Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

 

 

Da bygger du det råeste trykkkammeret da, intet problem. Koste hva enn det måtte koste....

 

No fucking problem anyways. Prøv å få det til å se nogelunde estetisk fint ut tho.

Haha, ja må nesten innse at jeg ikke lengre kan sitte å spare penger over alt. Må snart bare kaste litt penger mot kabinettet i håp om at ting fikser seg. :p

 

Det begynte ut ganske estetisk, meeeen, tror jeg er langt forbi det punktet hvor det er noe i nærheten av å bli en estetisk perle nå. :ph34r: Jeg innser egentlig at det ikke trenger å være så pent. Hele kammeret må pakkes inn i store mengder isolasjon uansett, og vil være selve kjernen av kjøleanlegget som ligger i midten av PCen, som aldri skal bli sett. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min R9 290 i posten i dag, og jeg prøvde å spille BF4 etter å ha lastet ned og installert siste AMD-driver, men skjermen gikk i svart og uten å loade seg ferdig engang slo spillet seg av og jeg var tilbake på skrivebordet. Nå har jeg tatt en reboot men skjermene står bare og blinker i svart etter W8-logoen og jeg får ikke gjort noe... Seriøst???

 

Søk på nett viser at dette er et kjempeproblem... Ingen fix?

Lenke til kommentar

Å starte W8 i safe mode var faenmeg umulig, etter X antall ganger sanset OS-et selv at noe var galt og ga seg uten kamp og lot meg starte opp i safe mode, eller rettere sagt lot meg gjenopprette systemet tilbake til øyeblikket før jeg installerte CCC. Deretter lastet jeg ned CCC på nytt, denne gangen ikke den versjonen som var beta, men den fungerte ikke skikkelig (bare 1 skrivebord, duplisert) så jeg installerte beta-versjonen over like etter og vips - PC-en kan brukes. Heftig FPS i BF4... Men spillet kræsjer etter hver eneste endte runde. Dette er kanskje DICE og ikke AMD sin feil?

Lenke til kommentar

Klarer du ikke fore med mer enn 1.2 volt? Modda trixx greier å gi 1.381, begynner å hjelpe da. Og hvorfor kjører du bare 1333 på ram, er da vel dominator du har?

 

Trixx støtter ikke 290 kort enda. Har testa. Har dominator brikker, og kjører med 1866mhz. Har litt problemer å kjøre høyere når man bencher med 5ghz på cpu.

 

Legger ved noen bilder av oppsettet også.

post-74183-0-01895600-1384548434_thumb.jpg

post-74183-0-08701800-1384548448_thumb.jpg

post-74183-0-92486700-1384548448_thumb.jpg

post-74183-0-90929200-1384548449_thumb.jpg

Endret av samye83
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å starte W8 i safe mode var faenmeg umulig, etter X antall ganger sanset OS-et selv at noe var galt og ga seg uten kamp og lot meg starte opp i safe mode, eller rettere sagt lot meg gjenopprette systemet tilbake til øyeblikket før jeg installerte CCC. Deretter lastet jeg ned CCC på nytt, denne gangen ikke den versjonen som var beta, men den fungerte ikke skikkelig (bare 1 skrivebord, duplisert) så jeg installerte beta-versjonen over like etter og vips - PC-en kan brukes. Heftig FPS i BF4... Men spillet kræsjer etter hver eneste endte runde. Dette er kanskje DICE og ikke AMD sin feil?

 

Kan være at det er noe annet som forårsaker det også, husk R290X trekker opp mot / over 300W ved max last.

Så har man en dårlig strømforsyning kan stabilitetsproblemer dukke opp.

 

Uansett er nettopp Beta drivere det, Beta. Men har faktisk registrert at det er noe mer krøll med denne siste utgaven av 290 kortene til Amd enn tidligere utgaver, skal ikke forundre meg at vifteprofilen blir justert opp og kortene klokket noe ned.

Lenke til kommentar

Nåda! Kombinasjonen av et spill som tyner skjermkortet maksimalt , høy belastning på Cpu (husk BF4 skal være flink til å bruke enda flere kjerner ) har potensialet til å påpeke eventuelle svakheter man har i systemet, sånn sett så kan det være andre faktorer også som spiller inn her.

 

Feks, dårlig VRM's og Caps på hovedkort , for dårlig kjøleløsning i kabinettet osv.

 

Uansett min erfaring er faktisk at svært mange problemer er forårsaket av strømforsyningen , det er derfor verdt å ta en titt i administrative verktøy : Hendelseliste og se om man har fått noen advarsler der som kan ha en sammenheng.

 

Men om det nå har løst seg ved å endre driverne så er problemet enten relatert til en feil i disse eller at noe gikk galt under installasjonen av driverne , viktig at man husker en helt "Clean" installasjon av disse hver gang man oppdaterer driverne.

Lenke til kommentar

Det at BF4 ikke virker har sannsynligvis ingenting med maskinvaren å gjøre. Det at skjermen blir svart og "Battlefield 4 har sluttet å virke" kommer opp skjer ganske ofte. Vi er mange som spiller sammen, og vi har stort sett alltid en som er ute etter å ha fått svart skjerm. Drittspill.

Black screen som jeg fikk til å begynne med gjorde slik at jeg ikke fikk startet operativsystemet engang, dette må ha vært driverne/skjermkortet sin feil. Etter systemgjenoppretting og reinstallasjon av driverne har jeg fått W8 til å fungere, men til å begynne med fungerte ikke BF4 i det hele tatt. Nå fungerer alt uten at jeg har gjort noe som helst, og jeg har ingen ting å klage på lengre. :)

 

Nå har jeg overklokket kortet litt. GPU clock opp 16.6% og minnet opp 13,7%, spent på hvordan det kommer til å fungere i BF4, som var veldig kresent når det kom til OC på mitt gamle GTX 570...

 

EDIT: Virker som om BF4 fortsatt er kresent på OC... Nevnte overklokk førte til kræsj etter 20 sek, men ingen kræsj så langt med følgende:

 

Sapphire Radeon R9 290 4GB (stock kjøler)

+14.4% GPU core clock

+11.7% Memory clock

+50% power limit

Max fan speed 100% (men gikk aldri over 44% under spilling)

Temp target uendret på 95C

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

Måtte tone ned overklokkingen bittelitt for å få 290-en til å fungere i BF4, se et par poster tilbake. Nå er BF4 utrolig bra optimized så jeg lurer på om det er derfor det er så kresent på OC.

 

Likevel.. Jeg kjører MSI Afterburner sin hardware monitor på skjerm #2 når jeg spiller og den viser en helt absurd ustabil GPU load - opp og ned mellom 0 og 100% hele tiden. Googlet dette og jeg forstår det slik at programmene ikke klarer å lese kortene riktig, så GPU load bare registreres som langt mer ustabil enn den egentlig er, men jeg føler fortsatt at spillet burde være litt mer smooth enn det jeg opplever.

 

EDIT: Komplett.no har faktisk Sapphire sin 290 på salg denne helgen, 300,- avslag, dermed er kortet nede i 2.995,- pluss frakt! http://www.komplett.no/sapphire-radeon-r9-290-4gb-gddr5/798663

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...