Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Fikk bare med meg han hadde prata med AMD. Dem sa det var xfx å saphire kort av første batch dette gikk på. Dette skulle være "fixa" så det ikke skal gå med kort som kommer ut nå.. Vet ikke jeg da.

Selvfølgelig sier AMD at man ikke kan låse opp kortene, det er jo dårlig business for AMD om kundene kan få samme produkt for 1000 kr mindre ;)

Linus sier jo også det han blir fortalt, så det er ikke rart han sier det ikke skal gå om AMD sier det ikke skal gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk bare med meg han hadde prata med AMD. Dem sa det var xfx å saphire kort av første batch dette gikk på. Dette skulle være "fixa" så det ikke skal gå med kort som kommer ut nå.. Vet ikke jeg da.

Jeg leste et sted at dette gjaldt de første kortene fra XFX og de aller fleste kortene fra Powercolor og noen andre merker som for meg er rimelig ukjente. Jeg tipper at det rett og slett ikke var nok vanlige 290-kort til release og at de bare tok noen 290x-kort og nedgraderte disse for å få nok kort... Jeg vet ikke, men jeg skjønner ikke helt hva annet som kan være årsaken. :p

Lenke til kommentar

I følge linken til programmet som viser hvorvidt kort kan unlockes, så har folk fått unlocket Sapphire-kort og greier, så jeg vil tippe det er en ørliten sjanse for at et hvilket som helst 290-kort kan unlockes. Mitt kunne ikke det, men det tar 2 minutter å laste ned og extracte filene til rett sted (hawaii-filen skal i memory-mappen), så det er lite å tape på å prøve...

Lenke til kommentar

Spent på om det er noe å hente ut av GPUen med kraftigere strømkrets. Det virket jo ikke akkurat som om det er noe stort mer potensiale å hente ut.

Det kan hende det er voldsomt mye Vdroop eller rippel fra referanse-PCBen, men det er jo en smule usannsynlig...

Sannsynligvis har designet ofret maksimale klokkefrekvenser for å pakke transistorene tettere.

Lenke til kommentar

On a contrary to R7970 Lightning, R9 290X will be equipped with a default set of display outputs: two DVIs, HDMI and DisplayPort.

 

Stod dette i den artikklen om 290x Lightning. Da er det ikke noe å vurdere engang da for meg med 3 monitorer. Da er vel sisste håp DC II fr asus da, eller matrix versjon..

Har du tre like monitorer? I så fall har AMD fikset synkroniseringsproblemet de hadde med tidligere kort.

Lenke til kommentar

Nei det er jo dette med att utgangene har forskjellige timminger å du risikerer å få horisontal eller vertical tearing tvers over en av skjermene. Så vil jo ha kort med 3x DP\mini DP.

 

Syncen er vel fixa for 1 å 2 kort det. Ikke iorden for 3 enda :tease:

Igjen: så vidt jeg har forstått skal dette problemet være fikset med 290X.

Det skal ikke ha noe å si hvor mange kort du setter inn, ettersom CFX skrur av displayoutputene på alle de resterende kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...