Gå til innhold

Sniktitt: HBO Nordic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming, just saying!

 

Sincerely

A concerned citizen

 

Synes det er helt greit å fornorske. Du synes det høres utrolig teit ut nå, men det er ingenting annet enn en vanesak. Du er vant til streaming, derfor blir alt annet "teit". Det er ikke 80-tallet nå, og det er ikke så ufattelig kult å kunne engelsk lenger, og det er heller ikke kult å hate sitt eget språk og betingelsesløst beundre alt som er amerikansk. Fornorsk, sier nå jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du kan tvinge høyere kvalitet i netflix med ctrl+alt+shift+s, den kan hende det er noe lignende i hbo nordic. Er det noe sted man kan se alt hbo nordic har å tilby uten å kjøpe en måned? Og skulle ikke samsung -tv ku kjøpere få en promo kode? Kjøpte en TV for ca 2 måneder siden, er det for lenge siden, for jeg har ikke sett noe til en kode.

Lenke til kommentar

Jeg gidd ikke ta sjansen på dette HBO/Netflix.

 

Så lenge jeg ikke får lov å preloade en film til titting, men MÅ streame tar jeg ikke sjansen på at iflmen begynner å hakke 1,5 time inn i filmen.

 

No thanks.

Dette er ikke Youtube. Så lenge du har en stabil linje, så vil du ikke oppleve problemer. Ihvertfall ikke fra Netflix sin side.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere glemte det viktigste (for meg ihvertfall)

Kan man fritt velge undertekster?

99% av filmene/seriene jeg ser foretrekker jeg å ha ingen undertekster og skal jeg ha undertekster så er det bare Engelsk for meg

Det står i FAQn dems, man kan skru av tekst, de har ikke engelske tekster.

 

Ang. lyd er det visstnok bare Samsung smart tv som har surround atm.

Lenke til kommentar

Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming, just saying!

 

Sincerely

A concerned citizen

 

Da har du skrevet følgende med feil språk:

"Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming".

Resten er ok. Rart er det at streaming er det eneste ordet i den setningen rettskrivingen min stusser på...

 

Kunne man ikke lagt til ordet "streaming", som blir uttalt striming? Man har jo baguett som blir uttalt bagett.

Det tror jeg er for det uttales [bagett] på moderspråket også.

 

1: "Streaming" vet alle hva er, og det er i bruk nesten overalt... "Strømming", derimot, er en fisk. Rette sagt en type sild.

 

2. Streaming på engelsk ER streaming.. akkurat som bacon er bacon.

 

3. "SkjermBILDE" hadde da vel fungert helt fint.

 

Holder meg fortsatt unna disse streamingtjenestene så lenge innholdet og kvaliteten er dårligere enn alternativet.

.

1) Det hender jeg bruker begge hender.

 

2) Kom det ikke opp at Bacon skal hete beiken igjen nå?

 

3) Enig (men å dumpe er vel også et norsk ord).

 

Og on topic; Holder meg beklageligvis unna jeg også. Blir liksom aldri helt fornøyd med de ulike leverandørene.

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Er enig i at det ikke er det beste systemet å navigere seg rundt på, men det er langt bedre enn det er på HBO sånn som denne artikkelen beskriver det, føler jeg ihvertfall. Forslagene Netflix foreslår til meg utifra hva jeg har sett tidligere er jeg faktisk veldig fornøyd med, mulig systemet deres er dårligere når det kommer til barnefilmer :)

Forslag basert på barnefilmer fungerer ganske bra. Forutsatt at det er barnefilmer vi ønsker å se. Ikke like godt grunnlag for filmer til meg og kona på en lørdagskveld med ungene i seng. :)

Forøvrig er Netflix fullstendig håpløst for barnedelen, hvor det ikke engang er mulig å søke. Jeg har ihvertfall ikke klart å finne det der.

Det burde være plass til begge deler, søk og liste.

Lenke til kommentar
Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming, just saying! SincerelyA concerned citizen
Da har du skrevet følgende med feil språk:"Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming".Resten er ok. Rart er det at streaming er det eneste ordet i den setningen rettskrivingen min stusser på...
Kunne man ikke lagt til ordet "streaming", som blir uttalt striming? Man har jo baguett som blir uttalt bagett.
Det tror jeg er for det uttales [bagett] på moderspråket også.
1: "Streaming" vet alle hva er, og det er i bruk nesten overalt... "Strømming", derimot, er en fisk. Rette sagt en type sild.2. Streaming på engelsk ER streaming.. akkurat som bacon er bacon.3. "SkjermBILDE" hadde da vel fungert helt fint.Holder meg fortsatt unna disse streamingtjenestene så lenge innholdet og kvaliteten er dårligere enn alternativet.
.1) Det hender jeg bruker begge hender.2) Kom det ikke opp at Bacon skal hete beiken igjen nå?3) Enig (men å dumpe er vel også et norsk ord).Og on topic; Holder meg beklageligvis unna jeg også. Blir liksom aldri helt fornøyd med de ulike leverandørene.

 

Strømmetjenesten? Er det noe som leveres av Strømmestiftelsen? :p

Lenke til kommentar

Hva en strømming er:

 

trømming, småvokst type av sild, hjemmehørende i Østersjøen. Betegnelsen brukes om all sild nord for Kalmar, enten den leker om våren eller høsten. Den høstlekende typen er viktigst for fisket.

 

Surstrømming er strømming som er saltet og gjæret. Til tross for en ubehagelig lukt betraktes den som en delikatesse i Sverige.

 

Tror ordet herr journalist er ute etter STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING, STREAMING,

 

For faen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og skulle ikke samsung -tv ku kjøpere få en promo kode? Kjøpte en TV for ca 2 måneder siden, er det for lenge siden, for jeg har ikke sett noe til en kode.

 

Artikkelen sier: "...og hadde husket å spare på den lille HBO-koden du fikk med på kjøpet." Kanskje koden var så liten at du ikke la merke til den? Jeg er ikke helt sikker på hva en "liten HBO-kode" er, men det høres unektelig smått ut.

Lenke til kommentar

Jeg gidd ikke ta sjansen på dette HBO/Netflix.Så lenge jeg ikke får lov å preloade en film til titting, men MÅ streame tar jeg ikke sjansen på at iflmen begynner å hakke 1,5 time inn i filmen.No thanks.

 

Hakking er ikke problemet til noen av disse tjenestene om du har en linje tykkere enn en sytråd.

 

Kvaliteten kan imidlertid diskuteres, og den er i mange tilfeller direkte knyttet til kvaliteten på linjen, men på en annen side så glemmes dette når man blir oppslukt i handlingen, i det minste så lenge det ikke blir plagsomt. Igjen ikke noe som er et problem.

 

Av mer estetiske grunner liker jeg imidlertid BD bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det en ting jeg savner i Netflix så er det en enklere måte å navigere seg rundt på. Søk er fullstendig nytteløst når man ikke selv vet hva man skal ha... Og forslagene basert på hva jeg har satt på til ungene hjelper meg lite lørdags kveld. :)

 

Mine mest sette programmer for tiden er Biler kortfilmer, og Dexter, hvilket fører til en del spesielle anbefalinger.

 

Kunne godt vært mulig å ha flere profiler og stemme for hver av disse. Eller i det minste skille mellom barn og voksenfilm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...