Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Vet flere har poengtert hvor urealistisk vinden og skogen blafrer, men for meg er det noe av det kuleste og mest immersive med spillet. Å utforske skog og mark i dette spillet er så langt over andre spill som Skyrim, omgivelsene føles langt mer levende. Skyrim med mods har riktignok mye mer detaljer i teksturene men likevel føles Witcher 3 langt mer levende ut. 

 

Storslått det dem har laget rett og slett.

Jeg liker at vinden tar tak i ting og skaper reaksjonene, men det er små detaljer jeg ikke liker med det. Opplever stadig at ting blåser igjennom vegger i hus, altså når plantene blåser bak et hus og du står inni så kommer de igjennom veggen som resultat av vinden. Også kan du løpe igjennom alt av greiner osv, de er usynlige i sin forstand, men trestammene kan man ikke rikke på en tomme, men vinden kan bøye dem. Små ting så klart. Skyrim med Vurt's ser jo nydelig ut, men må innrømme at jeg får en bedre følelse i The Witcher når jeg løper igjennom landskapet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan man får tak i fler Gwent kort ? Syntes det var artig "minigame". Har stort sett vært i alle landsbyer og kjøpt kort av traders/merchants. Vinner maks 2 kort fra folk og noen er vanskelig og slå når du ikke har spesielt gode kort. 

Du kan ihvertfall kjøpe kort hos noen kjøpmenn rundt omkring. Har funnet kort hos ett par av dem som driver vertshus osv. Utenom vet jeg ikke, google er din venn. 

 

Er det verdt pengene å kjøpe ekspansjonen som ligger ute på PSN? Det loves 30 timer+ med oppdrag.

Du kan jo fullføre spillet først og se hva du syns så kjøpe det? Går vel ikke ned i pris, eller er det ett salg nå? 

Lenke til kommentar

 

AMD er salty.

 

AMD says Nvidia’s GameWorks “completely sabotaged” Witcher 3 performance

 

http://arstechnica.co.uk/gaming/2015/05/amd-says-nvidias-gameworks-completely-sabotaged-witcher-3-performance/

 

Man kan jo begynne å lure om det er noe fishy business på gang:

 

" Why did CD Projekt Red choose to include HairWorks but not AMD's TressFX? It's entirely possible to include tech from both companies,"

 

&

 

"AMD asked CD Projekt Red if it wanted to put TressFX in the game following the revelation that HairWorks was causing such a large drop in performance, but apparently the developer said 'it was too late..'"

 

Håper for gudsskyld ikke vi sitter igjen med kun Nvidia om noen år, da blir skjermkort dyrt (og uten reell konkurranse, sannsynligvis dårlig)

 

 

Hvordan er det på konsoll, forresten? De har jo AMD-hardware. Enten er det ikke noe spesiell hårteknologi på konsollversjonen, eller så er det en annen type hårteknologi. Hvis sistnevnte er tilfelle så burde jo det ha vært et alternativ på PC.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

Da vet jeg ikke :S

 

En ting jeg lurer på, for eksmepel bombs, når jeg har brukt dem opp, må jeg droppe bomben manuelt og lage nytt?

Hvis du mediterer så får du ihvertfall tilbake bomber og potions du alt har lagd, men ja det crafting systemet rundt alchemy er utrolig rotete. 

 

Synes selv det er veldig greit, du kan ikke gå inn I combat med 100 bomber, og du trenger ikke samle og lage nye potions hele tiden. Du trenger barre lage alt en gang, så meditere for og refreshe dem. Passer meg utmerket :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

meditere og refresh, how?

Hvis du har "Alchotest"-itemet så vil du automatisk refreshe de potions du har aktiv. F eks har du 2 Thunderbolt og 1 Sanum bombe så ender du opp med 3 Thunderbolt og 2 Sanum. Skjer automatisk når du mediterer så lenge du har alkohol-itemet.

Lenke til kommentar

Døde for første gang i går, og når jeg skulle starte på nytt ble den bare stående på "please wait...". Der ble den stående såpass lenge at jeg slo av/på spillet og forsøkte på nytt. Stoppet opp nok en gang på "please wait..." etter introen og "press any button". Har forsøkt å skru av maskinen, men til ingen nytte.

 

Kom over at problemet er kjent: http://www.vg247.com/2015/05/21/xbox-one-standby-mode-causing-save-issues-for-the-witcher-3-report/

 

Er det noen her som har opplevd dette og funnet en løsning?

 

Ser ut som jeg må slette og installere spillet på nytt. Save games ligger vel lagret i skyen så det burde ikke være noe problem?

Lenke til kommentar

 

 

Da vet jeg ikke :S

 

En ting jeg lurer på, for eksmepel bombs, når jeg har brukt dem opp, må jeg droppe bomben manuelt og lage nytt?

Hvis du mediterer så får du ihvertfall tilbake bomber og potions du alt har lagd, men ja det crafting systemet rundt alchemy er utrolig rotete. 

 

Synes selv det er veldig greit, du kan ikke gå inn I combat med 100 bomber, og du trenger ikke samle og lage nye potions hele tiden. Du trenger barre lage alt en gang, så meditere for og refreshe dem. Passer meg utmerket :)

 

Liker det på en måte, men jeg syns alchemy har gått fra og være en ting som Geralt brukte til og forberede seg for en kontrakt til og bli enda en ting og slenge på i kamp. Noe som egentlig ikke er nødvendig heller. Det krever ikke noe mer av deg i kamp, føler ikke jeg må tenke mer eller at det gjør systemet mer krevende, gjør det bare mer irriterende. Og det føles ikke ut som noe Geralt ville gjort. Men hver har sin smak, jeg foretrekker Alchemy systemet fra de to første spillene langt over det her. 

Lenke til kommentar

Spillet begynner å vokse på meg nå. Synes av en eller annen grunn det ble bedre å styre Gerald etter den nye patchen? Enten det eller så er det pga jeg gikk ifra X360 kontroller til XBO sin. Mulig det bare er oppe i hode mitt :p

 

Men er 7 timer ut og har ikke forlatt start området engang...så mye å se og gjøre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...