Jump to content

Aasgaard

Medlemmer
  • Content Count

    4027
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

637 :)

About Aasgaard

  • Birthday 04/18/1982
  1. Synd de ikke kan kappes til ønsket bredde, eller at de også blir tilgjengelig i 70cm, 90cm osv. De ser tilsynelatende betydelig bedre ut montert inne i karm, men da må de nesten passe i breden.
  2. Ser verdien både av automatisering og fjernstyring via app eller fjernkontroll. Det er ikke slitsomt å dra ned ei rullegardin, men når man har flere som skal ned samtidig og som er plassert over sofaer og lignende, hadde fjernstyring vært veldig hendig. Dessverre ser disse gardinene bare ut til å komme med 20 cm intervaller på bredde. Så virkelig frem til å benytte disse i et rom med flere vinduer, men siden noen av vinduene er 10 cm smalere enn de andre, har jeg ikke klart å finne noen god løsning med IKEA sine gardiner. Blir ikke pent å ha gardinene inne i karmen på noen av vinduene og utenfor på de andre.
  3. Kan bekrefte at klokke fra USA har fungerende EKG i Norge, selv med norske apps og innstillinger. EKG-appen er forresten på norsk, så det tyder jo på at Apple har forberedt seg på lansering her også.
  4. Det er jo ikke noe vanskelig å forstå hvorfor Apple og andre ønsker en slik dreining. Det er ikke dermed sagt at forbrukerne uten videre bør godta det. Det er heller ikke åpenbart hvordan dette vil arte seg på litt sikt. Mange vil nok fort nå taket for hvor mye de synes det er ok å ha i løpende utgifter på slikt. I alle fall dersom månedsprisene skal ligge i nærheten av hva man har sett på abonnementstjenester så langt.
  5. Ser ut til at Banggood ikke lenger sender til Norge heller. Synd det skal være så vanskelig å få tak i til en fornuftig pris.
  6. Ser ut til at det finnes firmware til Xiaomi M365 som begrenser toppfarten (i begge modus) til lovlig toppfart. Er det innafor da tro? Det er jo fortsatt mulig for brukeren å bytte tilbake til raskere firmware, men hvis man skal følge den logikken fullt ut er det mye som må forbys fordi det kan flashes raskere...
  7. Benyttet anledningen til å nedgradere linja et hakk. Get sine priser var helt vanvittige fra før.
  8. Det er bare dine egne preferanser. Selv foretrekker jeg å ha den bak på en plass hvor det er naturlig å holde fingeren. Da låser jeg for eksempel enkelt opp telefonen på vei opp av bukselomma. Det første jeg gjør etterpå er ofte å forholde meg til notifikasjoner, som ligger på toppen av skjermen. Fingeravtrykksleser på bunnen av skjermen føles bare som en omvei for tommelen. For meg. Du skal få lov til å ha andre preferanser, men din siste påstand er direkte feil.
  9. Har 5.1 Denon/Dali i stua, men ved neste korsvei kan det godt hende det blir en Sonos-løsning (inkludert lydplanke). Skjønner ikke at det kan være så provoserende at folk prioriterer forskjellig.
  10. Var en ukes leveringstid på grå 64 GB fra Apple nå.
  11. Tips til wallet case som fungerer med trådløs lading?
  12. Priser settes ikke basert på hva man må ha for å gå med nødvendig overskudd, priser settes til det nivået hvor man regner med at de gir størst fortjeneste. Altså basert på hva folk er villige til å betale. Er det noen som har ei mobilvekse (med kortholder på innsiden) kombinert med skjermbeskytter som fungerer godt? Sist jeg hadde en slik ble det riper på mobilskjermen etter kanten på korta...
  13. Fortsatt ingen endring på status (reservert), så da er det jo fristende å tro at vedkommende i support-chatten på Elkjop.no rett og slett bløffa. Det overrasker meg egentlig ikke siden hun i samme samtale sa følgende (kopiert fra log): "Er du heldig vil du motta denne snart, det er ventelister og dem som har bestilt først får selvfølgelig utlevert først." "Denne pakken ble sendt 27.10 til deg" (jeg bestilte den altså 29.11) "Jeg ser at denne pakken sendes i dag 3.11" Det er egentlig ikke veldig hastverk for meg å få telefonen, men det her er rett og slett ikke kundebehandling jeg føler er aksepterbar.
  14. Var akkurat på chat med Elkjøp. Det var en spesiell opplevelse. Kortversjonen fritt etter hukommelsen: De har oppgitt usikker leveringstid, så folk får skylde seg selv. De synes det er ok å trekke penger uten at de aner når produkter kommer. Telefonen min var det først umulig å si når skulle komme, men hvis jeg var heldig kom den snart. Deretter påstod vedkommende at telefonen stod som sendt 27.10 (altså to dager før jeg bestilte den). Så fikk jeg en ny leksjon om at man må forvente leveringstid. Deretter så hun plutselig at den sendes i dag. Jeg påpekte at jeg ikke bad vedkommende trylle, men at jeg bare ville ha et svar på om telefonen var rett rundt hjørnet, eller om Elkjøp har for praksis å låne penger av kunder uten å vite noe om levering. Jeg takket for at hun hadde besvart spørsmålet. Så fikk jeg en full kopi av kjøpsvilkårene i chatten, og noen sure kommentarer om at Elkjøp har regler å forholde seg til. Samtalen ble avsluttet med en (mistenker jeg) sarkastisk "du får ha en god helg."
  15. Står ikke i kø, men gikk forbi på Oslo City. Telte ikke, men tenker det var 15-20 stykk som stod i kø på både Telenor og Eplehuset.
×
×
  • Create New...