Jump to content

drvcd

Medlemmer
  • Content Count

    411
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

17 :)
  1. Nå har komplett skjøvet antatt levering av Sapphire 6800 XT til 3. mai.. Har noen i det hele tatt fått Big Navi kort fra Sapphire?
  2. Er det noen som har fått 6800 XT kort i det siste? Min bestilling fra Komplett på Sapphire ble bare forskjøvet til 3. april uten mer info.
  3. Tok sjansen og bestilte en 3900x med rabatt til 3992 NOK Hadde egentlig tenkt å gå for R5 3600 frem til Ryzen 4000 modellene kom på banen om et halvt års tid, men det ble såpass rimelig at jeg kan holde ut til R9 4950x (ell.) faller i pris om halvannet år eller noe ?
  4. Belastes DNB kortet på ikke lagerførte varer i dag da? Er vel forutsetning for å få 20 %. Innbiller meg at kortet først belastes når varen sendes.
  5. 6 mnd service tid, og du er godt fornøyd? Hvem har hatt seks måneders servicetid? Ikke jeg. Det lengste er fjorten dager i påvente av deler. Jeg har hatt Tesla siden mars 2015 og er en av mange som har slitt med kvalitet og venting på service siden jeg fikk bilen. Faktisk gikk jeg fra VAG til Tesla siden Tesla fikk masse skryt for service i 13/14. F.eks. lekk takluke har vært inne 4 ganger før den nå forhåpentligvis nå er tett fra 2018 og det har vært slitsomt og irriterende. Tror servicen er bedre nå, men bestilte time til service/div reklamasjoner januar -19 og fikk svar etter 3 uker pr mail om at første ledige time var i juli (Oslo). Da hadde jeg riktignok masse som var galt og det var en stor service/reklamasjon, men likefullt måtte jeg altså vente i 6 mnd. Tross lang venting var dette er den første servicen siden 2015 jeg var veldig fornøyd med (selve servicen ikke ventingen) Selv om Tesla har svært forbedringpotensiale hva angår Service kan jeg aldri tenke meg å gå tilbake til VAG konsernet.......
  6. Hvor mange Tesla ble solgt/har blitt solgt i f.eks Tyskland? Det tar seg opp i Tyskland også, tross for at det er Tyskland med sin bilindustri. Kombinert nyregistrering av 3/S/X i mars var nærmere 2400 biler (Porshe hadde f.eks drøye 2700). Tror tallene dalte en god del etter det, men Tesla har f.eks en høyere markedsandel enn Alfa .
  7. Vet ikke helt jeg. De solgte 17k Model S i Q2 2019 som er helt på linjene tidligere år: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S#/media/File%3AGlobal_sales_Tesla_Model_S_by_quarter.png Dette til tross av Model 3 og stadig flere såkalte Teslakillers som kommer inn på markedet. De tallene er ikke sammenlignbare. Tesla har begynt å rapportere kombinert antall S/X i motsetning til de tallene du viser til fra tidligere (Bare S). Det er 17 K leverte Model S OG X kombinert i Q2, men det var tross alt bedre enn Q1 hvor det var kombinert drøye 14K. I Q4 2018 var det ca 25 K. I Norge er det heller ikke annerledes om vi skal tro på https://teslastats.no/ . 922 registrerte MS og 1311 MX hittil i år.Fortsetter det slik blir det ca halvert antall registrerte S/X i 2019 vs 2018.
  8. Mange som snusa på model S gikk vel heller for Model 3, noe som stoppa salget litt. Tesla var jo veldig beskjedne med 0-100 tidene på Model 3 i starten og for at S fortsatt skulle være flaggskipet deres. Ja det er garantert en av grunnene til at det har stoppet opp. For min del passer ikke M3 hverken smak eller bruksområde. Føles bl.a. "feil" å gi 900K for en bil med gammel batteriteknologi når billigutgaven (M3) er mye bedre. Jeg bytter iallefall ikke ut min 2015 P85D før det kommer noe nytt på den fronten. At man skal spare 100 kr for hver supercharging med fri SC er som en pølse i slaktetiden. Da er jeg mer opptatt av god tilgang til SC uten ladekø og betaler mer enn gjerne en hundrings for den strømmen.
  9. S/X har vel solgt relativt dårlig i 2019 sammenlignet med de siste par-tre årene, så det hjelper kanskje noe på salget. Personlig tror jeg det må en større "refresh" til før det svinger opp igjen, tror ikke fri supercharging er en dealbreaker.
×
×
  • Create New...