Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Hindret/forstyrret første bil?

 

'høyesterett'???

Jeg ser at det ikke var noen direkte relevans mellom akkurat de to punktene. Poenget mitt er bare at vi alle er tjent med å være litt fleksible i trafikken og ikke alltid kjøre på vår rett. Angående høyesterett sikter jeg til saken der det ble konkludert med at bilen som krysser vikelinja først inn i en rundkjøringa har forkjørsrett selv om det kommer en lang rekke med biler fra venstre. For så vidt ingen direkte relevans her, men det viser bare at folk ikke skal være så alt for skråsikre på at de har forkjørsrett i en rundkjøring. Hvordan skulle det da blitt om alle som benyttet seg av denne avgjørelsen i høyesterett bare kjørte på sin rett eller la seg på hornet og kjørte en ekstra runde hver gang noen ikke overholdt denne vikeplikten? 

 

Jeg prøver bare å komme frem til at vedkommende som filmet til syvende å sist heller ikke er uskyldig med tanke på hvordan han håndterte situasjonen. Kommentaren min er således mer et generelt svar en et direkte svar på din kommentar.

Kamerabil var vel fleksibel og kjørte ikke på sin rett ved første passering?

 

Kamerabil var vel ikke bare først inn i rundkjøringa, men ble også hindret og forstyrret, ved første passering?

 

Andre passering var selvsagt unødvendig/feil osv! Ja, hvis alle som blir hindret/forstyrret når de er først inn i rundkjøringer, foretar en ekstra passering, så vil det selvsagt være uheldig!

Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...