Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske så stort forskjell på dem der også. Men det varierer nok ifra plass til plass. Og at endel ikke forstår seg på hvorfor noen...eller jeg i dette tilfellet henger meg opp i gress og vegetasjon (av alle ting).

 

Så er jo hele grunnen til at jeg og sikkert 90% av alle som kjøper GTA5 igjen. Pga bedre grafikk og en mer levende verden. Hvis ikke så kan vi jo like greit spille X360/PS3 versjonen.. Men siden jeg skal kjøpe det igjen og jeg som har begge konsoller kan velge en som ser litt bedre ut...vel da velger jeg selvf den peneste versjonen.

 

Men nå skal jeg vente på PC versjonen da....om jeg sier det nok ganger til meg selv så kanskje jeg klarer å vente..............aj aj aj...

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Nå har jeg studert både organisasjonsteori og psykologi i tillegg til at jeg er utdannet innenfor IT og har jobbet en god del med samme problemstillinger på konseptuelt nivå i tillegg til å ha fulgt med på en del organisasjoner over tid, så det jeg sier er ikke helt på viddene i forhold til hva som er normal praksis.

 

Det er OK, du tilfeldige person på internett. :thumbup:

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Her er skjermbilete frå PC utgåva.

 

post-84194-0-36112100-1416393879_thumb.png

 

Rockstar har sagt at med all den ekstra potensielle krafta som er tilgjengeleg i PCen, så kan dei leggje til 1330% meir gras.

 

Det er forresten bekrefta at Microsoft har betalt x antall millionar dollar for Bermuda gras på windows utgåva. Mac utgåva av GTA V får kunstgras.

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Er dette bekrefta, eller er det berre folk med sølvfolie hattar som hevdar dette?

Jeg har ikke noe aluminiumshatt, selv om jeg til tider har hatt lyst på en :)

 

Derimot kjenner jeg litt til forretningspraksisen til MS tidligere, så det er nok ganske godt mulig at det er dette som har skjedd. Tipper dette er penger for å bygge image siden PS4 er en teknisk bedre løsning for spill, men de trenger nok å betale mye til mange om de skal klare å komme noen vei med dette skitne spillet som går ut over kunder. Skjønner at ikke alle leser spesifikasjoner, og det er nok dem det siktes etter. Koden må være spesialskrevet til XBone og portet dårlig til PS4, for de små forskjellene i arkitekturen er ikke noe unnskyldning for programmerere i Ubisoft. Jeg er godt kjent selv med performance-programmering, så dette kommer nok fra prioriteringer basert på en pen slump buckazoids fra MS.

 

I dette tilfelle har jo Sony betalt Rockstar. ;)

 

Eneste infoen man fikk om Xbox One-versjonen var at den er 1080p.

Lenke til kommentar

Jo kraftigere og mer balansert hardware, jo mer kan man hente ut av konsollen.

Man kan jo snakke spec til krampa tar en, men jeg synes det har kommet nok titler til begge som bekrefter at PS4 har et generelt bedre teknologisk fundament og at Sony tidlig tok hintet og begynte å høre på hva utviklerene ville ha for å lage best mulige spill. Arkitekturmessig er det ikke mye som skiller konsollene. Hvis du tror jeg er fanboi har jeg både Xbox classic og 360, men valgte å gå over til PS4. Hadde MS laget 360 slik de selv ville hadde den nok ikke vart så lenge da de ville ha i halvparten av minne av det som ble den endelige spesifikasjonen.

Lenke til kommentar

Ser ikke akkurat ille ut da, men ikke noe nytt at folk tar helt av om så lite. :p

 

http://imgur.com/a/aoy8S

Heilt sant.

 

Eg storkoste meg på forrige generasjons konsollar. Og ventar no på PC utgåva. Vonaleg kjem det ein skikkelig mod-støtte.

 

Elles, så må eg innrømme at film-verktyet Rockstar hintar om på PC utgåva fristar veldig. Det kan bli uhyre morosamt!

Lenke til kommentar

Nei huff for en sutring. Har selv sett på bildene og ja, det er en betydelig grafisk forskjell. Det ser nok selv de med styrke 20 i brilleglass. "Men det har jo ingenting å si for spillopplevelsen" kan du jo si. Og det har du jo også rett i, er vel ingen som heller hevder noe annet, men det er jo minst like unødvendig å trekke frem det argumentet, som å trekke frem forskjeller i grafikk (noe som det klages ofte på her). Det er klart spillopplevelsen er den samme, det skulle da også bare mangle, det er jo det samme spillet, så om det skulle være et argument så vil det jo være helt bortkastet å kjøpe et oppusset spill, da det er samme spillet bare bedre grafikk. (dog er det litt spesielt med GTA V da de nå har lagt til first-person, som endrer spillopplevelsen ganske mye) Og når man samtidig selv venter på PC versjonen, som nok med all sansynlighet er for å få ENDA bedre grafikk, så virker det ekstremt rart å klage på at folk bryr seg om "SMÅ" forskjeller i grafikk mellom XBO og PS4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er egentlig ikke snakk om at grafikken er dårligere eller bedre som er greia, for det er så ubetydelig forskjeller. det er snakk om at konsollen man har som favoritt skal på død og liv være best, det kan egentlig minne om en religion.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke vanskelig. Har du begge konsollene så kjøper du til PS4, eller venter på PC versjonen. Mer valuta for pengene. Hvis du bare har en av de så kjøper du til den du har, eller venter på PC versjonen.

 

PS4 har bedre hardware og vi vil se dette skje gang, på gang, på gang i fremtiden. Bedre hardware gir mulighet til bedre resultat. Det betyr ikke at PS4 er en bedre konsoll.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

det er egentlig ikke snakk om at grafikken er dårligere eller bedre som er greia, for det er så ubetydelig forskjeller. det er snakk om at konsollen man har som favoritt skal på død og liv være best, det kan egentlig minne om en religion.

 

Det blir mer og mer likt religion, det er DET som er skremmende! Synes det er trist å lese feks om ps fanboys som blir regelrett sure fordi et Xbox One spill får gode anmeldelser... Hva faen? Hva er poenget med å syte over at det kommer spill som det faktisk er kvalitet over? Det er riktignok subjektivt hva som er kvalitet og ikke men ofte er en anmeldelse med på å tippe folk over fra "kanskje" til "jaaaa" :)

 

Nei, takke meg til snes tiden! :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...