Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke kilder er det? Alt jeg har sitt, og mesteparten av spillene som kommer til begge konsolene har gått i ps4 sitt favør. Sikker på du ikke leser på xbox sider, med xbox eksperter? :) Det er jo ingen tvil om at ps4 har kraftigest maskinvare, det har vært klart Ganske lenge.

lurer på hvor du får dine upålitelige kilder ifra ??
Lenke til kommentar

PS4 har ikke kraftigere maskinvare, men XBOX har valgt å bruke en god del av dette på andre oppgaver. Bland annet til snapp som selfølgelig krever en del kraft. Det er litt dumt at en del spill har 720p istedetfor 1080p på XBOX, men dette kommer ikke til å fortsette.

Endret av Bæder
Lenke til kommentar

Hvilke kilder er det? Alt jeg har sitt, og mesteparten av spillene som kommer til begge konsolene har gått i ps4 sitt favør. Sikker på du ikke leser på xbox sider, med xbox eksperter? :) Det er jo ingen tvil om at ps4 har kraftigest maskinvare, det har vært klart Ganske lenge.

 

Han kommer ikke med kilder, virker temmelig partisk, og kom plutselig etter at den forrige kildekongen(JTT), som brukte seg selv som kilde, forsvant. Lover ikke så godt :p

Lenke til kommentar

For meg var PS4 kongen for ca et år siden, men i det siste har jeg blitt mer og mere glad i xboxen, fordi de kommer med endel apper og oppdateringer. Samt at dama liker den bedre. Begge er to gode maskiner dog.

 

Vil man bare ha 1 konsoll, så er valget enkelt. kjøp den konsollen der vennene dine spiller

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Playstation har 50% større prosessorkraft ettersom XBOX bruker 50% av kraften til andre oppgaver som f.eks. kinect. Mange av de nyeste spillene er også laget i 720p istedet for 1080p(XBOX). Dette vill ikke merkes spessielt i spilling som ikke foregår online ettersom produsentene vil gjøre grafikken god selv om prosessorkraften er 50% mindre på XBOX. I online spilling vil playstation være klart bedre etter som det kreves en del kraft til dette. Men jeg mener at XBOX er en mere komplett underholdningskanal.

PS4 er neppe så mye kraftigere. I det siste har gapet tettet seg mer og mer, så det er ikke noe som tyder på at dette stemmer. Du har faktisk mye bedre flyt om du kjøper CoD til Xbox One, i tillegg til servere som faktisk fungerer. Dessuten bruker Kinect 10% ekstra til Kinect i de spillene som benytter den. I spill der Kinect ikke brukes er disse prosentene helt frigjort. Du er vel klar over at det finnes kamera til PS4 også?

Lenke til kommentar

 

Playstation har 50% større prosessorkraft ettersom XBOX bruker 50% av kraften til andre oppgaver som f.eks. kinect. Mange av de nyeste spillene er også laget i 720p istedet for 1080p(XBOX). Dette vill ikke merkes spessielt i spilling som ikke foregår online ettersom produsentene vil gjøre grafikken god selv om prosessorkraften er 50% mindre på XBOX. I online spilling vil playstation være klart bedre etter som det kreves en del kraft til dette. Men jeg mener at XBOX er en mere komplett underholdningskanal.

PS4 er neppe så mye kraftigere. I det siste har gapet tettet seg mer og mer, så det er ikke noe som tyder på at dette stemmer. Du har faktisk mye bedre flyt om du kjøper CoD til Xbox One, i tillegg til servere som faktisk fungerer. Dessuten bruker Kinect 10% ekstra til Kinect i de spillene som benytter den. I spill der Kinect ikke brukes er disse prosentene helt frigjort. Du er vel klar over at det finnes kamera til PS4 også?

 

Specs er specs. GPU i PS4 er kraftigere en GPU'en i Xbox One. Det er ikke noe vi trenger å lure på. Akkurat samme som at CPU'en til Xbox one er klokket høyere en i ps4. Så kan man selvfølgelig diskutere utviklerverktøy etc etc, men bottom line GPU'en i Ps4 er en del kraftigere en GPU'en i xbox one. Uten at dette trenger å bety all verden for spillere rundt om i verden. Selv har jeg nettopp innstallert et GTX 970 skjermkort i pc'en, selv om jeg vet at 980 er enda bedre. Det er bare ikke verdt det for meg.

 

Definer mye bedre? Om den LILLE forskjellen på frameraten i SINGEPLAYER delen av Call of Duty er mye bedre, så er Ps4 mye kraftigere en xbox one. Frameraten er mer stabil, noe som sier seg selv når grafikkmotoren drar ned oppløsningen såpass mye på xbox one versjonen når ting blir tungt å drive. Hvordan dette oppleves i multiplayer vil tiden vise.

Angående servere, så har sony lang vei å gå for å oppnå den stabile gode servicen de bør ha.

 

Right now, the majority of our testing has concentrated on the campaign mode, where Sledgehammer Games really pushes the boat out visually. However, we briefly dipped into the multiplayer mode on both systems in order to gain some first impressions on resolution and frame-rate. We'll need to test this much more thoroughly across a range of maps, but initial results suggest that the dynamic resolution switch is disabled on Xbox One, leading to a static 1360x1080 presentation throughout. Meanwhile, PS4 locks to native 1080p. This is significant, bearing in mind that multiplayer is the key focus for many COD fans, but the good news is that overall gameplay frame-rates seem just as solid as our recent testing on the Gamescom and EGX builds - a state of affairs that extends to both systems.

 

Endret av UrgeLoL
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

PS4 er neppe så mye kraftigere. I det siste har gapet tettet seg mer og mer, så det er ikke noe som tyder på at dette stemmer. Du har faktisk mye bedre flyt om du kjøper CoD til Xbox One, i tillegg til servere som faktisk fungerer. Dessuten bruker Kinect 10% ekstra til Kinect i de spillene som benytter den. I spill der Kinect ikke brukes er disse prosentene helt frigjort. Du er vel klar over at det finnes kamera til PS4 også?

 

Kinect var bare et eksempel, dessuten bruker nok kinect en liten prosent når den ikke brukes i spill ettersom den må være klar for å respondere. Snapp er ett bedre eksempel, men vil tro at hvis man ikke bruker denne funksjonen blir jo det jo noe annet.

Lenke til kommentar

Playstation 4 er en kraftigere konsoll. Det er ikke opp til diskusjon engang. Om en vil ha kilder og bli forklart så får en bruke google å lese seg opp. Det er haugevis av dokumentasjon der ute.

 

Men det vi ser nå er at utviklere tar ibruk triks for å få spill til å se så likt ut som mulig. Dette er en bra ting da det viser at utvikler verktøyene til XBO blir bedre og ikke minst at utviklere begynner å lære seg arkitekturen.

 

Men dette betyr ikke at XBO er like kraftig eller vil bli like kraftig over tid. Det er umulig. Men det viser at utviklere begynner å presse å finne løsninger på XBO.

 

Som nevnt så er jo dette bra. Men det har en annen side ved seg også. Hva om disse triksene utviklere nå tar ibruk er stort sett eneste vei for å oppnå ønsket resultat? Hva vil skje nå utviklere begynner å finne muligheter og ta ibruk hva PS4 er i stand til.

 

For det er en kraftigere konsoll. Igjen vil du ha kilder...google.

 

Jeg tror vi vil nå være i en periode XBO vil ligge forholdsvis likt PS4 spill. Så vil det komme eksklusive spill til PS4 som viser hva maskinen er god for og hva den ekstra kraften virkelig er godt for. Så vil vi smått se utviklere som starter å presse PS4 uten å måtte ta ibruk triks og resultatet vil snakke for seg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...