Gå til innhold

Sniktitt: HBO Nordic


Anbefalte innlegg

Gjelder den "første måned gratis hvis man melder seg på nyhetsbrevet" lovnaden deres for 3-måneders-abonnementet (løpende, hah) også, eller er det kun ved kjøp av et fullt år?

 

Ser også at de tydeligvis ikke har noen innebygd system for å si opp abbo heller, en må ta kontakt med kundeservice manuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk verdikoden i dag men ser ingen vits å ta den i bruk enda.

 

Siden det er kun Samsung SmartTV og PC en kan bruke. Har ikke et Samsung tv og å dra pc bort til tv er ikke aktuelt.

 

Ingen app til noen andre tv'er enda, ingen app til noen av konsollene, ikke noe til diverse media spillere som fks Apple Tv.

 

Og toppen av kransekaka er at en får 5.1 lyd kun via Samsung produkter! Noe som er så idiotiskt at jeg har ikke ord. Snakk om å lage avtaler med Samsung og gi faen i alle andre kunder.

 

EDIT: Kom på at en kan også bare ha 5 enheter registrert som en kan spille av HBO Nordic innhold på, en kan fjerne enheter men antall ganger du kan gjøre dette er begrenset. Kun 1 person kan streame om gangen, og tjenesten krever 8mbit for å gi deg HD som er etter hva jeg leser dårlig...

 

Rart når andre tjenester kan levere 1080p med 5.1 lyd uten problemer på 4mbit linjer....

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal de lage ekslusive avtaler kan de ihvertfall gi resten av brukerene et brukbart tilbud... Etter skjermbildet fra hardware.no grøsser jeg av HBO Nordic. De har litt igjen.

 

Jo høyere båndbredde tjenesten bruker, jo bedre er det som oftest. Du kan få 720p på under 1 Mbps, men det ser forjævlig ut. Videokvaliteten er skalerbar, men hvis du ikke får 720p-oppløsning før 8 Mbps går gjennom linjen så er det litt dårlig ja. For dem som ikke har så raskt nett er det greit å kunne dra nytte av 720p selv om.

 

Men det at tjenesten bruker 8 Mbps ved 720p er bare positivt, i forhold til andres 4-5. Men Canal Digital gir deg ca. 15 Mbps video, mye høyere kvalitet! Så vanlig TV er fortsatt et alternativ igjen.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

"På grunn av beskyttelse av innholdet, vil denne App ikke kjøre på rootede enheter." https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hbo.android.app

 

Hva er det de skal beskytte? At folk med rootede telefoner sniffer opp nettverkstrafikken, og dermed videoen? Det finnes jo ikke en eneste rasjonell grunn til at folk skal gjøre det. Dersom de vil ha videoen lagret finnes det langt lettere metoder...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Video tjenesten til Xbox leverer 1080p med 5.1 lyd som har meget bra bildekvalitet. Og da holder det med en 4 Mbps linje.

 

Sitter med en Panasonic VT50 og ser selvfølgelig forskjell på en bluray film og en stream ifra Xbox sin tjeneste men forskjellen er ikke vesentlig altså.

Hmm... skeptisk. :p Men noen ville kanskje kalt meg kresen. Snakker vi relativt så skal jeg være enig i det. :D

 

Tommel opp for VT50 ihvertfall!! Hadde løyet om jeg sa jeg ikke var misunnelig!

Lenke til kommentar

Fikk epost med kode fra HBO i dag og registrerte meg, synd å si det men jeg kommer nok til å benytte meg av angreretten.

 

Du er ikke alene. Vi sitter på 60/60-linje her, men kvaliteten er bedriten på andre dagen. Prøvde å leie en film via iTunes og fikk super kvalitet, og Netflix lever fortsatt god kvalitet.

 

Jeg skjønner ikke hva HBO sliter med, men om jeg ikke opplever HD-kvalitet innen få dager benytter jeg meg av angreretten og begynner å skaffe HBO-seriene fra nettet igjen. Ikke mitt tap, for å si det på den måten...

Lenke til kommentar

Noen som vet om et sted hvor man faktisk kan se hva HBO tilbyr?

 

"Du vet hva du får med HBO" er for tynt for meg, jeg har aldri hatt HBO og vet følgelig ikke om alt de har i sitt bibliotek.

Slik det fremstår nå må jeg altså ut med 129,- x 3 (oppsigelsestid) = 387,- for å bla i katalogen ...

Her er et screenshot de la ut på twitter: https://twitter.com/HBO_no/status/279653101156311040/photo/1

 

De mangler noen serier som Oz, Deadwood osv. tror det kommer etterhvert, føles litt som de ble "tvunget" til å slippe ut en litt uferdig tjeneste før hypen var over.

Lenke til kommentar

Hvilken teknologi benyttes egentlig? Skjønner at det er en form for drm inni bildet, men hva med det andre? Og spilles dette egentlig av på Linux?

Linux støttes ikke av noen større streaming-tilbydere da Linux per idag ikke støtter de mest utbredte tilbyderene av DRM (Flash og Silverlight).

Linux er rett og slett for smalt og har for liten brukermasse til at det, så langt, er interessant. Spesitl når man ikke kan bruke eksisterende DRM-applikasjoner, men må lage noe eget.

Lenke til kommentar

Jeg fikk promo-kode på mail, og hele HBO opplegget minner meg skremmende mye om kjøp-billig-mobiltelefon-med-dyrt-abbonement-som-ikke-blir-godt-informert-gatesalg-opplegget som var utbredt tidlig på 2000-tallet.

 

- Tilbud om en GRATIS måned (mot 12 mnd bindingstid som er skjult langt nede i en lenke til vilkårene som står på engelsk)

- Bindingstid uten å vite hva som faktisk tilbys eller mulighet til å prøve produktet på forhånd

- 3 måneders oppsigelsestid på en månedsbasert tjeneste

- Villedende markedsføring (ref: HD og surround lyd)

- Øvre grense for enheter tjenesten kan benyttes på

- Kun èn enhet kan bruke tjenesten om gangen

- Høyere pris og lavere tilbud enn konkurrentene

 

Latterlig...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette virker som veldig sørgelige saker ja. Fullstendig uaktuelt å drive med bindingstid tøys og helt uaktuelt å betale 129kr pr.mnd. med såpass labert utvalg. Gidder ikke engang å teste ut dette selv når det har fått så mye dårlig omtale.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Betingelsene til HBO er litt blanda drops:

http://hbonordic.com/terms-and-conditions

 

Språket er noenlunde lettlest og ikke for juristaktig. På den andre siden er den kun tilgjengelig på engelsk.

 

I punkt 1.2 kreves det at du bor i sverige.

 

I 12.1 anerkjenner de faktisk at angreretten eksisterer, og at en kan forvente å få informasjon om den når man oppretter abonnement.

 

I 12.3 mener de at angreretten oppheves i det du tar i bruk tjenesten. Har du logget deg på har du etter avtalen i følge HBO dermed ingen adgang til å angre.

 

I 14.2 er det 3 måneders oppsigelsesfrist på alle abonnementstyper. Det betyr at selv med 1 gratis promo-måned og løpende abonnement må du betale for 3 måneder. Uten promo-måned ender du opp med å betale for minst 4 måneder.

 

Hvis du ikke ønsker at innsamlet data og statistikk fra bruken din ikke skal brukes i markedsføring og deles med partnere må du sende brev i posten til en adresse i Stockholm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...