Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Er veldig spent på Asus DC2 versjonen av 290 og 290X som nå straks er på vei. Hvis de klarer å beholde ytelsen, samt få ned støynivået like mye som på de andre DC2 kortene, så er det imponerende i seg selv. Jeg tviler på at de klarer å øke ytelsen og ha støynivået like lavt som på 7xx og 7xxx siden referansekortene er unormalt varme og støyende, men hvis de gjør det blir jeg virkelig imponert.

 

Det har dessverre tatt så lang tid å få ut tredjepartskortene som ikke støyer så grusomt at dessverre for AMD så har mange potensielle kjøpere allerede gått for 780. Jeg kunne ikke vente så mange måneder ekstra...

Endret av Ziff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt 290 med vifte på 80-90% (under mining) bråker såpass at jeg hører det i stort sett alle rommene i huset, men da ligger kortet på bare 78C til tross for full load. Overklokket for gaming og med vanlig vifteprofil støyer det ikke mye og temp-throttler ikke heller, men nå hadde jeg jo fra før et GTX 570 som visstnok var et ganske hørbart kort..

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er egentlig ikke veldig fornøyd. Det klarte ikke wow med stabilt 60 FPS på ultra en gang. Og vifteprofilen virket treg for min del. nådde maks temp fortere enn viften klarte å stige, frekvens-throttling og etter å ha stengt spillet tok det lang tid før kortet ble stille igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er egentlig ikke veldig fornøyd. Det klarte ikke wow med stabilt 60 FPS på ultra en gang. Og vifteprofilen virket treg for min del. nådde maks temp fortere enn viften klarte å stige, frekvens-throttling og etter å ha stengt spillet tok det lang tid før kortet ble stille igjen.

WoW har alltid kjørt langt bedre på Nvidia-kort.

At vifteprofilen er for treg er synd, men det burde ikke komme som noen overraskelse at det throttler :p

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er egentlig ikke veldig fornøyd. Det klarte ikke wow med stabilt 60 FPS på ultra en gang. Og vifteprofilen virket treg for min del. nådde maks temp fortere enn viften klarte å stige, frekvens-throttling og etter å ha stengt spillet tok det lang tid før kortet ble stille igjen.

Kan du ikke bare sette vifteprofilen, hastigheten og regulering en selv i f.eks MSI afterburner? Eller funker det ikke med AMD-kort?
Lenke til kommentar

WoW har alltid kjørt langt bedre på Nvidia-kort.

At vifteprofilen er for treg er synd, men det burde ikke komme som noen overraskelse at det throttler :p

Mitt 6990 throttler ikke i det hele tatt med load. Enten ligger det på 880MHz, ellers ligger det på 500MHz. Min lillebrors 290x byttet frekvens hver gang CCC oppdaterte seg. Det er i alle fall overraskende for meg

 

Kan du ikke bare sette vifteprofilen, hastigheten og regulering en selv i f.eks MSI afterburner? Eller funker det ikke med AMD-kort?

Tror ikke jeg skal gjøre noe. Lillebror er storfornøyd, og når jeg bare peller litt pleier det å være mye bogus med ting, kontra når jeg har holdt på en stund. :p

Lenke til kommentar

Mitt 6990 throttler ikke i det hele tatt med load. Enten ligger det på 880MHz, ellers ligger det på 500MHz. Min lillebrors 290x byttet frekvens hver gang CCC oppdaterte seg. Det er i alle fall overraskende for meg

Velkommen til GPU Boost, fremtiden er at ingen skjermkort kjører på konstant klokkefrekvens og ingen skjermkort yter helt likt! Tre ganger hurra for dette fantastiske fremskrittet!

Lenke til kommentar

Velkommen til GPU Boost, fremtiden er at ingen skjermkort kjører på konstant klokkefrekvens og ingen skjermkort yter helt likt! Tre ganger hurra for dette fantastiske fremskrittet!

Om man vil så kjører de konstant hastighet. Om man ikkje vil eller skjønner, så er det forskjell. Så det er brukerene det kommer ann på.
Lenke til kommentar

I forbindelse med at yngstemann vil ha en stasjonær pc så har jeg valgt å gi ham mitt gamle oppsett, beholder selvsagt kabinettet. Tenkte da å kjøpe meg ett Radeon R9 290 X når det kommer med bedre kjøler. Så ser jeg at anbefalt strømforsyning er 750 W og jeg har allerede kjøpt meg en Corsair AX 760 Psu.

Holder denne?

Eller bør den returneres?

Endret av stein_m-
Lenke til kommentar

Om man vil så kjører de konstant hastighet. Om man ikkje vil eller skjønner, så er det forskjell. Så det er brukerene det kommer ann på.

For øyeblikket er det fortsatt mulig å fikse det til konstant frekvens, AMDs løsning er enklere å tilpasse for å nå det målet enn Nvidias løsning, spørsmålet er om vi fortsatt har denne muligheten om fem år.

Lenke til kommentar

I forbindelse med at yngstemann vil ha en stasjonær pc så har jeg valgt å gi ham mitt gamle oppsett, beholder selvsagt kabinettet. Tenkte da å kjøpe meg ett Radeon R9 290 X når det kommer med bedre kjøler. Så ser jeg at anbefalt strømforsyning er 750 W og jeg har allerede kjøpt meg en Corsair AX 760 Psu.

Holder denne?

Eller bør den returneres?

 

Den holder mer enn nok. En 500watt hadde vært nok faktisk når det er såpass høy kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den holder mer enn nok. En 500watt hadde vært nok faktisk når det er såpass høy kvalitet.

 

 

En PC reparatør uttalte en gang:

"pc-guruers" velmente råd til venner og bekjente har langt på vei betalt den splitter nye bilen min :)

Mitt råd er å først og fremst høre på de som stiller garantien for produktet ditt. Hvis vennen din stiller med den samme skriftlige garantien må du gjerne ta hans løsning på samme alvor....

Lenke til kommentar

 

 

En PC reparatør uttalte en gang:

"pc-guruers" velmente råd til venner og bekjente har langt på vei betalt den splitter nye bilen min :)

Mitt råd er å først og fremst høre på de som stiller garantien for produktet ditt. Hvis vennen din stiller med den samme skriftlige garantien må du gjerne ta hans løsning på samme alvor....

 

Nå er det stor forskjell på de som tror de kan pc (vi ser mange av dem her inne) og oss som faktisk kan pc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...