Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Har hatt PS4 et par uker nå (låner den av en kompis) og kan ikke si jeg egentlig er noe imponert. Hadde Xbox 360 forrige generasjon, men føler nesten PS4 er et skritt tilbake på flere områder. Der Xbox 360 opplevdes sosial og mer "levende" med Xbox Live og apps synes jeg PS4 virker traust og treig. Det tar jo hundre år å laste ned spill selv med bra linje, menyene er dumt lagt opp og trege. Veldig lite innhold i PSstore. At man må betale 55,- i måneden for en så ræva onlinetjeneste er også passe sykt.

PS4 er ikke treg å laste ned. Xbox One er mye tregere. Bare å patche konsollen tok meg flere timer med 100/100 mbit. PS4 brukte 3 minutter på første patchen.

Menyene på PS4 er mye raskere en PS3, noe jeg merker enormt. X1 er utrolig rotete, finner ikke fram til ting, må ha Gold bare for en simpel nettsurfing på IE m.m.

 

Lite innhold skyldes ny konsoll og få spill, like traust på Xbox One. Ja jeg sier dette fordi jeg har begge. PS+ over Live for min del pga mye bedre spill som man kan hente ned som titlene ble nevnte par innlegg tilbake m.m.

 

Jeg har til gode ikke kjøpt en eneste eksklusiv på X1 dette året fordi det er titler som ikke frister og krever Gold konstant. Noe sier meg jeg må vente 5-9 måneder før neste eksklusiv jeg kjøper på Xbox One. Får mer eksklusiver på Wii U faktisk av det jeg har fått med meg :D

 

Hvilke Xbox One titler er det som krever Gold konstant?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da suger vel begge de nye konsollene da, hvis Xbox One er enda treigere. Nei, jeg hadde vel bare forventet mer. Når det er så mange år siden forrige generasjon kom.

Vel, hvis du sammenligner PS4 mot sånn som PS3 var første dagen den var på markedet så vil du kanskje heller bli imponert. Dagens konsoller utvikler seg over tid, så når de nye kommer vil ikke forskjellene virke så store.
Lenke til kommentar

Godt poeng. For de som hadde en PS3/Xbox 360 på dag 1 når de kom så var ikke de feilfrie. Jeg husker godt den gamle stygge menyen til Xbox 360. Det tok de ca 5-6 år før de klarte å lansere et UI som var nydelig. Føler vi får en mer komplett og stabil maskin fra dag 1 denne gangen. Selv om teknologien har kommet lenger.

Lenke til kommentar

 

 

Har hatt PS4 et par uker nå (låner den av en kompis) og kan ikke si jeg egentlig er noe imponert. Hadde Xbox 360 forrige generasjon, men føler nesten PS4 er et skritt tilbake på flere områder. Der Xbox 360 opplevdes sosial og mer "levende" med Xbox Live og apps synes jeg PS4 virker traust og treig. Det tar jo hundre år å laste ned spill selv med bra linje, menyene er dumt lagt opp og trege. Veldig lite innhold i PSstore. At man må betale 55,- i måneden for en så ræva onlinetjeneste er også passe sykt.

PS4 er ikke treg å laste ned. Xbox One er mye tregere. Bare å patche konsollen tok meg flere timer med 100/100 mbit. PS4 brukte 3 minutter på første patchen.

Menyene på PS4 er mye raskere en PS3, noe jeg merker enormt. X1 er utrolig rotete, finner ikke fram til ting, må ha Gold bare for en simpel nettsurfing på IE m.m.

 

Lite innhold skyldes ny konsoll og få spill, like traust på Xbox One. Ja jeg sier dette fordi jeg har begge. PS+ over Live for min del pga mye bedre spill som man kan hente ned som titlene ble nevnte par innlegg tilbake m.m.

 

Jeg har til gode ikke kjøpt en eneste eksklusiv på X1 dette året fordi det er titler som ikke frister og krever Gold konstant. Noe sier meg jeg må vente 5-9 måneder før neste eksklusiv jeg kjøper på Xbox One. Får mer eksklusiver på Wii U faktisk av det jeg har fått med meg :D

 

Hvilke Xbox One titler er det som krever Gold konstant?

 

 

Plants VS Zombies GW og Titanfall, har du fulgt med eller?

Lenke til kommentar

Ps4 krever også at man betaler for å spille online, rart ingen maser om det. Det som var SÅ forferdelig på Xbox 360 i følge dem som hadde Ps3.

 

Ja her er det mange som har svelget noen dusin med kameler i det siste. Alle prinsipper ble kastet på båten og plutselig var det helt greit å betale for å spille online! lol

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Ps4 krever også at man betaler for å spille online, rart ingen maser om det. Det som var SÅ forferdelig på Xbox 360 i følge dem som hadde Ps3.

 

Ja her er det mange som har svelget noen dusin med kameler i det siste. Alle prinsipper ble kastet på båten og plutselig var det helt greit å betale for å spille online! lol

 

Ja en får jo gratis spill til låns ;)

 

Sånn før jeg blir hengt jeg har Ps3 og vita og har PS+ for disse to, men har aldri likt Sony når det kommer til online (da snakker jeg om online gaming og ikke PS store og gratis spill).

Lenke til kommentar

 

Ps4 krever også at man betaler for å spille online, rart ingen maser om det. Det som var SÅ forferdelig på Xbox 360 i følge dem som hadde Ps3.

 

Ja her er det mange som har svelget noen dusin med kameler i det siste. Alle prinsipper ble kastet på båten og plutselig var det helt greit å betale for å spille online! lol

 

 

Hvem er det som sier det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ps4 krever også at man betaler for å spille online, rart ingen maser om det. Det som var SÅ forferdelig på Xbox 360 i følge dem som hadde Ps3.

 

Ja her er det mange som har svelget noen dusin med kameler i det siste. Alle prinsipper ble kastet på båten og plutselig var det helt greit å betale for å spille online! lol

 

 

Hvem er det som sier det?

 

 

Er du ute etter navn eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt poeng. For de som hadde en PS3/Xbox 360 på dag 1 når de kom så var ikke de feilfrie. Jeg husker godt den gamle stygge menyen til Xbox 360. Det tok de ca 5-6 år før de klarte å lansere et UI som var nydelig. Føler vi får en mer komplett og stabil maskin fra dag 1 denne gangen. Selv om teknologien har kommet lenger.

 

Min 360 var feilfri på dag 1. Det første grensesnittet på 360 var jo også lekkert på tidspunktet konsollen ble lansert. Noen har jo også hatt et ønske lenge om at MS skulle tilby mulighet for å bruke det istedenfor det nye.

 

Er det noe de nye konsollene ikke er, så er det komplette... At PS4 skulle være mer stabil enn PS3 sier ikke så mye btw.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ps4 krever også at man betaler for å spille online, rart ingen maser om det. Det som var SÅ forferdelig på Xbox 360 i følge dem som hadde Ps3.

 

Ja her er det mange som har svelget noen dusin med kameler i det siste. Alle prinsipper ble kastet på båten og plutselig var det helt greit å betale for å spille online! lol

 

 

Hvem er det som sier det?

 

Enkelt å skjønne for dem som har fulgt med litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri hatt noe i mot å betale for Live tjenesten på 360, så lenge det leverer. Og det gjorde det siden dag 1 vil jeg tørre å påstå. Kjekt å se at Sony fansen greier å se hensikten med en betalingsmodell også. Uansett, PS+ tjenesten gjør glatt opp for det man betaler stort sett, selv om man ikke er den hyppigste online spilleren.

Lenke til kommentar

Ifølge mange så er PS+ bedriten så det gynger etter. Jeg har PS+ kun for tilbud og disse spillene vi kan hente "låne" ned på PS4, PS3 og Vita. Har vært 98% singelplayer og 2% online MP i den nye generasjonen til nå på mine samtlige maskiner.

 

PS+ er meget bra, har det selv på min Ps3. Men at Xbox One ikke funker om man ikke har gull, så henviser man til Titanfall og PVZ så er to onlinespill blir feil. Man har vel et gratis "MMO" på Ps4? Der må man betale for å spille det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ifølge mange så er PS+ bedriten så det gynger etter. Jeg har PS+ kun for tilbud og disse spillene vi kan hente "låne" ned på PS4, PS3 og Vita. Har vært 98% singelplayer og 2% online MP i den nye generasjonen til nå på mine samtlige maskiner.

 

PS+ er meget bra, har det selv på min Ps3. Men at Xbox One ikke funker om man ikke har gull, så henviser man til Titanfall og PVZ så er to onlinespill blir feil. Man har vel et gratis "MMO" på Ps4? Der må man betale for å spille det.

Elder Scrolls Online som kommer slipper man PS+, men det kommer den månedlige betalingen. På X1 må du ha Gold og betale det koster utenom, merkelig nok. Warframe og DC universe slipper man og PS+ veggen, vil man ha mer innhold betaler man, men uten mer innhold så er det F2P uten PS+

Vil du ha mer eksempler? Eller vil du spille mer ignorant? :)

Endret av iL ImMorTaL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange av online-only spillene til PS4 krever ikke engang PS+. Bare så det er sagt. PS+ har jeg meg bortskjemt for å fylle PS4 biblioteket kostnadsfritt. Skulle gjerne hatt noen titler kostnadsfritt på Xbox One også, men det er dessverre ikke noen titler som er 6 år gamle enda, som MS pleier å legge ut dessverre.

Lenke til kommentar

Dette er fordi de ikke finnes en Singelplayer del. Hadde vært AKKURAT det samme hvis PS4 hadde hatt de spillene. Ps4 krever også at man betaler for å spille online, rart ingen maser om det. Det som var SÅ forferdelig på Xbox 360 i følge dem som hadde Ps3.

 

Hva med TESO? Der må du ikke betale for PSN men du må på xbox...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...