Gå til innhold

Kina-telefoner, erfaringer og nyheter med mer


kimare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingen, grenness. Har du noen bilder i originalt format/full størrelse rett fra mobilkameraet?

 

Hvor mye endte du opp med å betale for telefonen til slutt?

 

Edit: Hvordan er samtalekvaliteten? Har den egen mikrofon for støykansellering når man ringer med den?

 

$450 betalte jeg for den inkl frakt, gikk "ved en glipp" MVA-fritt gjennom tollen, og jeg glemte visst å etterdeklarere den...

 

Er usikker på om den har ekstra mikrofon, det får du nesten google opp. Den har to hull under, det ene er vel mikrofon, vet ikke hva det andre er (i tillegg til USB-pluggen selvsagt).

 

Skal se om jeg finner noen bilder.

 

Edit: prisen jeg betalte var i våres (mars eller slikt), bare en uke etterpå ble MI2S lansert (da ble jeg litt sur) og da gikk vel også prisen på MI2 ned.

Endret av grenness
Lenke til kommentar

Gått av banen, nå ble jeg faktisk litt imponert. Hvor mye lys var det på det bildet oppe til høyre? Men er ikke dette på høyde med de beste kamera tlf?

Legobildet er tatt midt på dagen, i begynnelsen av august en solfylt sommerdag. De to bildene av bilen er tatt i grålysningen ved soloppgang, det er vel omtrent så mye lys som det ser ut til ;-)

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for at LTE er et "must", så har gitt endelig beskjed til Ibuygou om at jeg kansellerer MI3-bestillingen så nå ser jeg etter noe heftig med LTE... Men vil ikke ha noe alle andre har... Titter litt på LG G2 Korea edition som har minnekortstøtte og utskiftbart batteri. Andre forslag?

 

Da er LG G2 "gangnam style" bestilt for pengene jeg fikk tilbake fra ibuygou.com for mi3-en jeg ikke gadd vente lenger på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Puh, kl 20.02 leverte DHL-budet en Xiaomi MI2s fra Spemall. Jeg har ikke åpnet den, men den skal være levert med MiuiAndroid ferdig innstallert. Får bruke jula til å hjelpe guttungen i gang.

 

Forøvrig bestillte jeg hos Merimobiles 28.novemer, etter et par dager fikk jeg sporingsnr, men det skjedde aldri noe mer. Begynte å spørre og de påstod at DHL ikke klarte å levere til min adresse. De sa de hadde gjort to forsøk. 12. desember kansellerte jeg hos Merimobiles, bestilte da hos Spemall, 17. desember fikk jeg sporingsnr fra DHL. 19. desember ser jeg at pakken er gått i retur til Spemall, ny utsending 20. desember, og jammen kom den ikke fram i tide. Får håpe alt er bra nå :)

Lenke til kommentar

Er usikker på om den har ekstra mikrofon, det får du nesten google opp. Den har to hull under, det ene er vel mikrofon, vet ikke hva det andre er (i tillegg til USB-pluggen selvsagt).

 

Jo, virker som at Xiaomi MI2 (og dermed helt sikkert MI2s) har ekstra mikrofon(er) for noise cancellation, oppdaget nemlig ved en tilfeldighet nederst i Sound-menyen i Settings et valg for Ambient Noise Suppression med valgene

Single-mic noise suppression

Dual-mic noise suppression (som står som valgt hos meg)

 

Christopher

Lenke til kommentar

Et par negative ting med (min) Xiaomi MI2:

 

* har jeg både Bluetooth og Wifi aktivert så blir det ofte litt ball med wifi, den gidder da ikke automatisk å koble meg opp på mitt hjemmenett

 

* det skal ikke veldig mye fuktighet til (lett duskregn og mobilen opp av tørr lomme for å sjekke noe) før skjermen går bananas og tror jeg trykker all over the place

 

Begge disse tingene kan godt være bare gjelder min telefon, det første problemet har jeg forsøkt å søke etter uten å finne veldig mange i samme situasjon

 

Men alt i alt er jeg fornøyd, selvom den skal byttes ut nå. "Heldigvis" er Merimobiles komplett udugelige (alle de negative omtalene på nett stemmer dessverre) så min bestilling av en Korea-versjon av LG G2 for en måned siden har fortsatt ikke blitt noe av og pengene står trygt på min Paypal-konto, så nå vurderer jeg å vente på Sony Z1 Compact for å fortsette med kraftig Android-telefon i (relativt) liten innpakning.

Lenke til kommentar

Vurderer å bestille en Xiaomi Hongmi. Noen som har hands-on erfaring med denne de vil dele? :)

 

Har ikke sett noe her på forumet, men teoretisk virker det som man får mye telefon for ca 1000,-

Du vil finne erfaringer her om ingen melder seg. Dersom du kjøper, legg gjerne erfaringer i denne tråden.

 

 

Men alt i alt er jeg fornøyd, selvom den skal byttes ut nå. "Heldigvis" er Merimobiles komplett udugelige (alle de negative omtalene på nett stemmer dessverre) så min bestilling av en Korea-versjon av LG G2 for en måned siden har fortsatt ikke blitt noe av og pengene står trygt på min Paypal-konto, så nå vurderer jeg å vente på Sony Z1 Compact for å fortsette med kraftig Android-telefon i (relativt) liten innpakning.

 

Dette stemmer ganske godt med min erfaring med Merimobiles også, dog var de ok kjappe med å refundere innbetalt beløp når jeg kansellerte. Forøvrig virker Z1 Compact spennende, men den diskusjonen hører jo ikke hjemme her :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Driver og ser etter mobiltelefon til poden på 8 år (sikkert litt ungt for manges smak, men, men).

Det jeg har lyst på er en Android-telefon, så liten som mulig, med innebygd GPS og bra batterilevetid.

Den bør også være relativt ny, altså 1-2 år gammel siden lansering, så den ikke har en utgammel prosessor etc.

Men den behøver ikke å være veldig rask, han har en annen telefon arvet fra meg som han bruker kun hjemme til spilling etc. (Galaxy Note).

Så bruken vil være begrenset til å kunne ta i mot og sende SMS, ringe og besvare samtaler - og så vil jeg ha mulighet til å spore ham opp enten ved hjelp av Android Device Manager eller en annen app ;-)

(ja, dette skal jeg snakke med ham om, jeg er helt sikker på at han synes det er trygt og fint)

 

Noen forslag fra mobiljungelen på aliexpress etc.?

Lenke til kommentar

Driver og ser etter mobiltelefon til poden på 8 år (sikkert litt ungt for manges smak, men, men).

Det jeg har lyst på er en Android-telefon, så liten som mulig, med innebygd GPS og bra batterilevetid.

Den bør også være relativt ny, altså 1-2 år gammel siden lansering, så den ikke har en utgammel prosessor etc.

Men den behøver ikke å være veldig rask, han har en annen telefon arvet fra meg som han bruker kun hjemme til spilling etc. (Galaxy Note).

Så bruken vil være begrenset til å kunne ta i mot og sende SMS, ringe og besvare samtaler - og så vil jeg ha mulighet til å spore ham opp enten ved hjelp av Android Device Manager eller en annen app ;-)

(ja, dette skal jeg snakke med ham om, jeg er helt sikker på at han synes det er trygt og fint)

 

Noen forslag fra mobiljungelen på aliexpress etc.?

Vet ikke hvor mye du vil betale, men Xiaomi 2s 16gb går nå for ca 1500,- + mva

http://www.spemall.com/XIAOMI-2S-Smart-Phone-with-MIUI-V5-OS-Snapdragon-APQ8064-Pro-1741MHz-quad-core-2G-RAM-4-3-Inch-1280-x-720pixels-IPS-Screen-3G-WIFI-GPS-Bluetooth-Front-Camera-2-0MP_g.html

Lenke til kommentar

 

Driver og ser etter mobiltelefon til poden på 8 år (sikkert litt ungt for manges smak, men, men).

Det jeg har lyst på er en Android-telefon, så liten som mulig, med innebygd GPS og bra batterilevetid.

Vet ikke hvor mye du vil betale, men Xiaomi 2s 16gb går nå for ca 1500,- + mva

http://www.spemall.com/XIAOMI-2S-Smart-Phone-with-MIUI-V5-OS-Snapdragon-APQ8064-Pro-1741MHz-quad-core-2G-RAM-4-3-Inch-1280-x-720pixels-IPS-Screen-3G-WIFI-GPS-Bluetooth-Front-Camera-2-0MP_g.html

 

 

Takk for tips, heller kanskje heller mot MI1S Youth, mindre størrelse, mindre skjerm (betyr kanskje bra batterilevetid) og rimelig pris. Handler i såfall fra iBuygou.com, er litt småskeptisk til andre forhandlere av Xiaomi (visstnok en del kopier i omløp).

$160 pluss (eventuell) MVA, altså snaut 950 spenn.

4" skjerm, 1GB RAM, 4GB lagring (men støtte for minnekort), GPS, Android 4.0.4, wifi.

Endret av grenness
Lenke til kommentar

 

 

 

Driver og ser etter mobiltelefon til poden på 8 år (sikkert litt ungt for manges smak, men, men).

Det jeg har lyst på er en Android-telefon, så liten som mulig, med innebygd GPS og bra batterilevetid.

Vet ikke hvor mye du vil betale, men Xiaomi 2s 16gb går nå for ca 1500,- + mva

http://www.spemall.com/XIAOMI-2S-Smart-Phone-with-MIUI-V5-OS-Snapdragon-APQ8064-Pro-1741MHz-quad-core-2G-RAM-4-3-Inch-1280-x-720pixels-IPS-Screen-3G-WIFI-GPS-Bluetooth-Front-Camera-2-0MP_g.html

Takk for tips, heller kanskje heller mot MI1S Youth, mindre størrelse, mindre skjerm (betyr kanskje bra batterilevetid) og rimelig pris. Handler i såfall fra iBuygou.com, er litt småskeptisk til andre forhandlere av Xiaomi (visstnok en del kopier i omløp).

$160 pluss (eventuell) MVA, altså snaut 950 spenn.

4" skjerm, 1GB RAM, 4GB lagring (men støtte for minnekort), GPS, Android 4.0.4, wifi.

Sunt å være skeptisk. Telefonen jeg kjøpte fra Spemall var original.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...