Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heavy Rain er pent å se på, men det er virkelig ikke så bra som alle skal ha det.

Jeg kjøpte det ikke, men så en playthrough av det. Synes det var ganske bra jeg. Hadde kjøpt det selv om det ikke var ekslusivt til ps3. Fikk med meg alt i playthroughen, så det var nesten som å spille selv, da man egentlig bare snakker osv :)

 

League Of Legends er langt bak konkurrentene. Virkelig synd at det har slått seg opp og blitt standarden.

Aldri spilt det. Kommer aldri til å spille det heller.
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det ikke, men så en playthrough av det. Synes det var ganske bra jeg. Hadde kjøpt det selv om det ikke var ekslusivt til ps3. Fikk med meg alt i playthroughen, så det var nesten som å spille selv, da man egentlig bare snakker osv :)

 

Der setter du ord på problemet. Et godt spill har alltid utgangspunkt i selve spillbarheten. Det må være gode mekanikker der som gjør at jeg ønsker å komme tilbake til det. Jeg har for eksempel hørt at Game of Thrones-spillet har en god historie, men alt rundt det gjør det ekstremt lite interessant.

Lenke til kommentar

Bioshock Infinite er ikke så bra som noen av forgjenerne, våpenutvalget er kjedelig. Ammo typer er fjernet, fiendene ensformige og av en eller annen grunn har de endret navnet på plasmids. Eneste som jeg syns er virkelig bra er atmosfæren/område grafikken.

 

De har ikke endret på navnet, det bare er ikke plasmids. En veldig enkel setning mot slutten av spillet forklarer det, og mange andre spørsmål om små forskjeller.

 

Må også få påpeke at Bioshock 1 i hvertfall ikke hadde flere typer fiender. Og selv om man hadde noen flere verktøy betydde det svært lite, ettersom områdene var veldig små. Shock + Shotgun ordnet det meste.

 

Bioshock Infinte er i min bok uten tvil det spillet i serien som spiller best. Hvilket som har best historie er dog vanskeligere å si. Det som er lett å si er at Bioshock 2 er dårlig. Veldig dårlig.

Lenke til kommentar

Ja, det gjør jeg egentlig. Jeg tror ikke jeg er den eneste som tenker at pirater og snikmordere ikke passer så godt sammen.

 

Jeg mener, se på spillet, det ser jo fantastisk ut! Men jeg klarer bare ikke Assassins Creeds gameplay, og heller ikke den merkelige miksen. Hvorfor ikke lage et spill der du er piratkaptein, og heller gjøre det til sort of en miks mellom et tredjepersons skytespill/hack & slash og rollespill?

Det hadde vært fantastisk.

 

Jeg er både enig og uenig. Jeg ønsker nyvinning i serien velkommen, og (er en av de få som?) likte AC3. At ikke alle i brorskapet velger å løpe rundt på hustak og drepe folk uten at noen andre merker en ting, gjør de jo ikke mindre til drapsmenn. Du hadde jo muligheten i tidligere spill å løpe inn, guns blazing, og drepe folk på den måten om du ønsket.

 

Det er jo like fullt et attentat om du dreper en kar ved å skyte han og båten hans i stykker med kanoner, som om du svømte bort, klatret ombord, og puttet gift i vinkoppen hans. Jeg tror Edward Kenway vil gjøre en god figur når det kommer til drap og attentat, slik hans forgjengere før ham. Og etter det jeg har forstått, er det nok av situasjoner hvor du står fritt til å snikmorde så snikete du kan, hvis du vil.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

X-com apocalypse var bedre enn originalen (ufo: enemy unknown) på alt bortsett fra grafikken.

Og real-time modusen var bedre enn den turn-baserte.

 

Det hadde dog en heftig inngangsterskel grunnet verdens minst intuitive brukergrensesnitt. Men når man skjønte det: dypeste og beste strategispill ever. F.eks. eneste ufo-spill som har real-time luftkamper, og dynamisk spilløkonomi (for å kjøpe/selge våpen etc.)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette er en veldig upopulær mening, men Brütal Legend var et fantastisk bra spill. Hørt mange forskjellige meninger om dette spillet, men føler at det ble undervurdert av mange, noe som er synd da dette er et fantastisk bra spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med dere begge. Som et eventyr/actionspill var det fantastisk. Elsket humoren, stemningen og verdenen man spilte i.

 

Dette tror jeg også mange er enig i. Det er strategidelen av spillet folk mislikte. Jeg personlig synes dette fungerte helt greit, men det ble ganske oppbrukt etterhvert etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

League Of Legends er langt bak konkurrentene. Virkelig synd at det har slått seg opp og blitt standarden.

Jepp, slik er det blitt. Jeg spilte mye League of Legends før og gjorde det ikke altfor dårlig, men da jeg skiftet til Dota 2 merket jeg fort hvor dårlig jeg faktisk var. League of Legends er populært fordi det er lett å komme inn i, og det er lett å føle seg god. Mens i spill som HoN og Dota må man øve mye, og ha mye mer oversikt over map, enemy hero abilities, ganks, spawn timers i jungle, rune spawns osv. Noe som ikke finnes i LoL, føler også at spillet er ganske ubalansert da noen heroes har mana, og kan ikke spamme abilities, mens andre som f.eks Katarina ikke har noen resource i det hele tatt, så hun kan spamme alt hun vil i lane.

Det svært lite items du må faktisk bruke i LoL, sammenlignet med Dota, der man har Blink Dagger, Force Staff, Dagon, Scythe of Vyse etc.

Kort fortalt er LoL ett mye lettere spill og vil dermed trekke inn flere spillere, på godt og vondt. Da LoL's community er noe av det dårligste innefor gaming, og noen av de mest ufyselig spillerne jeg noen gang har møtt, har vært på League of Legends.

Dette som skulle være et kort svar, ble en lang og sytete rant! :O

 

*EDIT* - Det er såklart mange hyggelige spillere, og LoL er ikke et dårlig spill, men for meg har jeg hatt mange flere negative opplevelser i møte med spillere i League enn i noe annet spill. Og nei, før noen flamer meg, jeg mener ikke at LoL ikke krever noe skill.

Endret av Genki
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette er en veldig upopulær mening, men Brütal Legend var et fantastisk bra spill. Hørt mange forskjellige meninger om dette spillet, men føler at det ble undervurdert av mange, noe som er synd da dette er et fantastisk bra spill.

 

Det var mitt drømmespill, helt til det plutselig ble et RTS, som jeg ikke hadde forventet. Jeg greide ikke å fullføre spillet på grunn av det :(

Lenke til kommentar

De har ikke endret på navnet, det bare er ikke plasmids. En veldig enkel setning mot slutten av spillet forklarer det, og mange andre spørsmål om små forskjeller.

 

Må også få påpeke at Bioshock 1 i hvertfall ikke hadde flere typer fiender. Og selv om man hadde noen flere verktøy betydde det svært lite, ettersom områdene var veldig små. Shock + Shotgun ordnet det meste.

 

Bioshock Infinte er i min bok uten tvil det spillet i serien som spiller best. Hvilket som har best historie er dog vanskeligere å si. Det som er lett å si er at Bioshock 2 er dårlig. Veldig dårlig.

 

Det er ikke plasmids, det bare fungerer AKKURAT som plasmids? Joda, jeg skjønner de ikke er samme greia ingame siden plasmids kom fra noen mark/sneigler på havbunnen og nå er vi langt oppe i skyene. Men kan du fortemme meg hvordan det IKKE er plasmids gameplay messig?

 

Føler bare at selv om områdene er fantastisk, settingen spennende og karakterene morsomme er selve spillingen utrolig laber.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke plasmids, det bare fungerer AKKURAT som plasmids? Joda, jeg skjønner de ikke er samme greia ingame siden plasmids kom fra noen mark/sneigler på havbunnen og nå er vi langt oppe i skyene. Men kan du fortemme meg hvordan det IKKE er plasmids gameplay messig?

 

Føler bare at selv om områdene er fantastisk, settingen spennende og karakterene morsomme er selve spillingen utrolig laber.

 

Som sagt, en enkel setning mot slutten av spillet forklarer alle de små forskjellene på Rapture og Columbia. Kan godt gjengi den, men den bør oppleves selv :)

Lenke til kommentar

Som sagt, en enkel setning mot slutten av spillet forklarer alle de små forskjellene på Rapture og Columbia. Kan godt gjengi den, men den bør oppleves selv :)

 

Joda, men her er det ikke snakk om forskjell på under og over vann, men på den faktiske funksjonen til plasmids/salt. Greit at du kan lage feller med salt og at du ikke trenger å stæbbe deg selv i armen med en nål hver gang den blå indikatoren går tom, men ellers er det nøyaktig samme konsept...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Minecraft har blitt ødelagt av de siste avanserte oppdateringene. Alt etter Beta 1.8 er drit.

- Borderlands 1 er for repetivt til å kalles bra.

- Jeg syntes at digitalt spillsalg på pc burde samles på steam, så slipper alle å ha 2 spill der, 3 spill der og 5 spill der.

- CSS er oppskrytt

- Hitman Absolution var et bra spill, dog ikke like bra som de tidligere spillene.

- Terraria er oppskrytt

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Du liker CoD? Fortell mer om hvor upopulære meninger du har.

 

Neida, i denne tråden blir det nok sett på som upopulært, ta det med ro. Men i det store og det hele, er det noe av det minst upopulære du kan ytre, CoD er noen av de best selgende og mest spilte spillene noensinne. Samma det, meninga di skal med her uansett!

Lenke til kommentar

- Jeg liker cod

Det er ikke det at spillet er dårlig men hvordan det styrer gaming verden som gjør gamere så irritert.

 

Bruker og fyre opp Cod når vi er 4 stykker oss pappa, kjempe morsomt. Og Multiplayeren var kjempe morsomt på Pc fra hva jeg husker av Call of Duty MW 2.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

- Minecraft har blitt ødelagt av de siste avanserte oppdateringene. Alt etter Beta 1.8 er drit.

- Borderlands 1 er for repetivt til å kalles bra.

- Jeg syntes at digitalt spillsalg på pc burde samles på steam, så slipper alle å ha 2 spill der, 3 spill der og 5 spill der.

- CSS er oppskrytt

- Hitman Absolution var et bra spill, dog ikke like bra som de tidligere spillene.

- Terraria er oppskrytt

Faktisk enig i alle påstandene dine :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...