Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Å dømme Xbox one utifra hvordan nye Trials kjører er rimelig teit.

 

360 versjonen er 720p og 60fps. Xbox one 900p og 60fps. Tror noen virkelig at Xbox one ikke er mer kraftig enn det over 360? En forskjell på kanskje 50%?

 

Xbox one er vel rundt 10 ganger kraftigere enn 360 rent specs messig. Sier seg selv at dette ikke utnyttes særlig godt enda.

 

Det er forklart flere ganger, det er ikke bare oppløsning og framerate som betyr noe for kvaliteten på bildet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

vis dere ser mer på folk utenfor banen og hvordan trærne ser ut så burde dere kanskje finne et annet spill eller rett og slett bare gå ut for å få det så fotorealistisk som overhode mulig... per dags dato er forza 5 det peneste bil spillet på konsolene, og frem til GT7 kommer med 1,4k biler overført fra ps3&2 generasjonen så er det eneste "simulator" spillet på markedet.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha et bilspill som Forza 5, 1080p og 60fps, med nedgraderinger av andre ting enn det motsatte, men der fjerner ikke faktumet om hvorfor det kjører så bra.

 

Du prater som om forza ser ut som møkk, derfor klarer det 60fps. Fakta er at alle spill ned eller oppgraderes før de lanseres.

 

Forza 5 er likevel milevis foran alle andre bilspill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke tenkt å tilføre denne diskusjonen noe mer enn at: Begge konsollene er gode. Det er helt sant.

Uansett hvilken folk velger å kjøpe så får de en knakende god konsoll.

 

Jeg har begge, og er svært så fornøyd. Men kan helt klart si at jeg bruker xboxen mest. Det er nok fordi den har flere apper, funksjoner foreløpig, men der regner jeg med at sony kommer etter. Og så er live tjenesten som vanlig svært godt integrert.

 

Det kommer nok eksklusive spill til hver av de som rettferdiggjør et kjøp av begge.

Men sikkert litt lurt å tenke litt på hva vennene dine også velger så du slipper å være den eneste i gjengen som har den ene konsollen. Dersom sosial spilling er din greie da.

Lenke til kommentar

 

 

Du prater som om forza ser ut som møkk, derfor klarer det 60fps. Fakta er at alle spill ned eller oppgraderes før de lanseres.

 

Forza 5 er likevel milevis foran alle andre bilspill.

 

 

Man kommer ikke unna at det ikke er imponerende grafisk. Poenget har ikke vært at spillet ser dritt ut, men at de har måttet nedgradere spillet for å få det til å kjøre i 1080p/60fps. Grunnen er for å sammenligne det med Trials, og andre spill, så nummergutten kan forstå at det ikke nødvendigvis er slik at "WOW 1080p/60fps DETTE ER DET BESTE SPILLET EWAH ALLE UTVIKLERE ER LATE OM IKKE ANDRE SPILL KJØRER PÅ SAMME MÅTE PÅ XBOX ONE".

 

 

Tror ikke han selv skjønner hvordan andre tolker postene hans, og han blir alltid like forundret om noen sier han er mer pro-sony enn pro-ms.

 

Det er kun de mest bastante MS-fanboysene som tenker det. Kan du ikke svare på 1080/70/Trials og komme med et skikkelig svar nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

var ikke det diskusjonen startet med, men noen måtte dra det over til HW og at PS4 er kraftigst.

hvis man ikke er klar over at PS4 er kraftigere enn Xbox one...

 

uansett, poenget var at det virker merkelig at et spill som ser ut som et PC spill for 7 år siden ikke klarer å kjøre på Xbone i 1080p/60. HW i xbone er ikke så jævla dårlig, det er noe som ikke stemmer når man har spill som Ryse kontra Trails, Titanfall på 360 vs xbone. tviler sterkt på at xbone er 10% kraftigere enn 360.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

greit nok at Trails er så krevende, men det forklarer fortsatt ikke Ryse, eller Titanfall 360 vs Xbone

hva med det sdk maset? kanskje trails ikke er utviklet på yeste sdk eller noe i den veien.

som sagt tidligere slet PS3 med det samme i starten, men kom seg kraftig når de fikk ordning på sdk

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Har du lest det? Kan du komme med et motargument, siden ditt faktisk står skrevet i linken, med svar.

 

Ja. Har lest det, og at Trials skal være så avansert og kraftig, og har presset XO til det ytterste per idag... Tror det bare er enn unnskyldning for at de ikke gidder bruke ressurser på å få det bedre jeg.

 

Burde heller kutte ned på noen effekter og slikt da, og få det opp i 1080p 60fps hvis det er så vanskelig å få til begge deler på XO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

tja, skjønner ikke helt maset med 1080p, er jo sikkert fett det, men vil heller ha flere effekter osv at selve grafikken ser bra ut enn å jage etter 1080p, klarer meg helt fint med 30fps også, men på spill som COD og titanfall kan de godt gjøre noen kutt for 60fps, siden de spillene drar nytte av det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...