Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Akkurat det er nok dessverre litt instinkt, eller en panikkreaksjon. På den andre siden betyr det jo at personen kjører for nærme bilen foran, for han bør kunne klart å stanse i en såpass lav hastighet.

 

EDIT: Når jeg ser videoen en gang til er jo reaksjonen til føreren også utrolig dårlig.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Hater at folk svinger i motsatt felt når det skjer slikt. Hadde det kommet en lastebil i mot så hadde det vært takk og farvel til de i den bilen

 

Det er vel værre om det kommer en personbil imot, da blir det enda flere uskyldige som blir dratt med i en ulykke fordi det sitter en løk bak rattet og halvsover eller trykker på mobilen.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten sak på vei hjem fra jobb i dag, video importen køddet seg til av grunner jeg ikke helt forstår, videoen er helt smooth i blackvue vieweren men hver gang jeg importerer videoen derfra ender jeg opp med dette under. Fikk uansett med hendelsen jeg ville vise så orket ikke knote mer med det. 

 

Bilen jeg ligger bak var flink å blinket seg ut av rundkjøringen som vi kommer ut av helt i starten av filmen, men ikke fult so flink til å skru det av som førte til en nesten ulykke ved neste kryss. Skal tro hvordan skylddelingen her hadde vært om det faktisk gitt galt  :hmm: . Mercedes indikerer at den skal inn, men peugeot føreren på den andre siden leser trafikken helt sinnsykt dårlig før han bestemmer seg for å kaste seg rett forran.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...Skal tro hvordan skylddelingen her hadde vært om det faktisk gitt galt  :hmm: . Mercedes indikerer at den skal inn, men peugeot føreren på den andre siden leser trafikken helt sinnsykt dårlig før han bestemmer seg for å kaste seg rett forran...

Synes egentlig ikke Peugoten leser det så dårlig. Hen venter på at bilen fra høyre skal passere før han kjører ut. Trafikken stopper helt opp, om ingen skal stole på tegnene fra andre.

 

Jeg er ikke sikker, men håper virkelig at det blir Mercedesen sin feil uten tvil i en slik situasjon( gitt at de ser videoen selvfølgelig).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var to sjuke filmer vist over her. Man kan bare forestille seg hvor mange ulykker som skjer pga mobil, men som aldri kommer frem..

 

Og han med blinklyset, har ikke alle biler både blinkende lys i dashen og lydsignal? Det hadde vel blitt den andre bilens skyld, men likevel.

 

Haha det var close. Sjukt irriterende med folk som ikke slår av blinklysene til rett tid.

Beste er jo de som blinker inn i rundkjøringen og fortsetter å blink inn når de kjører ut.

Ja, det har aldri jeg skjønt heller. På den annen side bruker jeg "aldri" blinklys til venstre i rundkjøringer. unntaket små rundkjøringer der den i 2. eller 3. Avkjørsel har stor nytte av å se at jeg ikke skal første til høyre.(det burde vel uansett fremkomme av manglende høyre blinklys) Men, dette blir man aldri enige om virker det som. Å blinke til venstre før rundkjøringen derimot, for å skifte til innerste felt, den er jeg med på.

Lenke til kommentar

En litt uoppmerksom fører.

Litt langt ifra, så ser ikke så godt hvor nærme de faktisk er.

 

 

 

 

 

En liten sak på vei hjem fra jobb i dag, video importen køddet seg til av grunner jeg ikke helt forstår, videoen er helt smooth i blackvue vieweren men hver gang jeg importerer videoen derfra ender jeg opp med dette under. Fikk uansett med hendelsen jeg ville vise så orket ikke knote mer med det. 

 

Om du har Windows 10 (mulig Windows 8+ har dette), så kan du bruke "Bilder"-appen som følger med i Windows. Der kan du enkelt legge inn videoklipp, trimme de osv. :) Gjort på noen få sekunder istedenfor at man må åpne tunge videoredigeringsprogrammer (som jeg gjorde før) om man bare skal dele et klipp kjappt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke Peugoten leser det så dårlig. Hen venter på at bilen fra høyre skal passere før han kjører ut. Trafikken stopper helt opp, om ingen skal stole på tegnene fra andre.

 

Jeg er ikke sikker, men håper virkelig at det blir Mercedesen sin feil uten tvil i en slik situasjon( gitt at de ser videoen selvfølgelig).

Jeg er forsåvidt enig, det er en del trafikk på disse tider å ikke alltid så lett å komme seg inn på veien så en må prøve å ta de lukene en har, men såpass sen som han var ut av krysset burde han kanskje se at bilen som blinket ned hadde alt for høy fart til å kunne ta av i krysset. Men det er alltid lett å se på en video og beskrive hvordan en selv ville gjort det i situasjonen, godt mulig jeg hadde endt opp med å gjort akkurat det samme som Peugoten.

 

edit:

 

Om du har Windows 10 (mulig Windows 8+ har dette), så kan du bruke "Bilder"-appen som følger med i Windows. Der kan du enkelt legge inn videoklipp, trimme de osv. :) Gjort på noen få sekunder istedenfor at man må åpne tunge videoredigeringsprogrammer (som jeg gjorde før) om man bare skal dele et klipp kjappt.

Takker for tips! Var ikke klar over denne funksjonaliteten :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...