Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som PS4 sliter med frame rates i Advanced warfare sammenlignet med xbox one

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-call-of-duty-advanced-warfare-performance-analysis

 

Great xbox one har lavere oppløsning, men 60fps is king i CoD. så fatter ikke helt hvorfor ikke PS4 fikk samme behandling med skalering som xbox one. men men

 

Derfor syntes jeg ikke alltid man skal bare se på oppløsningen på et spill, ihvertfall når den høye oppløsnigen på ps4 gir frame drops mens xbox one holder seg helt steady

 

Synd man ikke kan velge

 

AtW

Lenke til kommentar

Multiplayer i Cod aw på PS4 kjører stødig i 1080p60 om jeg forstod artikkelen i eurogamer korrekt, mens i campaign så dupper den. Litt morsomt å se hvordan noen nå plutselig snudde og ikke synes det gjør noe med opp til 11 bilder i sekundet mindre. Utgjør vel nesten 20% av bildeflyten det.

Christofero89: da var du heldig og fikk den ene hemmelige kopien av spillet uten dette problemet :ohmy:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Tlou 2 kommer selfølgelig eksklusivt til Xbox One. Studioet heter jo Naughty dog, og det er skikkelig naughty å hoppe over på Xbox one.

Naughty Dog er et datterselskap av Sony, så før det skjer så må nok Son legge ned Playstation-prosjektet sitt eller selge Naughty Dog.

 

Datterselskap ja, og vi vet alle hvordan døtre blir i tenårene.

Lenke til kommentar

Multiplayer i Cod aw på PS4 kjører stødig i 1080p60 om jeg forstod artikkelen i eurogamer korrekt, mens i campaign så dupper den. Litt morsomt å se hvordan noen nå plutselig snudde og ikke synes det gjør noe med opp til 11 bilder i sekundet mindre. Utgjør vel nesten 20% av bildeflyten det.

 

Christofero89: da var du heldig og fikk den ene hemmelige kopien av spillet uten dette problemet :ohmy:

 

. Dette er på multi-player jeg ikke hadde opplevd dette. Ikke testet single-player enda
Lenke til kommentar

Grunnen til at den ene er mørkere/lysere enn den andre ligger i hvordan konsollene/spillene håndterer gamma. Dette er det rene signalet konsollene sender ut, uten innblanding fra eksterne innstillinger fra andre kilder (som TV-en). Digital Foundry kunne sikkert gjort noe for å få mer matchende gamma, men det ville ikke blitt en like "ren" sammenligning.

 

Var det samme på PS3/360, men det er ikke like stor forskjell i alle spill.

Lenke til kommentar

Playstation har 50% større prosessorkraft ettersom XBOX bruker 50% av kraften til andre oppgaver som f.eks. kinect. Mange av de nyeste spillene er også laget i 720p istedet for 1080p(XBOX). Dette vill ikke merkes spessielt i spilling som ikke foregår online ettersom produsentene vil gjøre grafikken god selv om prosessorkraften er 50% mindre på XBOX. I online spilling vil playstation være klart bedre etter som det kreves en del kraft til dette. Men jeg mener at XBOX er en mere komplett underholdningskanal.

Endret av Bæder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...