Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

For meg høres det ut som et defekt kort, men det er mange gode grunner til å velge Nvidia.

GTX 780 Ti har fortsatt ikke fått noen varianter som gjør det verdt å kjøpe det over 780 Classified eller Lightning.

takk arni90 og andrull :) skal ta å se på dette. må jo bestille et nytt kort før helga, elsker at pick up point fra komplett :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedre å kjøre 3dmark.

*1 time senere*

 

Firestrike (Standard):

 

3DMark Score 9894.0

Graphics Score 12315.0

Physics Score 7826.0

Combined Score 4763.0

Graphics Test 1 58.9 fps

Graphics Test 2 49.1 fps

Physics Test 24.8 fps

Combined Test 22.2 fps

 

Hva nå? Vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å finne ut hvordan jeg eventuelt kan få enda mer overklokk, og jeg klarer heller ikke å finne tall på hva andre har klart å skvise ut av kortet...

Lenke til kommentar

:p *1 time senere*

 

Firestrike (Standard):

 

3DMark Score 9894.0

Graphics Score 12315.0

Physics Score 7826.0

Combined Score 4763.0

Graphics Test 1 58.9 fps

Graphics Test 2 49.1 fps

Physics Test 24.8 fps

Combined Test 22.2 fps

 

Hva nå? Vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å finne ut hvordan jeg eventuelt kan få enda mer overklokk, og jeg klarer heller ikke å finne tall på hva andre har klart å skvise ut av kortet...

Det er vel bare å øke volten til max i msi afterburner, og deretter øke core/mhz enda litt til. :p

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Det er vel bare å øke volten til max i msi afterburner, og deretter øke core/mhz enda litt til. :p

Eh, jeg vet ikke hva jeg gjør galt. Er det meningen at 290 skal fungere på disse klokkehastighetene?

 

Stock clock: 947/1250

OC, Firestrike: 1205/1625 (+27.2%/30.0%)

OC, Battlefield 4: 1100/1400 (ikke testet mer)

 

EDIT: SCORE 10239 with AMD Radeon R9 290(1x) and Intel Core i5-2500K Processor

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

HardOCP har skrevet en artikkel: 4 weeks with 290X Crossfire

Ser ikke ut som han har mye å kritisere kortene for, og mener til og med at Titan SLI gir en merkbart dårligere opplevelse

 

Sikkert fordi han brukte 3600*1920 oppløsning. R290x yter jo litt bedre enn 780/titan i veldig høye oppløsninger. Dog man får ikkje 120+ fps, så da er det ikkje så farlig uansett. For de som har 3 monitorer eller 4k monitor/tv, så er det noe å tenke på å velge r290x i cfx over f.eks 780 sli

Lenke til kommentar

 

Sikkert fordi han brukte 3600*1920 oppløsning. R290x yter jo litt bedre enn 780/titan i veldig høye oppløsninger. Dog man får ikkje 120+ fps, så da er det ikkje så farlig uansett. For de som har 3 monitorer eller 4k monitor/tv, så er det noe å tenke på å velge r290x i cfx over f.eks 780 sli

Det jeg syntes var interessant var at han mente at Titan SLI ikke klarte å gi en spillbar opplevelse i Far Cry 3 mens 290X CFX klarte det, da er det ikke bare snakk om "litt bedre."

 

I have had all three of these cards installed in my personal systems and the 290X is not in the same ballpark at the FX 5800 or the GTX 480 in terms of sound profile.
Lenke til kommentar

 

Det jeg syntes var interessant var at han mente at Titan SLI ikke klarte å gi en spillbar opplevelse i Far Cry 3 mens 290X CFX klarte det, da er det ikke bare snakk om "litt bedre."

 

 

I have had all three of these cards installed in my personal systems and the 290X is not in the same ballpark at the FX 5800 or the GTX 480 in terms of sound profile.

 

 

Litt synn at det er litt for lite tall på dette, så denne diskusjonen blir bare synsing :(

Lenke til kommentar

Noen av dere som har erfaring med www.netonnet.no sin kundesupport?? Jeg sendte inn igjen mitt XFX 290X den 25. november med en bekreftelse fra XFX som sier at kortet er defekt. Skulle tro at det var da grei skuring å få et nytt kort tilbake, men neida... Nå 3 uker senere har jeg fortsatt ikke fått noe kort tilbake og bare noe svadagreier i svar fra netonnet.Jeg betalte for ekspresskipning når jeg kjøpte kortet, men returfrakten gikk tydligvis med kamel over Sahara tilbake, på absolutt billigste måte, tok 8 dager i retur(fikk klistrelapp med forhåndsbetalt frakt fra netonnet). Har dere vært borti like dårlig returhendelser før?

Nå har jeg i et desperat forsøk bedt XFX ta kontakt med netonnet direkte og bed de sende en bekreftelse på at kortet er defekt.Jeg la med videobevis på feil både til netonnet og til XFX, XFX bekrefta umiddelbart at kortet er defekt, men netonnet bruker eeeeevigheter på å finne ut noe som helst. De sier i reklamen "sjekk alltid hos oss først" er bare noe tull hvis de ikke klarer å gi bedre kundeservice enn dette. Tviler på de har hatt problemer med et produkt kommer tilbake til netonnet igjen. Jeg shopper ganske mye på forskjellige nettbutikker, men har aldri opplevd makan til sneglefart noen annen plass :(

Lenke til kommentar

Noen av dere som har erfaring med www.netonnet.no sin kundesupport?? Jeg sendte inn igjen mitt XFX 290X den 25. november med en bekreftelse fra XFX som sier at kortet er defekt. Skulle tro at det var da grei skuring å få et nytt kort tilbake, men neida... Nå 3 uker senere har jeg fortsatt ikke fått noe kort tilbake og bare noe svadagreier i svar fra netonnet.Jeg betalte for ekspresskipning når jeg kjøpte kortet, men returfrakten gikk tydligvis med kamel over Sahara tilbake, på absolutt billigste måte, tok 8 dager i retur(fikk klistrelapp med forhåndsbetalt frakt fra netonnet). Har dere vært borti like dårlig returhendelser før?

Nå har jeg i et desperat forsøk bedt XFX ta kontakt med netonnet direkte og bed de sende en bekreftelse på at kortet er defekt.Jeg la med videobevis på feil både til netonnet og til XFX, XFX bekrefta umiddelbart at kortet er defekt, men netonnet bruker eeeeevigheter på å finne ut noe som helst. De sier i reklamen "sjekk alltid hos oss først" er bare noe tull hvis de ikke klarer å gi bedre kundeservice enn dette. Tviler på de har hatt problemer med et produkt kommer tilbake til netonnet igjen. Jeg shopper ganske mye på forskjellige nettbutikker, men har aldri opplevd makan til sneglefart noen annen plass :(

 

Sendte tilbake ett hovedkort til Netonnet for en liten stund siden. Da gikk det ganske så fort -

sendte dem mail, sendte tilbake, de mottok, de sendte, jeg fikk. Tok litt over en uke eller noe sånt. Nå var ikke dette en defekt vare, men ett feilkjøp fra min side, så det var bare ett bytte. Ikke defekt eller noe sånt. Mulig de bare ikke tro på at det er defekt?

Lenke til kommentar

Har mottatt en defekt ram-brikke fra de i et sett med 2x4gb rambrikker, jeg sendte kun den defekte brikken og de sa også at jeg kun trengte å sende den defekte brikken. Men når de hadde mottatt brikken sa de at trengte den andre også, noe som betyr at jeg ikke får brikkene tilbake før etter jul. Jeg syntes også de er litt trege å svare på mail, men ellers er jeg veldig fornøyd med frifrakt og billige produkter :)

Lenke til kommentar

 

Det jeg syntes var interessant var at han mente at Titan SLI ikke klarte å gi en spillbar opplevelse i Far Cry 3 mens 290X CFX klarte det, da er det ikke bare snakk om "litt bedre."

 

 

I have had all three of these cards installed in my personal systems and the 290X is not in the same ballpark at the FX 5800 or the GTX 480 in terms of sound profile.

 

lyden på 290 og 290X er sjenerende. vi har faktisk fått inn angrefrist på 5 kort pga støy alene.

Lenke til kommentar

Det skal vel bli vanskelig å sammenligne det. Det kommer jo også an på alternativene man har, trolig hadde man færre alternativer til god ytelse på 480-tiden. Hvis man ikke MÅ høre på støy så gjør man det gjerne ikke hvis det fins noe annet som har like god ytelse og lavere støy (til høyere pris).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...