Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes Curse of Monkey Island (altså Monkey Island 2) er overvurdert og ganske ugjennomtrengelig. Pek og klikk-spill burde ikke foregå i en åpen verden.

 

Det blir vel Monkey Island 3. Er jo kommet to før The Curse of.

 

Xbox har aldri hatt noen bra eksklusiver. Halo, Forza og GoW er sykt overratede.

 

De har flere enn det da. Kameo, Crackdown, Lost Odyssey, Project Gotham Racing, Saint's Row og Fable II.

Lenke til kommentar

Jeg føler at Nintendo med sine ekslusive spill er for barn opp til tolv år, de har som kjent ett noe mykere krav til hva grafikk, gameplay og story angår. De få spillene deres som er beregnet på voksne er totalt uinteressante og syntes Japanske utviklere som bla a Konami har helt latterlig fokus (Dance Revolution anyone?), og henger milevis bak vestlige spillutviklere.

 

Sånn, fin tråd :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De har flere enn det da. Kameo, Crackdown, Lost Odyssey, Project Gotham Racing, Saint's Row og Fable II.

Masser av spill jeg aldri har hørt om, og noen jeg vet om. Men la oss være ærlige, ingen kjøper en Xbox 360 KUN for å spille de spillene der. De er ingen massive selling points.

 

PS3 har Uncharted, Ratchet & Clank, Heavy Rain, The Last of Us, Beyond: Two Souls, inFamous, Killzone, LittleBigPlanet, God of War, Sly Cooper: Thieves in Time, Dust 514 og Gran Turismo. Alle de er spill jeg kunne kjøpt konsollen kun for å få prøvd ut.

 

Xbox har et fåtall eksklusiver som er verdt å spille, og definitivt ingen man bare MÅ få med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Sony har flere spill som selger konsoller er jeg enig i, men ville bare frem til at det finnes flere eksklusive spill til X360 enn Halo, GeoW og Forza. Kameo er for min del et av de aller beste spillene som har kommet ut på X360.

Men om du spør folk hvilke eksklusiver som finnes, nevnes de tre. Jeg har aldri hørt om de fleste andre eksklusivene en gang..
Lenke til kommentar

Jeg har både hørt om, og mener at mange av de nevnte, visstnok ukjente 360 eksklusive spillene, helt klart er noe en bare "MÅ" få med seg.

 

Hvis jeg hadde fått valget mellom og enten spille kun Lost Odyssey eller Heavy Rain, Infamous, littlebigplanet, Sly, killzone, Dust514 og Ratchet og Clank til sammen, ville jeg ha valgt Lost Odyssey. Kameo er fortsatt en av de bedre 3d-plattformene utenfor Nintendo, og PGR er fortsatt et av de beste bilspillene som ligger mellom arkade og sim.

 

Problemet med 360 har vært at noen av eksklusivene etter hvert forsvinner over til PC, slik som Alan Wake. Jeg må og innrømme at microsoft har vært skuffende svake med å lansere nye eksklusive spill til 360 etter 2010.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Problemet med 360 har vært at noen av eksklusivene etter hvert forsvinner over til PC, slik som Alan Wake. Jeg må og innrømme at microsoft har vært skuffende svake med å lansere nye eksklusive spill til 360 etter 2010.

 

Alan Wake var grunnen til at jeg skaffet meg en 360 i utgangspunktet. Ble dritskuffa, la bort spillet i ett år eller noe slikt, spilte igjennom spillet, som var helt greit, en måned etterpå kom det til PC. Herlig.

Lenke til kommentar

Meh.. For meg som konsollspiller har 360 et kjempebra utvalg av spill. Gears, Fable, Splosion Man, PGR, Dead Rising, Trials, Fez, Bastion, Halo, Forza, Shadow Complex, Geometry Wars, Kameo, Alan Wake, Dust og Crackdown.

 

Skjønner godt at folk som spiller på PC kanskje rynker på nesa, men sammenlignet med de andre konsollene synes jeg ikke at den kommer noe dårligere ut.

Lenke til kommentar

 

Virkelig, vil du hoppe over alle de fantastiske, kritikerroste must-play spillene for et spill? Da er du selve definisjonen på fanboy.

 

En skikkelig Lost Odyssey fanboy da isåfall? Vel da er jeg i det minste unik.

 

Men altså, her var det snakk om at hvis jeg ble stil et ultimatum om enten Lost Odyssey eller de nevnte PS3 eksklusive spillene ville jeg valgt førstnevnte. Normalt sett ville jeg spilt mange av disse PS3 spillene, noe jeg da også har gjort.

 

For å balansere kan jeg forøvrig si at jeg ville solgt alle 360 spillene mine, kanskje bortsett fra Lost Odyssey og Deadly premonition, hvis det førte til at The last Guardian ble lansert på PS3.

Lenke til kommentar

De Xbox-spillene jeg gjerne skulle fått med meg er Ace Combat 6 og Lost Odyssey. Alt annet er enten uinteressant eller ute på PC eller PS3. På den annen side er det heller ikke så mange eksklusive PS3-titler jeg føler er essensielle, så kunne sikkert helt fint hatt en Xbox. Ser bare ikke behovet for å eie begge.

Lenke til kommentar

 

Problemet med 360 har vært at noen av eksklusivene etter hvert forsvinner over til PC, slik som Alan Wake. Jeg må og innrømme at microsoft har vært skuffende svake med å lansere nye eksklusive spill til 360 etter 2010.

 

Helt enig. Har man en en god spill-PC har det etter 2010 omtrent ikke vært et eneste eksklusivt spill som var verdt å kjøpe konsollen for.

 

Det er denne utviklingen, sammen med Microsofts fokus på casual, som gjør at jeg tror PC og Playstation blir den beste komboen, med Wii U for de som liker Nintendos spill i tillegg.

 

Sånn var det vel egentlig forrige generasjon også, samlet sett. Selv om jeg har brukt xboxen mye også

Lenke til kommentar

Bioshock Infinite ga meg ingenting. Mest skuffende spillutgivelsen så langt i år.

 

Jeg tror dette er et spill som først og fremst appellerer til folk med fokus på historiefortelling; er ikke det viktig kan man lett finne bedre alternativer. Spillmessig er det på mange måter mindre interessant enn de to første i serien. De stadige arenakampene irriterte meg like mye her som de gjorde i Uncharted.

Lenke til kommentar

Alan Wake var X360 eksklusive i noen år. Det spillet er på min top 1 liste.

Ligger Alan Wake virkelig på førsteplassen din? Ehhh, noe sier meg at du har gått glipp av mange bra spill... Sier ikke at Alan Wake er dårlig, men det er sykt repetivt, og ellers lite skremmende til skrekkspill å være.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...