Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte det samme da denne tråden dukket opp. Men til fordel for diskusjon.no sine spill anmeldere, gamer.no, så synes jeg de som oftest skriver gode anmeldelser - bare man ser bort fra poengsummen og konklusjonen av og til.

 

Jeg er ikke nødvendigvis motstander av tall-system, men synes det er best å gjøre det på denne måten:

 

http://www.youtube.com/watch?v=WQfmxVAxTEA

 

Du kan umulig mene at ferdighetssystemet i Skyrim er dårlig, det er ærlig talt noe av det beste jeg har sett denne generasjonen.

 

Jeg likte ikke det hele stjernetegn-systemet, nei. Hva har det av konkurranse denne generasjonen, da?

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Personlig har jeg ennå å tilgode å bli overbevist over et nærkampsystem i første person, men du finner ganske gode implementasjoner i indiespill som Chivalry og Zeno Clash. Begge disse er langt foran Skyrim her.

Mount and Blade hadde et kampsystem som er mye bedre enn Skyrim, også er det veldig skillbasert, hvor en god spiller kan gjøre ting en dårligere spiller ikke klarer. (Jeg sammenlignet meg og en kompis og jeg var elendig i sammenlignet med han).

Lenke til kommentar

Jeg er langt fra enig, bare ta spill som Skyrim, Fallout, Red Dead Redemption og GTA: fantastiske, levende og åpne verdener som føles naturlig. Dessuten, on-rail-nivåer er ikke nødvendigvis dårlig, de fleste av spillene jeg liker aller best er nettopp on-rail for det meste av tiden.

Lenke til kommentar

Jeg syntes Diablo 3 var et veldig bra spill, som jeg koste meg med en stund, men la på hylla etterhvert. Tenker at jeg kommer til å ta det frem nå og da. AH påvirket ikke opplevelsen for meg i stor grad, men jeg kjøpte nok mye billig gear der når jeg kom på høyere vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

Konsollene har bremsett mye for både HW utvikling og spillteknologi.

 

Da konsollene kom så vant de salgstallene på spill, og utviklerne skjønte at det beste var å utvikle spill for dem, for så å porte spillene til PC'ene etterpå. Noe som naturlig nokk stoppet utviklingen og konkurransen for innovasjon på PC ettersom ferre og ferre utviklet eksklusivt til PC. Spillmotorer som UDK fikk stanset utviklingen sin ettersom så mye tid måtte brukes for å i det hele tatt skjønne blant annet arkitekturen til PS3 at det der gikk ut over utviklingen som da ville følge med HW oppdateringene.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Jeg synes spill godt kunne ha mer sex. Nesten alle spill selger seg på vold, men man bruker i langt mindre grad sex, til tross for at det nok kunne solgt like godt. De fleste spill oppleves nokså sterile. Det er noen hederlige unntak; GTA, God of War, The Witcher, men også her er det kun en tilleggsgreie som er der mest for moro skyld.

Lenke til kommentar

Jeg synes spill godt kunne ha mer sex. Nesten alle spill selger seg på vold, men man bruker i langt mindre grad sex, til tross for at det nok kunne solgt like godt. De fleste spill oppleves nokså sterile. Det er noen hederlige unntak; GTA, God of War, The Witcher, men også her er det kun en tilleggsgreie som er der mest for moro skyld.

Jeg er enig, det er en syk verden som verdsetter Vold framfor kjærlighet.... :)

Det er faktisk sykt at en mor heller vil at sønnen skal hakke ihjel og skyte ned 20-30 personer på åpen gate i GTA, enn å bruke sex alternativene i The Witcher 2.

Endret av Dore123m
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...