Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Nå ser jeg du nevner PS4, men se på Xbox One AC bundelen som er ute til salgs nå. Konsoll + AC Unity + AC Black Flag + 2 arkadespill (hvorav Max: The Curse of Brotherhood er et særdeles bra spill) + 3 mnd. Viaplay til Kr. 3590,-. Det er en utrolig god pris på en så god pakke i mine øyne.

 

 

Prøvde dette i går, og ble forelska i spillet med en gang :) Fikk litt nostalgi følelse, ved å spille et så bra plattformspill igjen. Ikke noe kronglete kontroll. I tillegg var det visuelt og lydmessig veldig bra! Dette er noe annet enn jeg/vi er oppvokst med! :D

 

EDIT: Btw, det andre Arcade spillet som følger med, LocoCycle, er ikke så mye å skryte av.. Altfor repetivt og kjedelig gameplay. Litt morsom han meksikanern da :p

 

EDIT2: Völgarr (games with gold arcade spill) er et av de mest hardcore spilla jeg har spilt :p Så drøyt vanskelig fra første minuttene, men kult å løpe rundt som en badass Viking i et 8 bit sidescroller, helt til du fucker opp i et sekund, så er du doomed :p Kommet til første boss! :w00t: edit: Klart første boss! :evil: :cool:

Endret av iBrick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her med begge konsollene som kan si noe om støynivået fra drevet ved avspilling av dvd/blu-ray, samt om kvaliteten på skaleringen av dvd-filmer.

les litt her så finner du nokk utav det:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-ps4-vs-xbox-one-which-is-the-better-media-player

 

24p er forbedra siden testen på begge men vet ikke om det er perfekt enda

Lenke til kommentar

Norge har alltid vært et pro Playstation land. Men tipper dem mest dedikerte har kjøpt seg en konsoll nå. Så dem som kjøper fra nå av er mye casuals og som nødvendigvis ikke følger noe med på info og nyheter rundt disse konsollene. Eller som bryr seg om forskjeller på hardware og spill utvalg.

 

Når en da står i en butikk og skal ta et valg så er det ingen som tar med seg en PS4 isteden for en XBO med det innholdet. Ingen velger noe med mindre innhold...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen her med begge konsollene som kan si noe om støynivået fra drevet ved avspilling av dvd/blu-ray, samt om kvaliteten på skaleringen av dvd-filmer.

 

les litt her så finner du nokk utav det:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-ps4-vs-xbox-one-which-is-the-better-media-player

 

24p er forbedra siden testen på begge men vet ikke om det er perfekt enda

Synes PS4 bråker svært lite til sammenligning med XB360. Oppskaleringen av DVD er på nivå med det jeg selv klarte med en dedikert HTPC med Pentium 4 2,4 GHz som var blodtrimma med plugins til rundt 80% load. Kjekt å slippe det med å bruke en gamingstasjon som avspiller. Som aradov tar opp har de fikset mye i senere firmware-versjoner så det som er mest mainstream ser greit bra ut for de fleste så lenge kildesignalet på plata ikke er makset ut med prossesering i utgangspunktet. De som er kresen og forventer perfeksjon på halvsære encodinger fra spesifikasjonenes irrganger vil nok gå for mer dedikert utstyr, men for min del er det godt nok i fw 2.0. Jeg sitter ikke med forstørrelsesglass og analyserer pixler.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke forstår så mye av det du skriver Vidor. Begge er egentlig fortsatt dyre i forhold til hva du egentlig får av hardware om du spør meg, men med one får du iallfall med noen spill.

 

Hvordan er PS4 når det kommer til lyd om en spiller av fra plate ? Kjøpte et spill på min One på plate, men har alle andre spill som nedlastet versjon, og satt lurte på hva den lyden som kom fra one var selv om jeg ikke spilte noe. Trykket til slutt på eject og ut kom plata, og lyden forsvant. Egentlig ikke så sinnsykt høy lyd, men etter å ha alt direkte på harddisken så ble den lave lyden som aldri avr der tidligere ganske så irriterendes. Blit nok ikke alt for mange spill på olate denne generasjonen nei (merk at har hatt xbone nå i nesten 1 år og aldri satt i plate før nå):

Lenke til kommentar

Hvordan er PS4 når det kommer til lyd om en spiller av fra plate ? Kjøpte et spill på min One på plate, men har alle andre spill som nedlastet versjon, og satt lurte på hva den lyden som kom fra one var selv om jeg ikke spilte noe. Trykket til slutt på eject og ut kom plata, og lyden forsvant. Egentlig ikke så sinnsykt høy lyd, men etter å ha alt direkte på harddisken så ble den lave lyden som aldri avr der tidligere ganske så irriterendes. Blit nok ikke alt for mange spill på olate denne generasjonen nei (merk at har hatt xbone nå i nesten 1 år og aldri satt i plate før nå):

 

På PS4 er det kun litt lyd ved disk-verifisering når man startet opp et spill, deretter blir den lydløs siden hele spillet er installert på hardisk.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Jeg vippet først mot Playstation 4, men endte med å kjøpe en Xbox One da de fleste kompisene mine som er konsoll spillere allerede har kjøpt Xbox One. Noen av de har kjøpt begge.

 

Planen var å vente til prisene sank mer, eller til det kom en slim utgave. Men pga GTA V så ble det impuls kjøp av Xbox One verdi-pakka med AC spilla + 2 andre spill + Viaplay 3 måneder + 14 dager Live Gold.

Syns det var et godt kjøp, men er ikke helt fornøyd med hvor helsikes lang tid det tar å laste ned og installere spill fra Xbox Store. Dette må de gjøre noe med, for det er ikke logisk at det skal ta 24 timer å installere et spill på 40 GB.

 

La også merke til noen merkelige lyder i starten, når jeg ikke hadde noe lyd på anlegget. Knitring enten fra harddisk eller vifte. Men har ikke lagt merke til dette siden, og syns den er ganske stillegående når jeg spiller digitale spill ihvertfall (har ikke fått prøvd fysisk enda).

 

To store årsaker til at jeg valgte Xbox One var også at man kan kjøpe spill for 400 kr med US konto, og man kan dele digitale spill med en kompis.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt typ 5-6 spill digitalt på X1 og ALDRI ALDRI ventet 24 timer på installering. Om det ikke er en MASSIV overdrivelse så tør jeg påstå at det er noe veldig feil med boksen din :p

 

Vil tro maks 30-45 mins. uten at jeg klarer huske noe nøyaktig nå. Har som regel satt på også sett en tv serie eller noe ved siden av. Eller preloadet før spillet kom ut.

Lenke til kommentar

Merkelig.. Har brukt hele fredagen lørdagen og søndagen (edit: torsdag kveld til natt til søndag) på å laste ned AC Unity, GTA V og COD AW.

 

Har fulgt med hele tiden, og det går kanskje et par timer fra Xbox'en går fra Downloading til Installing, og da tar det timesvis å installere hele spillet. Fikk spilt noe mens det lastet ned, men selv etter 40% så kunne jeg bare spille første level i storyen i COD AW.

 

Hadde problemer med at installasjonen av COD AW feilet etter noen sekunder i starten, så jeg avinstallerte det og installerte det på nytt, så virka det. Men jeg starta installasjonen på lørdagen og det var ikke ferdig før søndagen. Tok nok over 12 timer ihvertfall...

Endret av iBrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...