Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

De er mengder av fellestrekk mellom de spillene, godt utover at de er plattformspill med maskotter rettet mot samme aldersgruppe. Det er ikke mye der som ikke ble gjort av Mario først.

Jeg liker ihvertfall spyro og crash, ihvertfall de første 6 årene før serien ble totalt v*ldtat:/

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ja, det gjør jeg og. Spilte de første spillene masse, og synes fortsatt de holder seg ganske godt. Men på høyde med Super Mario 64 er de ikke.

Personlig liker jeg ikke super mario 64 i det hele tatt lenger, var bra på den tid men nå når jeg tenker over det så er de gamle spyro og crash spille sååå mye bedre enn super mario 64 men det er bare min mening:) selv syns jeg at super mario sunshine er bedre enn galaxy og sm64 og har best story, spyro er jo helt forferdelig nå. Minner meg ikke om spyro i det hele tatt og stakkars crash bandicoot er jo avlivet og har ikke blitt sett siden mind over mutants i 2008, det spillet var ihvertfall ikke så gale men det var så teit med de norske stemmene som for eksempel stemmen til han maska som jeg tror er nils olfe hoftebro

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alan Wake var..... stusselige greier. Ganske bra design/verden, og brukbar atmosfære og kampmekanikk (som dessverre repeteres til det kjedsommelige.) Men historien er jo et super-cheesy, klisjébefengt Stephen King-oppgulp som andre også har (mis)brukt til døde for lengst.

 

For ikke å snakke om at det som i utgangspunktet ble hypet som et storslått "åpen-verden" - spill, har endt opp med å bli noe av det mest "trang-lineære" jeg kan huske å ha spilt i nyere tid.... Snakk om totalhavarerte ambisjoner.

 

Det rare er at en av de "eneste" nyanserte anmeldelse jeg fant av spillet i farten, er skrevet av Ellie i Eurogamer.net, det har til og med godt over 80 på metarankingen! Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar

Hvis et spill er klassifisert som et RPG, og du ikke kan gjøre valg i historien eller/og i samtaler så er det ikke et RPG, men et adventure spill.

 

Det er misledende å si at spill har f.eks RPG elementer, som oftest betyr inventory management og character customization. Enten så er det et RPG med hele definisjonen, eller så er det ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Halo serien er kjedelig, jeg har spilt spill så lenge jeg kan huske, fra gode gamle TI-99 til litt nyere PS3/360. Og Halo serien har ikke noe å virkelig rope hurra for, har aldrig forstått hvorfor spillet får så mye praise.
Det gjør ikke noe spesielt godt som ikke andre spill har gjort før det.

DualShock/SixAxis er en uncomfy kontroller, kan ha noe med at jeg har litt store hender, men jeg finner 360 kontrollen og Pro kontrollen til WiiU bedre, eller min fav kontroller, den hellige gral for hender, GameCube kontrollern.

Ocriania Of Time har IKKE holdt tidenstann. her må det være nostalgi og at mange av de senere spillene var laget etter dette spillet som rot (Twilight Princess....I am looking at you) at folk fortsatt prater om det som "The Golden Game".
Og mens vi er på Zelda, spilla til DS sinnsykt middelmådige spill, fullførte aldrig Phantom Hourglass siden det rett og slett var kjedelig.
WindWaker, by far det beste Zelda spillet på lenge.

Det jeg sa om OOT gjelder også GoldenEye, jeg har spilt det i senere tid, og ja, som OOT var det sinnsykt bra før, men nå viser det virkelig sin alder, både i utseende og gameplay.

Unreal Engine 3 er ikke like bra som CryEngine 3, jeg har jobbet med begg...og CryEngine er så digg motor å jobbe med som 3D artist, og UE3 spill har en sinnsykt bad habbit av å fucke med texturpopping...noe som virkelig drar meg ut av opplevelsen.

Nintendo burde dra en Sega og bli et software selskap, de burde jobbe med sin sterke side og la andre limesammen chips og casings.
På denne måten kan de ta alle pengene de bruker på R&D og kaste det inn i software produksjon, og utvide sitt kundepotensiale.

jeg ELSKER Super Princess Peach til DS....kan ikke noe for det.

Her var det litt ihvertfall, kansje ikke så mye kontroversielt, men men

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rebooten av Tomb Raider var urkjip.

&

Jeg har aldri forstått hypen rundt Final Fantasy VII.

 

Jeg elsket rebooten av Tomb Raider, og gleder meg som en unge til fortsettelsen. Problemet med rebooten er at det ikke er så åpent som folk husker forgjengerne (noe som slettes ikke betyr at de er faktisk var så åpne som folk vil ha det til), men hva så? Historien er knall, og man kan virkelig føle med Lara, der hun går fra en uskyldig jente til hardbarket overlevelsesekspert. At det er mye action har fint lite å si. Det gjør det på mange måter enda bedre, selv om jeg håper de toner det litt ned i neste spill. Men på den annen side er det lett å dra frem TR Legend og TR Underworld. TR Legend var svært mye action, akkurat som i rebooten. Underworld hadde mye mer fokus på utforsking, så kan vi forvente det i neste spill? :)

 

Final Fantasy VII var det første FFet i 3D, og det første spillet mange spilte. Dermed blir det automatisk hypet, på samme måte som f.eks Zelda: Ocarina of Time. Hadde Marjora's Mask kommet før OoT, hadde vi sitter her og mimret om hvor bra MM var, og nesten "glemt" OoT. Hadde FF8 kommet før FF7, hadde FF8 vært regnet som et av de beste i serien, og FF7 nesten oversett. Å komme til rett tid har ekstremt mye å si.

 

On-topic elsker jeg spill på PSN, eShop og Indie-spill ingen har hørt om, og selv om jeg har Wii U, PS3 og snart PS4, driter jeg fullstendig i de aller fleste av de store seriene. Ny Mario? ZZZzzz... ny Killzone? Gørrkjedelig. Ny Assassin's Creed? Kjedelige saker. Ny Steamworld: Dig, Shantae eller Crushblox? Gleder meg. :)

 

Og selvsagt elsker jeg Skylanders, men hater sutringen fra folk som heller vil ha Spyro. De tre første var bra, ja, men resten stinket. Spyro er og blir død. Get over it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...