Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er mulig at Xbox One er i ferd med å nå igjen PS4.

 

http://www.theverge.com/2014/11/12/7211395/xbox-one-10-million-sales

 

Merk at dette ikke er solgte Xbox One men "shipped".

Så får vi se hvordan dette utvikler seg videre.

 

 

Eller "så godt som solgt". Ingen butikker kjøper inn utstyr for å la det støve ned på lageret.

Nå har xbox one vært på markedet en liten stund, og butikkene har sånn passe oversikt over hvor mye som selges/kommer til å bli solgt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er der noen av konsollene som kommer i en "slim" utgave nå snart? Noe rykter rundt dette?

Kommer høyst sannsynlig etterhvert, men Microsoft har en større jobb å gjøre enn Sony imho. Tror nok Sony blir å lansere en ny utgave på e3 medio juni i 2015. AMD jobber med å redesigne CPU'en fra 28 nm til 20 nm, så størrelse og strømforbruk blir å gå ned, noe som krever mindre kjøling på xbone. Sony har nå klart å lage en mye mer elegant løsning med nåværende teknologi og de bruker grafikkram som er mye mer krevende i tillegg til en intern strømforsyning. Ingen tvil om hvem av dem som har mest erfaring på å bygge kompleks hardware.

Lenke til kommentar

 

Det er mulig at Xbox One er i ferd med å nå igjen PS4.

 

http://www.theverge.com/2014/11/12/7211395/xbox-one-10-million-sales

Alt er mulig, men nei denne artikkelen gir ikke noe svar på akkurat det. At ms og sony nå stuffer leverandørene fulle av konsoller er ikke akkurat overraskende.

 

 

Nå er det ikke slik at Microsoft tvinger leverandørene til å ta i mot konsoller. Noe må ut for at noe skal inn.

Lenke til kommentar

Er jo innom den lokale elkjøpen her i ny og ne og det tårnet av xbox one fra sommer er iallefall borte. Nå er det noen bundles igjen, men ser ut til å gå jevnt og trutt. Men igjen. Dette er lokale elkjøpen her og ikke gjeldende for landet/Europa/verden forøvrig :-P

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Sku innom lokalt lokalisert Elkjøp å sjekke kva di hadde inne av PS4-bundles, men der var det ikkje mulig å oppdrive eit einaste eksemplar av PS4 eller PS4-bundles. XO derimot hadde fleire bundles innkludert ACU osv. Tipper difor at PS4 forsatt selger litt for godt til at eg får konsollen for under 3k. Pokker!

Lenke til kommentar

Sku innom lokalt lokalisert Elkjøp å sjekke kva di hadde inne av PS4-bundles, men der var det ikkje mulig å oppdrive eit einaste eksemplar av PS4 eller PS4-bundles. XO derimot hadde fleire bundles innkludert ACU osv. Tipper difor at PS4 forsatt selger litt for godt til at eg får konsollen for under 3k. Pokker!

 

Under 3k? Håper du er tålmodig.

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke Norge landet som er å se til når en sjekker hvordan salget går da. Se til USA, Japan og Storbritania hvor salget er mye høyere. PS4 selger fortsatt best, og kommer nok til å gjøre det, men virker som også Xbone har kommet litt i gang igjen etter prisjustering og 3 knakendes gode spill lansert eksklusivt i det siste (Forza Horizon 2, Sunset Overdrive og Halo master chief collection for den som måtte lure).

Lenke til kommentar

 

Sku innom lokalt lokalisert Elkjøp å sjekke kva di hadde inne av PS4-bundles, men der var det ikkje mulig å oppdrive eit einaste eksemplar av PS4 eller PS4-bundles. XO derimot hadde fleire bundles innkludert ACU osv. Tipper difor at PS4 forsatt selger litt for godt til at eg får konsollen for under 3k. Pokker!

 

Under 3k? Håper du er tålmodig.

 

 

Har sett PS4 til Kr. 2999,- i forbindelse med nyåpninger av forholdsvis lefdal, elkjøp og expert. Men at det kommer en konsoll på salg til den prisen tviler jeg på.

 

Selv mener jeg at en konsollbundle til 3500,- ikke er en dum pris. Ser de selger PS4 med forskjellige spill som alene koster rundt kr. 499,-, men det fordrer jo som du skriver at elkjøp har disse på lager :-p (CDON selger en del bundles, f.eks. PS4 + GTA V til Kr. 3790,-)

 

Nå ser jeg du nevner PS4, men se på Xbox One AC bundelen som er ute til salgs nå. Konsoll + AC Unity + AC Black Flag + 2 arkadespill (hvorav Max: The Curse of Brotherhood er et særdeles bra spill) + 3 mnd. Viaplay til Kr. 3590,-. Det er en utrolig god pris på en så god pakke i mine øyne.

 

 

 

 

Endret av CaZpeR
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting er ihvertfall sikkert. Server parken til MS er like utsatt som Sony sine når det blir stor nok belastning. Bare se på hva som skjer med Halo om dagen. Dem har ikke enda klart å få det opp å gå som det skal.

 

Er nok skaleringsproblemer. Er muligheter for å komprimere datatrafikken bra hvis spillselskapene programerer og implementerer det riktig. Intel av alle selskaper utviklet en helt rå løsning på dette for en tid tilbake. Ressursbruken var smuler opp mot normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...