Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Funkis eller tradisjonelt hus på ei flate?


Hva syns du?  

57 stemmer

  1. 1. Ny poll!

    • Tradisjonelt (typisk sveitser, hus med valmet tak eller lignende)
      10
    • Funkis!
      4
    • Moderne, hus som har tradisjonelle elementer blandet med funkis stil
      14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk flott hus!

Et tips som jeg har lært etter å ha latt min kone velge farger; vær ikke redd for farger! Hvitt på badet? Nope - besj er mye bedre! Hvite / grå vegger - neh, la oss prøve en ferskenfarge i kombinasjon med grønt. Ble faktisk veldig bra, men jeg hadde aldri klart å sett for meg dette selv. 

Legger med vårt fargekonsept, som ble tilnærmet det vi har hjemme. Det ser kanskje rart ut på papiret, men satt sammen så får du et hjem litt utenom det vanlige og som gir mye ro / glede. Men da igjen, subjektivt så klart, og kun ment som inspirasjon! Kun du kjenner deg selv, dette er ditt valg og reise :)

 

Skjermbilde 2024-05-16 120237.png

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk japan-do for mange år siden. De morsomste var å høre skrik fra besøkende som måtte prøve alle knappene. Etter ombygging passet det ikke for ny toalettskål og jeg kuttet det ut. Hadde ikke nyhetens interesse lengere.

På badet gikk jeg for gulvfliser med keramikk som ser ut som treverk. Med forskjellige soner med forskjellig utseende. Et annet grep for badet som jeg var fornøyd med var at på den lengste veggen byttet jeg i hodehøyde veggflisene ut med speil. Det er praktisk og gir romfølelse. Skjønner ikke at ikke flere har kommet på den idéen.

På et fancy hotell så jeg nylig noe som vekket min interesse. Steinfliser med speisell overflate som så ut og føltes litt som teppe. Også med forskellige soner med forskjellig type teppe. Neste runde skal jeg kanskje prøve få til noe slikt.

Lenke til kommentar
3 hours ago, The Very End said:

Fantastisk flott hus!

Et tips som jeg har lært etter å ha latt min kone velge farger; vær ikke redd for farger! (...)

Hvite / grå vegger - neh, la oss prøve en ferskenfarge (...)

 

Ugh. Akkurat det med fersken kan man godt være redd for.

Når man skal velge fargene er det lurt å kunne litt om farger som passer sammen. Det huset vi bodde i før var malt helt uten en sånn evne. Det var mye farger. Men de passet ikke sammen. Kjøkkenet var malt om fra mørkeblått (synlig i kroker der det var vanskelig å komme til) til fersken. Do not recommend.

(Edit: en kraftigere, glossy åttitallsfersken enn den på fargekartet i tråden her.)

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, tommyb said:

Ugh. Akkurat det med fersken kan man godt være redd for.

Når man skal velge fargene er det lurt å kunne litt om farger som passer sammen. Det huset vi bodde i før var malt helt uten en sånn evne. Det var mye farger. Men de passet ikke sammen. Kjøkkenet var malt om fra mørkeblått (synlig i kroker der det var vanskelig å komme til) til fersken. Do not recommend.

(Edit: en kraftigere, glossy åttitallsfersken enn den på fargekartet i tråden her.)

Veldig enig meg deg! Det var derfor kona tvang oss... dvs. meg til å betale for at en farge / interiørarkitekt (vet ikke hva det heter) satt dette sammen :D Hadde det ikke vært for at jeg synes det er litt skummelt å dele bilder av eget hjem (personvern er viktig, ettersom sist gang jeg delte informasjon som gjorde meg identifiserbar i TUs kommentarfelt på Facebook fikk jeg trusler og ble forfulgt av en rabiat bussjåfør som ble dypt krenket av en mening jeg hadde om elbiler) så skulle jeg delt noen bilder. 

Trådstarter; sorry off topic, kun ment som kort info. 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (6 timer siden):

Hvis du kjøper deg den boligen med "Japan-do" så lever du drømmen min 😄

Er det mulig å installere i etterkant(uten å rive opp fliser da altså)? Har veldig lyst på selv, men har ikke fått lagt opp noe strøm for det.

Endret av Nimrad
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (22 minutter siden):

Handla det huset jeg! 🙃

Så nå må jeg stikke å kjøpe meg en sjampis 🥳

Grattis! Syns å huske at jeg leste at du pressa budsjettet en del. Bare for å forberede deg litt:
Det kan fort hende at det ryker noen feriepenger noen år til 😛 Vi er på fjerde runder med div investeringer av ting som ikke følger med typisk nye hus.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (Akkurat nå):

Er det mulig å installere i etterkant(uten å rive opp fliser da altså)? Har veldig lyst på selv, men har ikke fått lagt opp noe strøm for det.

Det er mulig å installere i etterkant, men det er ikke billig med tanke på at du også må få lagt inn strøm 😅

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Takk alle sammen og tusen takk for alle de gode tipsene deres! :D
 

@Nimrad Dette er litt utpå bygda, så siden de selger demohuset til kostpris så ender jeg faktisk med å få mindre lån enn det jeg har i dag, etter at jeg selger det jeg har i Drammen. Så håper faktisk å gå ned 2-300k i gjeld 

Blir litt langt til byen da (50min) men det er jo der jeg er fra. Så gleder meg litt til å henge med gamle kamerater igjen også 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...