Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

synes det bildet med AC ser best ut på xbox jeg da...

men sant det du sier, jeg spilte AC på xbox tenkte ikke et sekund på at "søren assa det ser bedre ut på ps4"

de fleste samenligner ikke side ved side så da er det egentlig irrelevant.

 

jeg kjøpte meg Xbox One, jeg kunne ha kjøpt PS4 den er tilgjengelig.

så det betyr at jeg er fornøyd med det den kan gjøre.

men skal kjøpe meg PS4 etterhvert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpnet du bildet i fullscreen? Nå er det uansett komprimert og gjort mindre uansett, men gidder ikke lete etter det på nettet, er ihvertfall stor forskjell, synes nå jeg.

 

Men, jeg har hverken Xbox One eller PS4 enda, og det blir nok en stund til jeg kjøper dem. Så vurderer å skaffe meg Black Flag på PS3 eller 360, selv om det både ser og flyter mye dårligere der. Tenkte på PC, men leste at det er så dårlig optimalisert, så jeg lastet det ned for å teste. Og sant var det, hoppet fra å kjøre i 60fps, til å duppe gud vet hvor lavt uten noen spesiell grunn, så PC-versjonen holder jeg meg langt unna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nei gjorde ikke det, men vet at PS4 versjonen ser bedre ut på avstand i spillet pga oppløsning, mindre jaggies... men for min del er grafikk forskjellene så små at det andre xboxen kan gjøre veier mye mer.

 

xbox one fikk meg til å kutte kabelen på TV sendinger hehe.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Så du er bare butthurt over at andre får spilt spillet med litt bedre kvalitet enn deg selv? Hva med å bare kose seg med spillet uten å bry seg om andre? Er ikke som om du kommer til å sitte å sammenligne to bilder ved siden av hverandre uansett.

 

Butthurt, ikke egentlig, jeg vil bare vise min forbrukermakt ved å ikke kjøpe/støtte utviklere som ønsker å gjøre deres spill "best" på PS4 kontra XO.

Lenke til kommentar

Kjøper den for de eksklusive, men ikke enda, da den vil ha eksklusiver som overgår alt PS4 kan levere for min del.

Basert på hva? Forza, Gears of War og Halo? Om du sammenligner PS3 mot Xbox 360, så hadde Sony langt flere eksklusive spill til sin konsoll gjennom den forrige generasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjøper den for de eksklusive, men ikke enda, da den vil ha eksklusiver som overgår alt PS4 kan levere for min del.

Basert på hva? Forza, Gears of War og Halo? Om du sammenligner PS3 mot Xbox 360, så hadde Sony langt flere eksklusive spill til sin konsoll gjennom den forrige generasjonen.

 

Som admiralen ovenfor allerede har påpekt er det kvaliteten, og ikke kvantiteten, som er viktigst. ....men siden du likevel åpnet for sammenligningen:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Xbox_360-only_games 240

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:PlayStation_3-only_games 223

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flott sammenligning det ja, full av feil og mangler. Hvorfor står det for eks Ico & Shadow Of Colossus men ikke alle dem andre spillene som kom fra ps2 til ps3 som hd remakes. Ukomplett liste på begge ser jeg.

Mange av HD-samlingene finnes også til 360 eller Vita.

 

....men ja. Listene er ikke helt fullstendige. De er likevel detaljerte nok til å vise at PS3 ikke hadde "langt flere eksklusive spill" enn 360.

 

Det første ungene lærer når de begynner på skolen i dag er "Wikipedia er ikke en gyldig kilde". Selv om den gir en pekepinn så burde man vel heller finne originalkilden eller lignende.

Artig at du kun referer til mitt innlegg, og ikke til det som ikke hadde en lenke i det hele tatt.

 

De eneste originalkildene til disse listene er spillene selv. Du er selvfølgelig velkommen til å forske videre på dette, men jeg tviler på at du vil komme frem til en veldig annerledes konklusjon.

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

Flott sammenligning det ja, full av feil og mangler. Hvorfor står det for eks Ico & Shadow Of Colossus men ikke alle dem andre spillene som kom fra ps2 til ps3 som hd remakes. Ukomplett liste på begge ser jeg.

 

Mange av HD-samlingene finnes også til 360 eller Vita.

....men ja. Listene er ikke helt fullstendige. De er likevel detaljerte nok til å vise at PS3 ikke hadde "langt flere eksklusive spill" enn 360.

Var 7 eksklusiver jeg storkoste meg på X360 og godt over 12 på PS3. Kom mange timer i disse spillene jeg likte på den gamle generasjonen. Startfasen på PS4 og Xbox One er i grei stand og Wii U har overrasket meg med mange spill allerede!
Lenke til kommentar

 

 

Flott sammenligning det ja, full av feil og mangler. Hvorfor står det for eks Ico & Shadow Of Colossus men ikke alle dem andre spillene som kom fra ps2 til ps3 som hd remakes. Ukomplett liste på begge ser jeg.

Mange av HD-samlingene finnes også til 360 eller Vita.

....men ja. Listene er ikke helt fullstendige. De er likevel detaljerte nok til å vise at PS3 ikke hadde "langt flere eksklusive spill" enn 360.

Var 7 eksklusiver jeg storkoste meg på X360 og godt over 12 på PS3. Kom mange timer i disse spillene jeg likte på den gamle generasjonen. Startfasen på PS4 og Xbox One er i grei stand og Wii U har overrasket meg med mange spill allerede!

 

Jeg ser ikke helt hva det har å gjøre med innlegget mitt, men ok. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Flott sammenligning det ja, full av feil og mangler. Hvorfor står det for eks Ico & Shadow Of Colossus men ikke alle dem andre spillene som kom fra ps2 til ps3 som hd remakes. Ukomplett liste på begge ser jeg.

 

Mange av HD-samlingene finnes også til 360 eller Vita.

....men ja. Listene er ikke helt fullstendige. De er likevel detaljerte nok til å vise at PS3 ikke hadde "langt flere eksklusive spill" enn 360.

Var 7 eksklusiver jeg storkoste meg på X360 og godt over 12 på PS3. Kom mange timer i disse spillene jeg likte på den gamle generasjonen. Startfasen på PS4 og Xbox One er i grei stand og Wii U har overrasket meg med mange spill allerede!

Jeg ser ikke helt hva det har å gjøre med innlegget mitt, men ok. :)
Måtte bare få det sagt. Er omtrent ingen som tror jeg har spilt på spesielt på x360 og alt det andre jeg har. :)
Lenke til kommentar

Kjøper den for de eksklusive, men ikke enda, da den vil ha eksklusiver som overgår alt PS4 kan levere for min del.

 

Hvilke eksklusive spill er det som gjør deg så pro-xbox?

Stiller spørsmålet fordi jeg er nysgjerrig, ikke noe annet :)

Endret av Houdini
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjøper den for de eksklusive, men ikke enda, da den vil ha eksklusiver som overgår alt PS4 kan levere for min del.

 

Hvilke eksklusive spill er det som gjør deg så pro-xbox?

Stiller spørsmålet fordi jeg er nysgjerrig, ikke noe annet :)

 

Oi, det er mye på xbox-plattformen som har gledet meg. Fra starten hadde man jo Fuzion Frenzy, Amped, Rallisport Challenge, Halo 1/2, DOA3, Fable og Nightcaster. Nightcaster hadde en vidunderlig sjarm. I 360-æraen hadde man Amped 3, Alan Wake, DOA 4 (5-en kom til PS3 også, men ikke 4-en), Fable 2 (nydelig spill da det kom ut, vakker atmosfære i spillet), Halo 3/4 og ikke minst Marble Blast Ultra! :p

 

Til XO så skal jeg hvertfall ha Ryse og Quantum Break. Blir nok annonsert mye mer på E3, så det skal bli spennende.

 

Som du ser, mange av eksklusivene har appellert til meg, og jeg vil tro mye i fremtiden også vil det. Men det viktigste er kvalitet over kvantitet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...