Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hører det ikke da jeg var nødt til å fjerne lydsporet pga. copyright claim drit på YT, men Mercedesen tuter en del i starten av videoen, i tillegg til å blinke med lysene som man kan se, og holde svært lav avstand. Tar så en farlig forbikjøring hvor han krysser sperrelinje på et avkjøringsfelt.

 

Virker som at den snudde for å følge etter den andre bilen som viste fingeren, på slutten av videoen :p

Jeg vil tro at Mercedesen ble irritert når du var såpass passiv inn i rundkjøringen. Det er vel en tofelts rundkjøring så du kunne vel greit ha glidd inn i rundkjøringen og så ville vel bilene fra venstre hatt vikeplikt ved feltskifte.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så du mener at han bare skal kjøre inn i rundkjøringen mot de som skal til venstre (for dem, rett frem for han)? Er ikke slik trafikken funker. Selv om de teknisk sett bytter felt når de skal svinge ut av rundkjøringen, så er det ingen tvil om at det er dit de skal og hvis han hadde lagt seg på høyre side og så kjørt så hadde det bare blitt krøll. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Så du mener at han bare skal kjøre inn i rundkjøringen mot de som skal til venstre (for dem, rett frem for han)? Er ikke slik trafikken funker. Selv om de teknisk sett bytter felt når de skal svinge ut av rundkjøringen, så er det ingen tvil om at det er dit de skal og hvis han hadde lagt seg på høyre side og så kjørt så hadde det bare blitt krøll. 

 

 

Jo, det er slik rundkjøringer fungerer

Folk som ikke tørr kjøre ut i rundkjøring fordi det kommer biler bør holde seg hjemme

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Så du mener at han bare skal kjøre inn i rundkjøringen mot de som skal til venstre (for dem, rett frem for han)? Er ikke slik trafikken funker. Selv om de teknisk sett bytter felt når de skal svinge ut av rundkjøringen, så er det ingen tvil om at det er dit de skal og hvis han hadde lagt seg på høyre side og så kjørt så hadde det bare blitt krøll.

Jeg tror det hadde gått fint, så ut som det var gode luker mellom bilene som kom fra venstre.

 

Understreker at jeg ikke forsvarer den rabiate oppførselen til Mercen!

 

Men vil også peke litt på bilen foran kamerabilen som fortsetter i 50-60 når den kommer inn i 80 sonen. Dessuten kommer det lite godt ut av så aktiv bruk av fingeren i trafikken.

Lenke til kommentar

 

Det adrenalinrushet du får der må være helt sykt, noe videoen tyder på. Jeg forstår absolutt hvorfor mange erfarne motorsyklister sverger til å se seg godt om både til venstre og høyre før de kjører, selv om de har fått grønt lys.

 

Åja, er nok høydepunktet for han vil jeg tro. Etter en nesten-ulykke når jeg kjørte moped for 5 år siden har jeg ikke vært i nærheten av samme adrenalinrush enda. Glad jeg stolte på magefølelsen og la meg ekstra godt i grøfta, for den idioten som kom i mot kuttet svingen (blindt pga høye busker) såpass at han lå helt i feil felt. Angrer veldig på at jeg ikke gadd å ta med GoProen min.

 

jeg sparer til motorsykkellappen nå og venter egentlig bare på at folk skal være negative og si at det er en dødsfelle  :p

Lenke til kommentar

DashCam - fremtidens viktigste instrument i bilen din - når bilen foran deg bråbremser uten synlig årsak ifm trafikkbildet.

"Vanligste feil i EU-kontroll
– Er det noe bileieren selv kan gjøre for å redusere problemet med rustne bremseskiver på el-biler?

– Ja, absolutt. Jeg anbefaler at man tar noen kraftige oppbremsinger fra vanlig marsjfart en gang i uka eller så. Dette forebygger rustproblemer veldig bra, sier Alem Dulic i NAF Drammen."

Lenke til kommentar

 

Litt usikker på kor lenge disse 2 har stått der, men nesten klokka 15.00 i dette krysset er det håplaust og svinge til venstre. 

Eg ombestemte meg, kom på at eg måtte til høgre i krysset alikevel, hadde ingen bak meg så det gjikk fint. 

Eine bilen har jo stilt seg opp feil, i følge dei trekantene. 

Har desverre ikkje video frå før dette, starta opp og svinga ut på vegen rett før dette skjedde. 

Lenke til kommentar

Muligens dette går litt off-topic, men føler det er her man får mest ekspertise.

Noen som har tips til et bra og ok priset dashcam? Har ikke bil selv, men har ei tante som vil ha. Regner med det er nok å ha kamera foran, men bak kan også være aktuelt. Tenker da noe som starter og stopper automatisk når man skrur av og på bilen. Setter god pris på tips!

Lenke til kommentar

Muligens dette går litt off-topic, men føler det er her man får mest ekspertise.

 

Noen som har tips til et bra og ok priset dashcam? Har ikke bil selv, men har ei tante som vil ha. Regner med det er nok å ha kamera foran, men bak kan også være aktuelt. Tenker da noe som starter og stopper automatisk når man skrur av og på bilen. Setter god pris på tips!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1528998&&page=48

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...