Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Joda, men her er det ikke snakk om forskjell på under og over vann, men på den faktiske funksjonen til plasmids/salt. Greit at du kan lage feller med salt og at du ikke trenger å stæbbe deg selv i armen med en nål hver gang den blå indikatoren går tom, men ellers er det nøyaktig samme konsept...

 

Men blir spillet noe dårligere av at det har et annet navn? Som sagt, det er noe som gjør rede for hvorfor det har forskjellige navn. Jeg skal ikke spoile for noen her, så hvis du vil vite akkurat hvordan det blir begrunnet får du ta det på melding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men blir spillet noe dårligere av at det har et annet navn? Som sagt, det er noe som gjør rede for hvorfor det har forskjellige navn. Jeg skal ikke spoile for noen her, så hvis du vil vite akkurat hvordan det blir begrunnet får du ta det på melding.

 

Nei det blir ikke dårligere av det, sier bare at det er samme tingen med annet navn :)

Lenke til kommentar

Det som er ihvertfall upopulært hos meg er at mange snakker stygt om konsoller og spill som dem ikke rører og ikke spill dem ikke har spilt igjennom.

 

Nytter ikke å si det når man ser på for eks et trophycard og X360 GamerCard at man ser store forskjeller på scoren mellom plattformer og hvilke spill som er fullført eller ikke. Dermed ikke kvalifisert til å snakke drit om de/den i mine øyner.

Er nok bare meg som mener dette er upopulært, men skrev det allikevel.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Det som er ihvertfall upopulært hos meg er at mange snakker stygt om konsoller og spill som dem ikke rører og ikke spill dem ikke har spilt igjennom.

 

Nytter ikke å si det når man ser på for eks et trophycard og X360 GamerCard at man ser store forskjeller på scoren mellom plattformer og hvilke spill som er fullført eller ikke. Dermed ikke kvalifisert til å snakke drit om de/den i mine øyner.

Er nok bare meg som mener dette er upopulært, men skrev det allikevel.

Så for å kunne kritisere et spill, må en ha spilt det tilstrekkelig?

Kan en da bli møtt med argumentet om at hvis spillet var så dårlig, hvorfor putte så mye tid inn i det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så for å kunne kritisere et spill, må en ha spilt det tilstrekkelig?

Kan en da bli møtt med argumentet om at hvis spillet var så dårlig, hvorfor putte så mye tid inn i det?

 

I mine øyner ja, men husk en mening er alltid forskjellig fra andre mener.

Jeg kommer alltid til å mene det jeg sa.

Å spille et spill igjennom eller store deler man faktisk gå ut å si bra/stygt om det i mine øyner.

Det blir som en anmelder slakter et spill han/hun ikke liker pga preferanser og hva/hun liker en generell sjanger.

 

Jeg har sagt jeg misliker mer og mer Call of Duty for eks etter dem laget MW2. Der er forskjellen, jeg har spilt dem alle og dermed kan jeg snakke/skrive hva som egentlig jeg likte/ikke likte med de spillene for å ta et eksempel på det jeg mener om nettopp dette

 

For det kan i mange kretser ende opp i stillingskrig og meningskrig, spesielt når mange snakker dritt om et spill/konsoll man i hele tatt har ikke rørt.

 

Dette gjelder også mobiler, biler eller bare generelle hobbyen/lidenskapen man er innenfor rammeverkene, i mitt tilfelle lidenskapen spilling.

Blir feil å si Samsung/Apple suger når dem har kun brukt en av dem (i mine øyner barnsligt å si) for å ta et eksempel til.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Dette er et ødelagt tema siden critic for spill har gått til helvete.

Vi har folk som er høyt i spillebransjen som ikke har peiling hva de gjør, disse folkene lever i en sky og har ikke peiling på hva som skjer her nede i gaming comunity, folk som fokuserer mere på hårfrisyren sin en hvordan spillet er, og det verste er at Gears of war og Halo fans er faktisk de som kommer seg høyest innen spille bransjen.

 

Ikke stol på en levende sjel når det gjelder anmeldelse innen spill, de har ingen sympati, de har heller ikke selvironi, de skjønner heller ikke konseptet innen tid og kvalitet, alt har bare gått til hollywood.

Skal du finne ut om et spill er bra test det selv,

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=NTNkoDzP1hI

 

Jeg er ikke fan av Angry Joe men respekterer engasjemanget hannes, og han får viktige ting fram

.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt opptil GM'n det, og hvor flink han er til å lære bort :)

I snart 1 år nå hvor jeg hatt hobbyen litt mer alvorlig og spilt fast 2 ganger i uka, har jeg lært opp over 20 personer hvordan å rollespille. Alt fra hardbarka nerder til folk som ikke har hørt om fantasty utenom LOTR, det er fullt mulig å få det til. Er jo titalls millioner som har prøvd dette, men er nok knapt 5% av de spiller som fast ^^

Lol jeg måtte bare, genial video

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er et ødelagt tema siden critic for spill har gått til helvete.

Vi har folk som er høyt i spillebransjen som ikke har peiling hva de gjør, disse folkene lever i en sky og har ikke peiling på hva som skjer her nede i gaming comunity, folk som fokuserer mere på hårfrisyren sin en hvordan spillet er, og det verste er at Gears of war og Halo fans er faktisk de som kommer seg høyest innen spille bransjen.

 

Ikke stol på en levende sjel når det gjelder anmeldelse innen spill, de har ingen sympati, de har heller ikke selvironi, de skjønner heller ikke konseptet innen tid og kvalitet, alt har bare gått til hollywood.

Skal du finne ut om et spill er bra test det selv,

 

 

 

Jeg er ikke fan av Angry Joe men respekterer engasjemanget hannes, og han får viktige ting fram

.

 

Kan jo muligens bare være at de har andre meninger enn deg. Selv synes jeg Angry Joe fremstår som en komplett idiot, og jeg velger Geoff Keighley foran han hvilken som helst dag. Som alltid anbefaler jeg også Giant Bomb, som rett og slett er verdens desidert beste spillnettside.

Lenke til kommentar

I mine øyner ja, men husk en mening er alltid forskjellig fra andre mener.

Jeg kommer alltid til å mene det jeg sa.

Å spille et spill igjennom eller store deler man faktisk gå ut å si bra/stygt om det i mine øyner.

Det blir som en anmelder slakter et spill han/hun ikke liker pga preferanser og hva/hun liker en generell sjanger.

 

Jeg har sagt jeg misliker mer og mer Call of Duty for eks etter dem laget MW2. Der er forskjellen, jeg har spilt dem alle og dermed kan jeg snakke/skrive hva som egentlig jeg likte/ikke likte med de spillene for å ta et eksempel på det jeg mener om nettopp dette

 

For det kan i mange kretser ende opp i stillingskrig og meningskrig, spesielt når mange snakker dritt om et spill/konsoll man i hele tatt har ikke rørt.

 

Dette gjelder også mobiler, biler eller bare generelle hobbyen/lidenskapen man er innenfor rammeverkene, i mitt tilfelle lidenskapen spilling.

Blir feil å si Samsung/Apple suger når dem har kun brukt en av dem (i mine øyner barnsligt å si) for å ta et eksempel til.

 

Kjøper ikke helt det argumentet. Jeg liker ikke marsipan, og jeg trenger ikke spise en hel kake for å begrunne det. Jeg liker ikke turbaserte strategispill, og trenger ikke spille mye av de for å vite det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angry Joe er definitivt til å stole på. Faktisk er han den eneste jeg kan stole 100% på (bortsett fra Jon Cato Lorentzen og Rune Fjeld Olsen). Han har mange vettuge meninger, og lager de beste videoanmeldelsene til dags dato.

 

Og nei, det er ikke bare min mening. Det er fakta.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Rock, Paper, Shotgun" er den desidert beste spillsiden. Den er også hovedsaklig for PC, bruker ikke tall i sine anmeldelser, og er europeisk.

 

Giantbomb er ok, men liker ikke at du må betale for å få tilgang til mye av innholdet.

 

Angry Joe er bra, men litt for glad i Xbox.

 

Er ikke så glad i de norske som er nevnt, siden de snakker for mye om (for meg) uinteressante spill, som Mario, Zelda og lignende familiespill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes Bioshock 1 var gørr og grafikken meh.

 

SP-delen av COD:MW-spillene er det som er verdt å spille igjennom. MP-delen er for fjortisser på speed.

 

TES IV: Oblivion er et elendig spill (ok, den er kanskje ikke kontroversiell) og ble kun reddet av Oscuro's Oblivion Overhaul.

 

Fallout NW er det beste Fallout-spillet av dem alle!

 

Top 3 FPS-spill:

1 ArmA 2

2 Operation Flashpoint 1

3 ArmA 1

Lenke til kommentar

Upopulær mening: Folk som foretrekker eldre, klart utdaterte iterasjoner av spillserier fremfor nye, mer imponerende og spillbare spill i samme serie er ofte hipstere ute etter anerkjennelse. Tenk deg type "jeg likte film/spill/TV-serie X FØR det ble kult".

 

I fallout sitt tilfelle kan jeg kanskje forstå nostalgikerne litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Upopulær mening: Folk som foretrekker eldre, klart utdaterte iterasjoner av spillserier fremfor nye, mer imponerende og spillbare spill i samme serie er ofte hipstere ute etter anerkjennelse. Tenk deg type "jeg likte film/spill/TV-serie X FØR det ble kult".

 

I fallout sitt tilfelle kan jeg kanskje forstå nostalgikerne litt.

 

Det første Ghost Recon var et mye bedre spill enn de moderne cinematic cover based 3rd person cinematic action cinematic shooter-spillene i serien.

 

Ranbow Six: Raven Shield var et mye bedre spill enn de moderne cinematic cover based 3rd person cinematic action cinematic shooter-spillene i serien.

 

Hva har skjedd med taktiske skytespill? Eneste som finnes nå er ArmA 3, og ingen CQB-baserte spill.

Lenke til kommentar

Warren Spector er spillindustriens største fjotter akkurat nå.

 

Alt respekt for hva han gjorde med Deus Ex som er etter min meningen en av de absolutt beste spillene lagd, men den fyren gjorde en stor shit med Epic Mickey 2 som kom altfor fort etter originalen, og var altfor elendig.

 

At fyren driver å kritiserer folk som Bethesda som prøver å gi nytt liv til Wolfenstein-franchiset er bare tåpelig når han var den som leverte Epic Mickey 2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...