Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Det føles ikke naturlig for en voksen mann å like slikt som dette:

(snipp)

 

Du liker muligens spillene dine "realistiske" og i gråbrunskitten stil (typ Dragon Age), sjøl liker jeg best farge- og fantasirike spill (typ The Last Remnant). Uansett, smak og behag, og jeg tror ikke det har så mye med kjønn og alder å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Du liker muligens spillene dine "realistiske" og i gråbrunskitten stil (typ Dragon Age), sjøl liker jeg best farge- og fantasirike spill (typ The Last Remnant). Uansett, smak og behag, og jeg tror ikke det har så mye med kjønn og alder å gjøre.

 

Det forskjell på fargerike spill, ala Oblivion, og spill jeg får assosiasjoner til når jeg ser på bildet jeg linket til. Når det er sagt så likte jeg godt Dragon Age Origins. Det andre spillet du nevnte har jeg ikke spilt, men etter å ha sett det litt på YouTube, så er det et bra eksempel på spill jeg ikke liker. Men det har mer med spillkonvensjoner og "art direction" som er typiske for japanske spill - som jeg ikke liker - og ikke nødvendigvis at de er fargerike.

 

Utseendemessig liker jeg nok spill i Skyrim-stil best, som er en mer realistisk fantasy stil, men fortsatt fargerik til tider (når solen skinner om sommeren og trær og blomster er i full blomst). Litt som Conan (bare synd det ikke er laget noen bra spill i hans univers).

 

Eksempel: Skyrim med farger

 

jcffbup03M8BR.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gears Of War 2-3 og Gears Judgment er forferdelig kjedelige spill som går på det samme. Liker ikke bavianer og gorillaer som skriker yeah wooh, hell to the yes osv blablabla, i sine 200kg rustninger, med null følelser eller noe som helst innlevelse.

COD spillene er for dem som er høy på pæra: ohhh se HS ja enda og ja enda en uuu.

 

Onlinespill er bare bås og det ender alltid opp med krangling, spesielt viss den ene i gruppa skal spille en helt annen konsoll.

Bioshock, Dishonored, Tomb Raider, FarCry (lista er enda lengre!) er best på PC, uten tvil!!

 

Jeg vil ihvertfall mye heller være Nathan Drake som drar verden rundt, og får være intim med Elena og Chloe. Enn Marcus Fenix som må manøvrere seg igjennom en evinnelig rekke kjedelige gråsprengte omgivelser sammen med de usjarmerende bolevennene sine.

 

1+ for denne, kunne ikke sagt det bedre selv!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Tabletop rollespill alla Dungeons and Dragons er milevis foran dataspill når det gjelder potensiell spillinnlevelse, opplevelse (denne delen er subjektiv da) og aller viktigst valgmuligheter og frihet. Jeg tror at spill i fremtiden vil prøve å etterligne denne friheten så godt som mulig, men vi er ikke helt der ennå :)

 

Problemet er at det er ekstremt vanskelig for en random person og komme seg inn i dette miljøet hvor du har 4 stykker som spiller 3 timer med deg.

Lenke til kommentar

O! La meg svare på det :D

 

Ok, la oss starte med en av de siste store PC fps'ene som overhode ikke var påvirket av konsollene. CRYSIS. Hadde en grensesprengende grafikk, som ble beskrevet som umulig å få til å virke på en konsoll (viste seg jo senere å ikke være helt sant). Det som i størst grad gjorde dette til ett pc spill, var den enorme verdenen. Store kart er ett problem for konsoller, usiker på det tekniske bak det, Ram? Det andre er at styringen og vansklighetsgraden var skreddersyd for pc, hvor nøyaktighet med musa var påkrevd.

 

 

http://www.vgchartz.com/game/7182/crysis/

 

Spillet solgte ca 700000 eksemplarer. Der har du grunnen til at spill også blir utgitt til konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg har stort sett spilt fps på pc, men skjønner ikke hva som er så stas med m&k. Ja, det er "effektivt", men tilfører ingen ting. Husker at Descent 2 i ble et HELT annet spill med en skikkelig joystick. Fikk følelsen av å sitte i et romskip. Spol frem 15 år og neste åpenbaring Metroid 3 med Wiimote. Samus' hånd ble en forlengelse av min. Wii var for svak til å være en god fps plattform, men de var inne på noe som kunne blitt bra. Motion kontroll har kommet i vanry fordi 90% av bruken er gimmicky. Jeg bryr meg mer om de 10% som er bra. Er tilbake på PC, og det er flott og greit med fine teksturer og sånt, men m&k gir ikke noe rush for meg. Det er utviklet for office-pakken.

 

Jeg er ikke negativ ti pc, for all del, men det er moro at noen prøver noe genuint nytt innimellom.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

Lol rett etter at jeg snakket om pre rendered spill så la kotaku en side om det med samme temaet, og samme bilde. på tide at jeg starter i kotaku ;)

 

http://kotaku.com/fu...ethin-500482564

 

Litt morsomt, for jeg har bustet dem, de brukte kun de spillene som står på Wikopedia.

Som Onimusha og Dino Crisis, (som jeg hadde tenkt og bruke men fant ingen brukbare bilder.)

Anyways de har ingen ting fra Infinity Games fordi de står ikke på som Pre Rendered Backgrounds, litt morsomt at de har fulgt samme veien som meg. virker som de bare gjør ting som Wikopedia forteller....

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Problemet er at det er ekstremt vanskelig for en random person og komme seg inn i dette miljøet hvor du har 4 stykker som spiller 3 timer med deg.

Det er helt opptil GM'n det, og hvor flink han er til å lære bort :)

I snart 1 år nå hvor jeg hatt hobbyen litt mer alvorlig og spilt fast 2 ganger i uka, har jeg lært opp over 20 personer hvordan å rollespille. Alt fra hardbarka nerder til folk som ikke har hørt om fantasty utenom LOTR, det er fullt mulig å få det til. Er jo titalls millioner som har prøvd dette, men er nok knapt 5% av de spiller som fast ^^

Lenke til kommentar

Det er helt opptil GM'n det, og hvor flink han er til å lære bort :)

I snart 1 år nå hvor jeg hatt hobbyen litt mer alvorlig og spilt fast 2 ganger i uka, har jeg lært opp over 20 personer hvordan å rollespille. Alt fra hardbarka nerder til folk som ikke har hørt om fantasty utenom LOTR, det er fullt mulig å få det til. Er jo titalls millioner som har prøvd dette, men er nok knapt 5% av de spiller som fast ^^

 

Sign me up.

Lenke til kommentar

http://www.vgchartz....me/7182/crysis/

 

Spillet solgte ca 700000 eksemplarer. Der har du grunnen til at spill også blir utgitt til konsoll.

 

Det ble jo utgitt på Xbox live noen år senere. Til alles store overaskelse, da det ikke bare var teamet bak Crysis som mente det ville bli for mye for denne konsoll generasjonen. Men la meg gå tilbake til den posten jeg i utgangspunktet svarte på. Fps som kunne vært bedre på pc om det ikke var for konsollene. Crysis 2 ;)

Lenke til kommentar

 

 

Det ble jo utgitt på Xbox live noen år senere. Til alles store overaskelse, da det ikke bare var teamet bak Crysis som mente det ville bli for mye for denne konsoll generasjonen. Men la meg gå tilbake til den posten jeg i utgangspunktet svarte på. Fps som kunne vært bedre på pc om det ikke var for konsollene. Crysis 2 ;)

 

Crysis 2 er et av de få spillene jeg har betalt for, og lagt fra meg etter 1 time. Ikke noe feil med spillet. Jeg har bare aldri lyst til å spille det.

Lenke til kommentar

Crysis 1 er blant de beste skytespillet jeg har spilt, uansett plattform! Ser brutalt mye bedre ut en maaaange FPSer der ute! Spilles bedre også en mange slike spill pga bedre skytemekanikk, valgmuligheter o.l!

Enda en: Killzone 2-3 er helt utrolige, sinnsyk bra grafikk til å være på en konsoll samt man føler virkelig at man holder et våpen

COD derimot er on rails ballongskyting der man kan hoppe 360 grader med en 50.cal uten problem og man ikke trenger aim for å drepe.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...