Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvem pokker gidder betale 10-15000kr eller mer for en konsoll bare fordi den skal spy ut 4k? for det første kommer ikke 4k til å ta av før tv`ene går drastisk ned i pris, og dette vil ta minst 3-6år eller lenger med tanke på hverken tv sendinger eller noe støtter noe i nærheten enda....

 

3D er fantastisk den dag i dag, har ikke prøvt meg på kino, men hjemme er det gøy med 3d i både spill og film, og det att du sammenligner dagens 3d med den 3d`en som var på 80-90 tallet blir litt feil, stor forskjell på dagens 3d og den som var den gang...

Og det er bare ett fåtall av værdens befolkning som i det hele tatt klarer å se 3d, så er ikke så rart dette ikke har tatt helt av, dette kan bli bedre via VR siden de kjører 3d der og.

 

Men vi får vente å se hva som skjer og hvor bra dette blir

 

Rolig. Jeg skrev NextGen. Altså PS5 og XboxTwo.

Hvis en av de konsollene hiver seg på VR, og en på 4K, så tror jeg 4K er den som vil bli størst suksess.

 

Hva er forskjellen på 3D på 90-tallet og i dag?

Jeg nevnte for deg at jeg satt på 90 tallet med shutterbriller og spilte, så demoer og video helt likt som idag. Jeg tenker ikke på rød/blå-brille. Og de har jo hatt polaroid-3D i årevis på IMAX og diverse fornøyelsesparker, uten at det har blitt der de lengste køene er.

 

Påstanden om bare et fåtall av mennesker kan se dagens 3D tror jeg ikke på.

Eller da trenger jeg en tung pålitelig kilde på den påstanden.

Kan ikke se hvorfor store firmaer og filmstudioer ville satse mye penger på noe hvis kun et fåtall av befolkningen kan se det.

 

Men som du sier. Vi får se.

 

Regner ikke med hverken ps5 eller xbox2 kommer med 4k spill, viss ikke noe drastisk skjer innen pris fronten på grafikkkort og div andre komponenter blir billigere, men vi får se når den tid kommer... er ennå en del år til den tid er her...

 

3d blir bedre siden pc skjermer, tv`er, spill og filmer blir bedre tilpasset 3d, er svært få spill som har gode 3d effekter den dag i dag, men det er ett fåtall spill som kjører 3d bra, og filmer må jeg inrømme att tegnefilmer ennå hondterer 3d best men er morsomt å se 3d i både film og spill da jeg ikke brukte så mye penger på spill og pc på 90tallet...

 

Og 3d brillene har og blitt bedre med åra, man ser ikke lengre flimringa fra brillene like mye (er nesten ikke eksisterende lengre) + det er mer behagelig å spille/se film over lengre tid uten att man får skallebank eller føler seg uvel etter lengre bruk..

 

Det med att mange ikke ser 3d leste jeg en del artikler om fra noen år siden så husker ikke hvor dette var men fant en liten artikkel her med noe av det samme innholdet bare ikke like stor prosent av befolkninga: http://www.mediacollege.com/3d/depth-perception/stereoblind.html

og her:

http://www.telegraph.co.uk/technology/news/7887422/Six-million-Britons-cant-see-3D-TV.html

Og her:

http://www.eurogamer.net/articles/1-in-10-cant-see-3d-properly-report

 

Og her er svar på ett godt eksempel på att filmprodusenter og tv produsenter ikke bryr seg døyten:

http://gizmodo.com/5449198/tv-industry-turns-blind-eye-to-non-3d-viewers/all

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Regner ikke med hverken ps5 eller xbox2 kommer med 4k spill, viss ikke noe drastisk skjer innen pris fronten på grafikkkort og div andre komponenter blir billigere, men vi får se når den tid kommer... er ennå en del år til den tid er her...

 

Ytelse vs pris har nok blitt drastisk bedre på GPU fronten om 6-10år, men det blir spennende å se hvor drastisk. Jeg hadde dog blitt forundret om 4k gaming ikke blir et salgs punkt for MS og Sony med NextBox og PS5, men spill utviklerne blir neppe låst til 4k og det blir nok mange spill som vil kjøre på lavere oppløsning. Samme som vi ser i dag med 1080p på Xbox One og PS4, samt 720p på PS360.
Angående prisen på 4k TV'er har det vel allerede gått ned en del. I Norge får man en 65" LCD TV til 30k, noe som ikke er en opprørende høy pris for en 65" i 9000-serien til Philips. Kanskje halve prisen for en 55" i 7000-serien om et års tid? På Amazon.com kan man finne en 50" 4k TV til $623 og en 39" til $398.
Når det gjelder 4k kilder skal 4k Blu-ray samt 4k streaming i Netflix komme i år (kanskje ikke her i Norge men), mens YouTube har startet å få noe 4k innhold. En del sport kringkastere har også begynt å eksperimentere med 4k. Ellers har man PC som en mulig 4k kilde.
Lenke til kommentar

Men for di som ser på Kinect som ein suksess. Kva Kinect-spill måtte du bare ha?

En kan se på kinect som en suksess uten å synes at spillene var fantastiske.

 

Jeg kommer ikke på noen spill som virkelig utmerket seg (på linje med Elder Scrolls, Gears of War osv.), men jeg hadde det gøy med Kinect Adventures (til tross for latency-problemene), Fruit Ninja, The Gunstringer, Child of Edin, Happy Action Theater og Kinect Party.

 

Jeg betalte bare 600kr for min Kinect, så for min del fikk jeg nok av verdi ut av dingsen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt xbox one en ukes tid å må si den er helt ok, men er en hel del bugs i konsollen som trenger å bli retta opp, har bare Forza og Dead Rising 3, begge spilla virker helt ok, må og nevne dashboard på xbox one er sinnsykt rotete og vanskelig å finne fram, og spilla starter ikke alltid, jeg har prøvt standby mode for å få spill resume og for å starte opp ting kjappere, men ser ut som det meste blir bugga av å bruke denne modusen, jeg har til og med endt opp med å måtte gå til innstillinger og velge helt av modus for å i det hele tatt få noen av spilla til å starte, dette må man inn i innstillingene for å endre og kan ikke endres ved avslutning av konsollen som er ett stort minus....

Så mitt førsteintrykk er mye bugs og mye som må fikses, men når det virker er det gøy med forza, og dr3 er gøy innimellom men ikke noe mesterverk, kommer og til å handle Ryse bare for å teste spillet... 60$ er ikke dyrt med tanke på spilla koster 5-600kr her i landet...

Så langt kan jeg si att ps4 er en drøm i forhold til xbox one, mye mindre bugs, bedre kontroller og mye ryddigere dashboard, spilla tar og evigheter å innstallere fra disk på xbox one kontra ps4 som bruker alt fra 5-20 sekunder på innstallasjon av fullstendige spill, kinekt blir en gimmik for min del siden jeg ikke bruker det til annet enn å få konsollen til å logge meg på min bruker...

Så xbox one får 7/10 fra meg så langt og ps4 får 9/10 siden den hadde noen bugs i starten den og....

Endret av Leffi78
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt PS4 et par uker nå (låner den av en kompis) og kan ikke si jeg egentlig er noe imponert. Hadde Xbox 360 forrige generasjon, men føler nesten PS4 er et skritt tilbake på flere områder. Der Xbox 360 opplevdes sosial og mer "levende" med Xbox Live og apps synes jeg PS4 virker traust og treig. Det tar jo hundre år å laste ned spill selv med bra linje, menyene er dumt lagt opp og trege. Veldig lite innhold i PSstore. At man må betale 55,- i måneden for en så ræva onlinetjeneste er også passe sykt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tja man får jo en del bedre og nyere spill gratis med PS+ enn den pisse løsningen som MS driver med om dagen da, og det må jo væra godt for noe! Online biten har kommet seg betraktelig seg det jalla greiene PS3 holdt på med, så i mine øyne er PS4 online og primærkonsollen min denne gangen, i motsetning til forrige gen. Nedlastingen av spill er ca like kjappe fra både One og PS4 etter min erfaring, PS4 knuser One på installeringstid uansett da. Forstår ikke hvordan MS har løst dette så dårlig. Støymessig er One helt klart bedre, men det skulle bare mangle når en ser på hardware løsningene.

Endret av Mala
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Veldig lite innhold i PSstore. At man må betale 55,- i måneden for en så ræva onlinetjeneste er også passe sykt.

Tuller du?

Ok, betaler du kun måned for måned kan det være dyrt. Samme gjelder Xbox Gold.

395 for et år med PS+. Og mange av oss kjøper kode fra nettet for 300,-

Da snakker vi 25,- pr måned.

Og spillene vi får gratis på PS+ slår Xbox ned i støvlene.

Nevner de siste månedene, Tomb Raider, Sly, Dead Nation, Resogun, Bioshock Infinite.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Har hatt PS4 et par uker nå (låner den av en kompis) og kan ikke si jeg egentlig er noe imponert. Hadde Xbox 360 forrige generasjon, men føler nesten PS4 er et skritt tilbake på flere områder. Der Xbox 360 opplevdes sosial og mer "levende" med Xbox Live og apps synes jeg PS4 virker traust og treig. Det tar jo hundre år å laste ned spill selv med bra linje, menyene er dumt lagt opp og trege. Veldig lite innhold i PSstore. At man må betale 55,- i måneden for en så ræva onlinetjeneste er også passe sykt.

 

PS4 er ikke treg å laste ned. Xbox One er mye tregere. Bare å patche konsollen tok meg flere timer med 100/100 mbit. PS4 brukte 3 minutter på første patchen.

Menyene på PS4 er mye raskere en PS3, noe jeg merker enormt. X1 er utrolig rotete, finner ikke fram til ting, må ha Gold bare for en simpel nettsurfing på IE m.m.

 

Lite innhold skyldes ny konsoll og få spill, like traust på Xbox One. Ja jeg sier dette fordi jeg har begge. PS+ over Live for min del pga mye bedre spill som man kan hente ned som titlene ble nevnte par innlegg tilbake m.m.

 

Jeg har til gode ikke kjøpt en eneste eksklusiv på X1 dette året fordi det er titler som ikke frister og krever Gold konstant. Noe sier meg jeg må vente 5-9 måneder før neste eksklusiv jeg kjøper på Xbox One. Får mer eksklusiver på Wii U faktisk av det jeg har fått med meg :D

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...