Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis utvikler vil kan de få Trials til å kvele et Titan Z, det er det minste problemet i verden. Og ja, det er fullt mulig å få Trials til å kreve mer en Forza, nettopp fordi Forza tar mange alvorlige snarveier for å nå 1080p og 60fps.

 

Mhm, men er det sannsynlig? Nei...

Lenke til kommentar

 

Hvis utvikler vil kan de få Trials til å kvele et Titan Z, det er det minste problemet i verden. Og ja, det er fullt mulig å få Trials til å kreve mer en Forza, nettopp fordi Forza tar mange alvorlige snarveier for å nå 1080p og 60fps.

 

Mhm, men er det sannsynlig? Nei...

 

 

Selvfølgelig ikke, men på Xbox One er det sannsynlig.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis utvikler vil kan de få Trials til å kvele et Titan Z, det er det minste problemet i verden. Og ja, det er fullt mulig å få Trials til å kreve mer en Forza, nettopp fordi Forza tar mange alvorlige snarveier for å nå 1080p og 60fps.

 

Mhm, men er det sannsynlig? Nei...

 

 

Selvfølgelig ikke, men på Xbox One er det sannsynlig.

 

Jaha? Hvorfor er det sannsynlig på XO?

Lenke til kommentar

Nå ser Forza 5 slik ut når man spiller det:

 

La noen merke til at publikum langs veien så rare ut? Eller hva med trærne? Ser ikke helt fotorealistiske ut, hæ?

 

Snakk om idiotisk flisespikking. Det ser lekkert ut, muligens det lekreste bilspillet på planeten så langt i menneskehistorien. Det kjører i full HD med 60fps dønn stabilt. Det er ærlig talt ikke mye å klage på når det kommer til akkurat Forza.

Men ifølge enkelte her så er jo det et resultat av "snarveier". Vel, en snarvei som produserer så lekre bilder i 1080p/60fps burde alle utviklere gjøre. Det du kaller "snarveier" kaller vel andre godt utviklerarbeid, menmen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å dømme Xbox one utifra hvordan nye Trials kjører er rimelig teit.

 

360 versjonen er 720p og 60fps. Xbox one 900p og 60fps. Tror noen virkelig at Xbox one ikke er mer kraftig enn det over 360? En forskjell på kanskje 50%?

 

Xbox one er vel rundt 10 ganger kraftigere enn 360 rent specs messig. Sier seg selv at dette ikke utnyttes særlig godt enda.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Nå ser Forza 5 slik ut når man spiller det:

 

La noen merke til at publikum langs veien så rare ut? Eller hva med trærne? Ser ikke helt fotorealistiske ut, hæ?

 

Snakk om idiotisk flisespikking. Det ser lekkert ut, muligens det lekreste bilspillet på planeten så langt i menneskehistorien. Det kjører i full HD med 60fps dønn stabilt. Det er ærlig talt ikke mye å klage på når det kommer til akkurat Forza.

 

Men ifølge enkelte her så er jo det et resultat av "snarveier". Vel, en snarvei som produserer så lekre bilder i 1080p/60fps burde alle utviklere gjøre. Det du kaller "snarveier" kaller vel andre godt utviklerarbeid, menmen.

 

Tror ikke du forstår hva folk vil frem til. Det er slik det ser ut, ja, det går fort, så du legger ikke merke til det, men det er fremdeles slik det ser ut. Det er ikke idiotisk flisespikking, men fakta. Poenget er hvorfor Xbox One kjører Forza 5 i 1080p og 60fps, og det er pga en vesentlig downgrade fra E3 builden. Gjør det spillet dårlig, nei. Men det er et faktum, og er grunnen til hvorfor spillet kjører i 1080p, og forklarer det.

 

Det folk kaller "snarveier", hva du kaller godt utviklerarbeid, det er i bunn og grunn utviklere som har gjort det beste de kan med hva de har å jobbe med for å rekke (den forhastede) lanseringen.

 

På samme måte som at utviklerne av Trials har gjort det beste de kan med det beste de har å jobbe med.

 

 

Edit: Mer Forza i spoiler

 

 

Reveal:

Forza5_1a.jpg

 

Ferdig spill:

Forza5_1b.jpg

 

Ikke den beste kompresjonen på noen av de bildene.

 

Ser dere forskjellen?

cdsp.jpg

 

ao3w.jpg

 

 

Downgrades.

 

 

- Overall lighting and dynamic range

- Textures on certain buildings

- Geometry

- Shaders

- Ambient Occlusion

- Quality of crowd models

- Motion blur reduction

- Shadow quality

- Post processing (reduction of fog etc)

- Anti Aliasing

- Number of trees and quality of foliage

 

 

Upgrades.

 

 

- Certain buildings now have windows

- Bloom has been reduced

- Road textures in areas are better

 

 

 

 

Endret av Admiral Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...