

du får kinatelefoner som yter bedre og ser bedre ut til 1500,- men du kan miste støtte for 800MHz 4G som benyttes utenfor byer/tettsteder på en del kinatelefoner.

 

eks:

 

http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-3s-16gb

 

Xiaomi Redmi 3S har fingeravtrykksleser og pent metallskall. laveste pris er fra 117$ som blir ca 1370,- inkludert mva og forenklet fortollingsgebyr.

 

Den mangler støtte for 800MHz, og tviler på at den har norsk språk (min redmi note 3 har ikke norsk, men skal komme i en senere oppdatering av miui). Og du mister norsk reklamasjonsrett. Men bortsett fra det - ekstremt mye og pen telefon for pengene - og ikke minst med god batteritid.

Hei,

Xiaomi har en spesialutgave av Redmi Note 3 ute i Taiwan, tror den heter Redmi Note 3 Special Edition eller noe sånt. Denne har faktisk støtte for 800Mhz, men som den eneste utgaven på markedet. Utenom frekvensstøtte, er den helt lik en vanlig Redmi Note 3. Noe å vurdere hvis 800MHz er ett "must".

 

Kan også opplyse om at Xiaomi.eu tilbyr norsk språk, oversatt av undertegnede. Denne kan installeres, men med litt ekstra knot da dette ikke er en offisiell programvare. Jeg har foreløpig ikke bakt inn oversettelsen i den offisielle globale programvaren til Xiaomi riktig enda, men mulig dette kommer etterhvert. Siden .eu og Xiaomi bruker litt forskjellige metoder til håndtere oversettelser, er det tidskrevende å overføre dem.

Endret av datagutt1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk bestilt en xiaomi redmi note 3 pro i 3Gb/32Gb utgave. Går vel en måneds tid før jeg får den.

 

Hadde bare lyst å prøve noe annet enn det man får her på berget. Prisen på $190 er vel helt ok, 2Gb/16Gb utgaven fås under $150 nå.

Hei, hvor kjøpte du telefonen og måtte du betale moms etc.?

Lenke til kommentar

jeg har tenkt å bestille meg  en Ulefone Power
til 150$
​Network som er oppgitt er :

2G: GSM​ 850/900/1800/1900MHz
​3G: WCDMA 900/2100MHz
4G: FDD-LTE 800/900/1800/2100/2600MHz

Vil denne fungere fint i Norge med tanke på dekning?
​Når jeg ser på ice.no sine sider så står det bare nevnt 450 frekvens
​Vil ha Ulefone Power på grunn av stort batteri men litt skeptisk til størrelsen 5,5"
​blir det for stort?

Edit
​Noen som vet om en tilsvarenes telefon som ikke er større en 5,5"
Gjør ikke noe om batteriet er litt mindre

Endret av -51PUSCYD
Lenke til kommentar

 

Jeg har faktisk bestilt en xiaomi redmi note 3 pro i 3Gb/32Gb utgave. Går vel en måneds tid før jeg får den.

 

Hadde bare lyst å prøve noe annet enn det man får her på berget. Prisen på $190 er vel helt ok, 2Gb/16Gb utgaven fås under $150 nå.

Hei, hvor kjøpte du telefonen og måtte du betale moms etc.?

 

 

Bestilte min fra selgeren x show på aliexpress http://www.aliexpress.com/item/FREE-shipping-Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-Pro-prime-Snapdragon-650-Hexa-Core-5-5-3GB/32597648722.html?spm=2114.13010608.0.65.sc1pUh

 

Selgeren hadde merket med en verdi på $30 (uten at jeg hadde bedt om det) så den gikk igjennom tollen uten at jeg fikk et mva krav. Selv hadde jeg forventet å måtte betale mva. og hadde ikke hatt problemer med det - prisen hadde enda blitt bra for on god telefon.

 

Finnes mange selgere på aliexpress som stort sett er seriøse. Det enkleste er å sjekke de negative tilbakemeldingene og se HVA folk klager på før man velger selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...