Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

AR virker mye mer spennende enn VR. Men prisen blir nok også litt annerledes. Hadde lyst å forhåndsbestille META Pro, men så kom prisen https://www.spaceglasses.com Skal bli spennende å se hvordan MS kommer til å prise dette,

 

Hehe, vekka nokre tanker om at AR hadde vore snadder å teste ut. Så sjekka eg prisen.

 

META.01 Developer Edition såg noko hemma ut sånn til vanlig bruk, men sikkert grei nok for å utvikle apper osv. Litt stiv pris med $667,-

 

META Pro ser grei ut, kanskje noko klumpete men såpass nærme at AR-brilla kan prøvast og brukast blant folk utan å stikke seg ut for mykje. Prisen på $3.650,- stikker seg såpass ut at bare di mest dedikerte vil hoppe på nå.

 

Med riktig pris kan AR-briller bli nesten like stort som mobil ein gang i framtida.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du nokon tanker om kva AR kan brukast til i spill på XO, eller er AR mest for TV-delen osv?

Jeg er skeptisk til både AR, VR og andre funksjoner som krever at jeg må bruke et ekstra sett med briller.

 

Nå har ikke MS kommet med noen offentlige annonseringer ennå, så inntil videre velger jeg å ikke tenke så mye på det.

 

Det er opp til Sony og MS å vise at produktene deres er verdt å eie.

 

Den første Kinect'n var vel neppe nokon suksess. Få spill som utmerka seg og generellt fungerte Kinect for dårlig. Vart solgt ein del Kinect pga bundle med konsollen.

Kinect 1 har passert 20 millioner enheter. Den var utvilsomt en suksess.

 

I de tilfellene den ble bundlet førte det også til at prisen til 360-en ble økt, så det er ikke et godt argument å si at den fulgte med konsollen. Kinect førte faktisk til at gjennomsnittsprisen til en solgt 360 ble høyere enn gjennomsnittsprisen til en solgt PS3.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

den har jeg hørt før, kremt kinect kremt... men jeg er ikke skråsikker, har bare en anelse om at å dra på seg noe sånt kan bli et problem, folk suttrer over at de må ta på seg 3d briller.

 

men jeg gleder meg til å se for meg selv, og om jeg kommer til og gidde å ta på meg denne hjelmen når jeg skal spille.

 

Tenker akkurat det samme som deg.

Wii skulle forandre måten vi spiller på.

Kinect skulle gjøre det.

3D var det store nye innen spill og ikke minst film. (Bullshit, jeg satt med shutterbriller på 90 tallet og spilte på pc, tok aldri av da heller).

Nå er det liksom VR som er det store.

Alle som sier "det bare må oppleves", glemmer at det samme ble sagt om 3D også.

 

Nei, hvis du vil at en konsoll skal selge mere neste generasjon, så kjør på og få den til å takle 4K.

Tror det er mere potensiale i det, en å sitte med en potte på hodet.

 

Du mente kanskje at iPad/nettbrett og HD-oppløsning kom til å floppe i sin tid du?

Lenke til kommentar

Nei, for det hadde vi ikke hatt, testet og prøvd.
Men 3D og VR har blitt lansert og testet før.

3D er blitt testet og testet så mange ganger at det snart er 100 år gammel teknologi.

Likevel tror mange at hver gang 3D relanseres at det skal bli det store nye.

 

Et av hovedankepunktene for mange med 3D var at de ikke ville sitte med tullete briller på.

Hvorfor skal da folk godta en sort dykkermaske klistert på hodet?

Nei, jeg tror VR blir en gimmick for de mest interesserte. Men jeg kan jo ta feil.

Lenke til kommentar

 

 

den har jeg hørt før, kremt kinect kremt... men jeg er ikke skråsikker, har bare en anelse om at å dra på seg noe sånt kan bli et problem, folk suttrer over at de må ta på seg 3d briller.

 

men jeg gleder meg til å se for meg selv, og om jeg kommer til og gidde å ta på meg denne hjelmen når jeg skal spille.

 

Tenker akkurat det samme som deg.

Wii skulle forandre måten vi spiller på.

Kinect skulle gjøre det.

3D var det store nye innen spill og ikke minst film. (Bullshit, jeg satt med shutterbriller på 90 tallet og spilte på pc, tok aldri av da heller).

Nå er det liksom VR som er det store.

Alle som sier "det bare må oppleves", glemmer at det samme ble sagt om 3D også.

 

Nei, hvis du vil at en konsoll skal selge mere neste generasjon, så kjør på og få den til å takle 4K.

Tror det er mere potensiale i det, en å sitte med en potte på hodet.

 

Hvem pokker gidder betale 10-15000kr eller mer for en konsoll bare fordi den skal spy ut 4k? for det første kommer ikke 4k til å ta av før tv`ene går drastisk ned i pris, og dette vil ta minst 3-6år eller lenger med tanke på hverken tv sendinger eller noe støtter noe i nærheten enda....

Du må og tenke på att en konsollgenerasjon somregel varer 6-10 år, så viss man skal lage en konsoll som takler dette over lengre tid så vil det koste flesk, og de som kjøper konsoll er somregel de som ikke har råd til å hive såpass mye penger i en spillmaskin aka pc...

Så viss du vil ha 4k kjøp deg en dyr pc og en dyr tv, jeg klarer meg lenge uten 4k tv og spill i 4k, og holder meg til xbox one og ps4...

 

3D er fantastisk den dag i dag, har ikke prøvt meg på kino, men hjemme er det gøy med 3d i både spill og film, og det att du sammenligner dagens 3d med den 3d`en som var på 80-90 tallet blir litt feil, stor forskjell på dagens 3d og den som var den gang...

Og det er bare ett fåtall av værdens befolkning som i det hele tatt klarer å se 3d, så er ikke så rart dette ikke har tatt helt av, dette kan bli bedre via VR siden de kjører 3d der og.

 

Men vi får vente å se hva som skjer og hvor bra dette blir

Lenke til kommentar

 

Har du nokon tanker om kva AR kan brukast til i spill på XO, eller er AR mest for TV-delen osv?

Jeg er skeptisk til både AR, VR og andre funksjoner som krever at jeg må bruke et ekstra sett med briller.

 

Nå har ikke MS kommet med noen offentlige annonseringer ennå, så inntil videre velger jeg å ikke tenke så mye på det.

 

Det er opp til Sony og MS å vise at produktene deres er verdt å eie.

 

Den første Kinect'n var vel neppe nokon suksess. Få spill som utmerka seg og generellt fungerte Kinect for dårlig. Vart solgt ein del Kinect pga bundle med konsollen.

Kinect 1 har passert 20 millioner enheter. Den var utvilsomt en suksess.

 

I de tilfellene den ble bundlet førte det også til at prisen til 360-en ble økt, så det er ikke et godt argument å si at den fulgte med konsollen. Kinect førte faktisk til at gjennomsnittsprisen til en solgt 360 ble høyere enn gjennomsnittsprisen til en solgt PS3.

 

 

 

 

 

 

Kan jo utdype kva eg prøvde å få fram. MS solgte unna mange Kinect i byrjinga, men da salget avtok vart bundle aktivt brukt for å selge unna fleire Kinect. Mange enda opp med ein bundle di ikkje ville ha fordi det var vanskelig å få Xbox 360 utan Kinect samt som du er inne på at prisen for Xbox360 + Kinect vart noko dyrare enn bare konsoll.

 

Kinect til Xbox 360 er ein suksess for MS salgsmesig, men for meg og mange andre vart Kinect ein nedtur grunna dårlig funksjon og få gode spill. For di fleste forbrukerene kan det virke som Kinect vart ein støvsamler.

 

Kommer egentlig ikkje på eit einaste må-ha-spill til Kinect. Nærmaste må bli Child of Eden(rytmespill) og The Gunstringer(tredjepersons-skinneskyter).

 

Men for di som ser på Kinect som ein suksess. Kva Kinect-spill måtte du bare ha?

Lenke til kommentar

enig kinect 1 var bare tull og ble brukt i noen uker, så havna den i skapet.

men kinect 2 er andre boller

 

Personlig ser jeg ikke hva som er bedre med Kinect 2.0. Den har selvfølgelig bedre oppløsning, og funker dersom utmerket til Skype, men det gjør også mobiltelefonen min. Den er fremdeles like ubrukelig til spill. Kinect til Xbox 360 fungerte like bra med tanke på stemmefunksjoner. Dette fungerte utmerket i spill som Mass Effect.

Lenke til kommentar

 

Hvem pokker gidder betale 10-15000kr eller mer for en konsoll bare fordi den skal spy ut 4k? for det første kommer ikke 4k til å ta av før tv`ene går drastisk ned i pris, og dette vil ta minst 3-6år eller lenger med tanke på hverken tv sendinger eller noe støtter noe i nærheten enda....

 

3D er fantastisk den dag i dag, har ikke prøvt meg på kino, men hjemme er det gøy med 3d i både spill og film, og det att du sammenligner dagens 3d med den 3d`en som var på 80-90 tallet blir litt feil, stor forskjell på dagens 3d og den som var den gang...

Og det er bare ett fåtall av værdens befolkning som i det hele tatt klarer å se 3d, så er ikke så rart dette ikke har tatt helt av, dette kan bli bedre via VR siden de kjører 3d der og.

 

Men vi får vente å se hva som skjer og hvor bra dette blir

 

Rolig. Jeg skrev NextGen. Altså PS5 og XboxTwo.

Hvis en av de konsollene hiver seg på VR, og en på 4K, så tror jeg 4K er den som vil bli størst suksess.

 

Hva er forskjellen på 3D på 90-tallet og i dag?

Jeg nevnte for deg at jeg satt på 90 tallet med shutterbriller og spilte, så demoer og video helt likt som idag. Jeg tenker ikke på rød/blå-brille. Og de har jo hatt polaroid-3D i årevis på IMAX og diverse fornøyelsesparker, uten at det har blitt der de lengste køene er.

 

Påstanden om bare et fåtall av mennesker kan se dagens 3D tror jeg ikke på.

Eller da trenger jeg en tung pålitelig kilde på den påstanden.

Kan ikke se hvorfor store firmaer og filmstudioer ville satse mye penger på noe hvis kun et fåtall av befolkningen kan se det.

 

Men som du sier. Vi får se.

Lenke til kommentar

Min ligger i skuffen sammen med kontrollene, mest pga. det estetiske egentlig :) brukte den såpass lite at jeg ikke såg verdien av å ha den stående fremme akkurat nå.

Jeg har min framme for å løse inn digitale spill og live (veldig bra funskjon), som er det eneste jeg bruker kinecten til. Kinect sport eller hva det heter med vannscooter demoen er jo like elendig som kinect360.

Lenke til kommentar

Morsomt at du nevner to spill, og ingen av dem er Dance Central. Ethvert spill med Harmonix bak er verd å kjøpe. Ellers var Sport Rivals-greia morsom på fors ;)

 

Vel, det var di to spilla eg likte best til Kinect på Xbox 360, mulig eg ville strukke meg såpass langt som å gi spilla og opplevelsen karakter på ca 70-80%. Har prøvd ein del fleire, men lite som trigga. Kinect Adventures fulgte med Kinect'en for å selge ideen med bevegelseskontroll, men denna Sport Rivals kan eg ikkje huske å ha prøvd.

 

Da var dine beste spillopplevelser på Kinect med Xbox 360 danse og sportsspill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...