Gå til innhold

Forhåndsbestilling av Playstation 4


Jbrovoll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan uansett ikke stole på komplett sine datoer.
Min stod jo til og med som "plukket" på releasedagen. Men det var også en feil.
Så flytter og flytter de på datoen. Frem og tilbake. For det meste tilbake.

 

Og hvorfor de ikke skriver "dato ukjent"?

Jo, for da øker sjangsen for avbestillinger. Bedre å holde kunden på limpinnen og tro at de er med på neste utsendelse.

 

Det viser jo seg at mange som forhåndsbestilte hos Komplett ble taperne denne gang.
Bestilte selv midten av september, og kjøpte senere hos Expert da jeg skjønte Komplett drev med det evige waiting game.

Er jo mange som aldri forhåndsbestilte i høst som har spillt PS4 i ukesvis allerede. De hoppet på hos CDON, Coolshop, Expert og en rekke andre som har klart å levere konsoller.

Lenke til kommentar

Fra Facebook'a til Elkjøp:

 

Pssst! I morgen får vi inn et lite parti av en Playstation 4 mega-pakke i enkelte varehus. Pakken inkluderer PS4, Fifa 14 og Tomb Raider: Definitive Edition. Prisen er 4895,- og det er 18-års aldersgrense.

Her er en oversikt over hvilke varehus og antall som vil være tilgjengelig fra åpningstid i morgen:

Elkjøp Lørenskog: 100
Elkjøp Kristiansand: 25
Elkjøp Åsane: 40
Elkjøp Forus: 25
Elkjøp Lade: 30
Elkjøp Fredrikstad: 20
Elkjøp Tromsø: 25
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke 3500 er reell utsalgspris. Hvis butikker legger seg på det taper de nok noe penger. Jeg vet med sikkerhet at Elkjøp tjener rundt 700 kroner på å selge konsollen til 4495. (Ikke spør hvordan jeg vet det)

 

Når det er sagt har både Elkjøp og Lefdal solgt både ps3 og xbox 360 med tap i årevis.

Det er 3500,- som er anbefalt utsalgspris i Norge, ja. PS4 er billigere enn Xbox One over hele linja, det kommer den selvsagt til å bli her også (til Microsoft eventuelt setter ned prisen). Faktisk er forskjellene i anbefalt utsalgspris mindre i Norge enn i f.eks. USA, hvor det skiller 100 dollar (mot 500kr her). At det ikke er stort med fortjeneste på konsollene er gammelt nytt. Det er utstyret de tjener på. Henta forresten min på Expert, bestilte for en ukes tid siden. Litt oppblåst pris der også, men 3790,- var i alle fall nært nok til at jeg ikke gadd å vente lenger.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

 

Bestilte fra Amazon.co.uk i går + en ekstra kontroller og 3 spill. Ekspress levering inkl mva for ca 580£. Levering 4. febr. Etter hva jeg kan se er powerkabelen temmelig standard, får ev. sette på annet støpsel om jeg ikke har en slik slengende.

Jeg bestilte en på fredag men uten ekspress levering og nå fikk jeg mail om at de er utsolgt.

 

Fuck!

 

Det var da merkelig. Ser at de er utsolgt i dag, men jeg bestilte ytterligere en i går (søndag) for en kompis og har nå to underveis som skal lande på døra i morgen om UPS trackingen holder ord. 290£ + norsk MVA pr stk. Rart at hastigheten på forsendelsen skal ha noe som helst med hvor kjapt de henter på lager å gjøre... Det var overraskende dårlig av Amazon at rekkefølgen ikke følger ordreinngangen. Prisen på ekspress levering var forøvrig ikke særlig avskrekkende (18£ vs 10£ for standard til Akershus).

Lenke til kommentar

 

Tror ikke 3500 er reell utsalgspris. Hvis butikker legger seg på det taper de nok noe penger. Jeg vet med sikkerhet at Elkjøp tjener rundt 700 kroner på å selge konsollen til 4495. (Ikke spør hvordan jeg vet det)

Når det er sagt har både Elkjøp og Lefdal solgt både ps3 og xbox 360 med tap i årevis.

 

Det er 3500,- som er anbefalt utsalgspris i Norge, ja. PS4 er billigere enn Xbox One over hele linja, det kommer den selvsagt til å bli her også (til Microsoft eventuelt setter ned prisen). Faktisk er forskjellene i anbefalt utsalgspris mindre i Norge enn i f.eks. USA, hvor det skiller 100 dollar (mot 500kr her). At det ikke er stort med fortjeneste på konsollene er gammelt nytt. Det er utstyret de tjener på. Henta forresten min på Expert, bestilte for en ukes tid siden. Litt oppblåst pris der også, men 3790,- var i alle fall nært nok til at jeg ikke gadd å vente lenger.

Men hvor tar du veiledende pris fra? Har vært en del spekulasjon i forhold til at dollaren har økt i verdi. Det jeg prøver å si er at jeg ikke tror 3500 blir prisen de fleste legger seg på, fordi den koster 3800 i innkjøp med dagens kurs for butikkene.

Lenke til kommentar

Men for f*en da Komplett!!! Nå har de fjottene atter en gang flyttet den forbanna sendingdaton. Her kommer det en heftig klage, dette gidder jeg ikke. Sitter ikke til 16. Mars og venter på den der konsollen!!

Ta turen til elkjøp i dag. De skulle få inn noen pakker med tomb raider og Fifa i dag.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

Men for f*en da Komplett!!! Nå har de fjottene atter en gang flyttet den forbanna sendingdaton. Her kommer det en heftig klage, dette gidder jeg ikke. Sitter ikke til 16. Mars og venter på den der konsollen!!

Ta turen til elkjøp i dag. De skulle få inn noen pakker med tomb raider og Fifa i dag.

 

Skulle mer en gjerne gjort det, men har seg slik at det ikke er Elkjøp her :( Vi hadde, men det var ikke lønnsomt tror jeg (er så lenge siden). Vurderer å få broren min som er i Bergen nå til å stikke innom Elkjøp å kjøpe en til meg, stor sannsynlighet til at Elkjøp Åsane er utsolgt idag?

Lenke til kommentar

 

 

 

Men for f*en da Komplett!!! Nå har de fjottene atter en gang flyttet den forbanna sendingdaton. Her kommer det en heftig klage, dette gidder jeg ikke. Sitter ikke til 16. Mars og venter på den der konsollen!!

Ta turen til elkjøp i dag. De skulle få inn noen pakker med tomb raider og Fifa i dag.

Skulle mer en gjerne gjort det, men har seg slik at det ikke er Elkjøp her :( Vi hadde, men det var ikke lønnsomt tror jeg (er så lenge siden). Vurderer å få broren min som er i Bergen nå til å stikke innom Elkjøp å kjøpe en til meg, stor sannsynlighet til at Elkjøp Åsane er utsolgt idag?

Det pleier vel å åpne Kl. 10 så er kanskje fortsatt håp. Vet ikke hvor lang vei han har til elkjøp.

Lenke til kommentar

Sitter på mobil og med begrensede søkemuligheter, men prisene kommer jo fra Sony/Nordisk Film. Denne artikkelen bruker riktignok Komplett som kilde, men sier litt om prisnivå kontra andre land. Selv 3500,- er relativt sett dyrt, så det burde være rom for å takle litt variasjon i kronekursen. http://www.gamer.no/artikler/playstation-4-far-norsk-pris/134505

 

Har lett litt på nett men finner egentlig ikke noen offisielle veiledende priser (mulig jeg ikke leter godt nok).

 

Butikkene står fritt till å sette prisen selv, men når jeg ser på Sony sine egne sider så oppererer dem med en pris på 3999,-

http://www.sony.no/electronics/playstation-systemer/playstation-4

 

Til sammenligning ser jeg at MS oppererer med 4599,-

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/pdp/Xbox-One-Day-One/productID.282496600

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Butikkene kan sette hvilken pris de vil, ja. Hvis begge virkelig skrur opp prisene er det jo dårlig nytt. Selv om Xbox One veldig enkelt kan bestilles fra MS til tysk pris. Men vi får se hva MS setter prisen på her i landet når lanseringstidspunkt er bestemt. Tipper den må ned igjen for at ikke gråimport skal ta over markedet.

Lenke til kommentar

Det var deilig å endelig kunne trykke kanseller på denne orderen hos Komplett. Min snille kone dro til Elkjøp Lørenskog, var der rett før 10.00, og da var det visstnok 3-4 stk. i kø - så med 100stk på lager som opplyst på Facebook, skulle det vel fortsatt være ganske gode muligheter for å få tak i en der utover dagen.

Kan nesten virke som at interessen dabber litt av nå. Da er det vel snart normalt å kunne se ps4 i butikkhyllene :-)

Lenke til kommentar

Skulle mer en gjerne gjort det, men har seg slik at det ikke er Elkjøp her :( Vi hadde, men det var ikke lønnsomt tror jeg (er så lenge siden). Vurderer å få broren min som er i Bergen nå til å stikke innom Elkjøp å kjøpe en til meg, stor sannsynlighet til at Elkjøp Åsane er utsolgt idag?

Ifølge Elkjøp.no sine sider så har Åsane vanlig ps4 på lager, uten bundlet spill til kr. 3999,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...