Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noen her da som har 3 like skjermer å ett R9 290\X, som kan teste om dem får tearing på 1 av 3 skjermer. Du ser det godt om du drar rundt om med ett programvindu. Ser det deler seg der du har tearing.

 

Er det fixet får jeg kanskje slenge disse tre 7970'r i mitt gammle Lian-Li B70 å det andre GB-X79-UD7 hovedkortet. Bruke en til simracing på 55" Så den andre til Eyefinity med 2x R9 290, flashe til 290X om det går.

 

Hm begynner å bli for mye pc stuff her nå :omg:

 

Var det denne framepaceing greia som det bare var crossfire støtte på enda da, ikke Tri-fire.

Er vel ikke så nøye, finner det nok ut hva det var. Håper det blir ordning i Tri-fire å

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

6 er maksgrensa for Radeon, slik har det vært siden 5870 kom ut.

Ok. tenkte da på at du skrev:

 

 

ettersom CFX skrur av displayoutputene på alle de resterende kortene.

Eller gjelder dette kun når du kjører 3 eller færre skjermer?

 

 

Nvidia da? Støtter de flere enn 3+1 skjermer? (I Nvidia surround med SLI/Trippel SLI)

Hadde jo vært gøy med driverstøtte for et tilfelle hvor hvert skjermkort rendret to av skjermene hver.

 

 

Lenke til kommentar

Ok. tenkte da på at du skrev:

Eller gjelder dette kun når du kjører 3 eller færre skjermer?

 

 

Nvidia da? Støtter de flere enn 3+1 skjermer? (I Nvidia surround med SLI/Trippel SLI)

Hadde jo vært gøy med driverstøtte for et tilfelle hvor hvert skjermkort rendret to av skjermene hver.

AMD støtter opp til 6 skjermer når du kjører CFX, 6 skjermer er det maksimale som er støttet per kort. For å kjøre 6 skjermer på 290X må du bruke en MST-hub for displayport og tre displays med identiske timings på DVI/HDMI-portene.

Lenke til kommentar

Utrolig kejdelig å måtte kjøpe en hub og kun bruke utgangene på det ene kortet. Spesielt når du har kjøpt flere utganger på de andre kortene du aldri får brukt. Var ikke slik "før i tia" når man kjørte tredjepartsløsningener på "monitor surround". ^^ Men så funket de vel ikke så bra da, så da er det vel kanskje eneste løsningen foreløpig.

 

Men siden de ikke lengre bruker CF-broa, så kunne de vel heller kjørt bildesignalet over en CF-bro, slik at man fikk denne muligheten. Kan ikke se hvorfor det skulle være et særlig stort teknisk problem, selv med sync. (da kunne det ene kortet hatt en slik displayport-hub" og direkte sendt signalet over CF-broa.

Lenke til kommentar

Utrolig kejdelig å måtte kjøpe en hub og kun bruke utgangene på det ene kortet. Spesielt når du har kjøpt flere utganger på de andre kortene du aldri får brukt. Var ikke slik "før i tia" når man kjørte tredjepartsløsningener på "monitor surround". ^^ Men så funket de vel ikke så bra da, så da er det vel kanskje eneste løsningen foreløpig.

 

Men siden de ikke lengre bruker CF-broa, så kunne de vel heller kjørt bildesignalet over en CF-bro, slik at man fikk denne muligheten. Kan ikke se hvorfor det skulle være et særlig stort teknisk problem, selv med sync. (da kunne det ene kortet hatt en slik displayport-hub" og direkte sendt signalet over CF-broa.

Andrull, jeg ser faktisk ikke problemet. Ja, det er fysisk mulig å montere på 6 utganger på et skjermkort, men hvis standarden er DVI, så krever kortet plutselig minimum 3 PCI-slots. Hadde det kun vært mini-DP hadde man fått plass til alle på 2 PCI + hull til eksos/varmluft. Men ytterst få har DP/mini-DP skjermer.

Ytterst få har også mer enn 3 skjermer, og dem legger dermed ikke med nok overganger/splittere, da dette ville økt prisen på produktet ytterligere.

 

Jeg er er også enig i at det kunne laget en løsning i CFX-eksempler for å bruke skjermportene på kort nr. 2 også, men det ligger nok ikke først i TODO-listen.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med CCC - jeg får ikke overklokket. Prøver jeg å endre core/memory clock eller power limit så skjer det ingenting når jeg trykker på apply-knappen, vinduet bare blinker et øyeblikk. Det hjelper ikke å trykke på "defaults" og prøve igjen, og jeg har avinstallert og reinstallert CCC flere ganger og prøvd både beta 2 og beta 4 uten hell. Beta 2 fungerte helt fint inntil nylig da dette problemet oppsto.

 

I MSI Afterburner kan jeg overklokke både core og memory, men det er ingen power limit her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...