Gå til innhold

Sniktitt: HBO Nordic


Anbefalte innlegg

Jeg gidd ikke ta sjansen på dette HBO/Netflix.Så lenge jeg ikke får lov å preloade en film til titting, men MÅ streame tar jeg ikke sjansen på at iflmen begynner å hakke 1,5 time inn i filmen.No thanks.

 

Ta sjansen ? Ta sjansen på hva da ? Går du for Netflix så betaler du 79,- pr. måned og kan si opp når som helst. Nå har jeg sett episode opp og ned med dexter, vært innom Lord of the rings pluss mange andre filmer. Det kan hende at det av og til blir en pause på 1-2 sekunder med litt kjapp "buffring". That's it. Seriøst, uansett hva du er redd for så tar du en større sjanse når du smører deg en brødskive.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mageplasket av en entré HBO har hatt hittil gjør at jeg holder meg langt unna. "Vi er HBO", greit, men dere får ikke pengene mine. Netflix som går her gitt, selv om utvalget ikke gjør nytten for meg. Greit å gi pengene til noen som ikke har hodet langt oppi rompa si :) :)

 

Vi får se om pipa har en annen lyd etter en stund

Endret av tiddylicious
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Jeg kommer helt seriøst til å slutte å lese nyheter der streaming blir erstattet av strømming, just saying! SincerelyA concerned citizen
Tror dessverre det toget er kjørt... Jeg ser det så ofte at jeg har sluttet å irritere meg.Språk er i stadig utvikling, og det er bruken som definerer denne utviklingen. Mer bruk av ordet strømming og presto: det heter strømming. Stavekontroll klager ikke engang.On topic:HBO Nordic skal testes så snart jeg får mulighet. I første omgang tror jeg det blir en måned, med mindre prisen er latterlig i forhold til 12 mnd. Har fortsatt troen, selv om det optimale selvsagt hadde vært den utopiske alt-i-ett løsningen som selvsagt ikke lar seg gjøre pga rettigheter.Om ikke annet er det utrolig positivt for oss forbrukere at det blir flere løsninger for streaming (jepp, streaming) inn i de mange stuer, som igjen tvinger frem bedre produkter fra konkurrerende parter. Også de eksisterende, som NRK, TV2 m.fler.
Hm. Synes desginet til HBO ser veldig mye bedre ut enn Netflix. En ting jeg ikke likte var at man må trykke seg inn på hver bokstav for å se hvilke filmer som er tilgjengelig, virker litt tungvint spør du meg.. Og selefølgelig dumt at film utvalget er så dårlig som dere beskriver, men blir spennende å følle med hvordan det utvikler seg etterhvert :)
Er det en ting jeg savner i Netflix så er det en enklere måte å navigere seg rundt på. Søk er fullstendig nytteløst når man ikke selv vet hva man skal ha... Og forslagene basert på hva jeg har satt på til ungene hjelper meg lite lørdags kveld. :)

 

Netflix burde hatt mulighet for forskjellige profiler på søk/forslsag. Et for barna, mor, far, svigermor osv osv

Lenke til kommentar

Eg fekk ein promo-kode i dag, og fant då ut at dei ville ha 129 kr/mnd dersom ein ikkje gjekk for 79 kr/mnd med 12 mnd bindingstid. For utan å vere 50 kr dyrare enn Netflix har dei også 3 mnd oppsigelsestid. Strike 1.

 

Dei har også berre surround-lyd tilgjengelig for Samsung Smart-TVar. Dette er heilt sikkert midlertidig, men det hjelper jo ikkje meg. Strike 2.

 

Det verserer rykter om at HBO Nordic appen i Play Store ikkje fungerar dersom du har roota telefon/tablet. Strike 3. (Eg følte ikkje for å binde meg for minimum tre månadar for å bekrefte dette, så det kan sjølvsagt vere okseskit. To strikes er uansett nok for å vere ute i dette tilfellet.)

 

Netflix har langt i frå ei perfekt løysing og utval, men der kan eg i det minste seie opp tenesta kor tid som helst, akkurat som med Spotify. Android-klienten er framleis småtreig, men avspelinga fungerar i alle fall heilt fint med roota tablet.

 

Du kan tvinge høyere kvalitet i netflix med ctrl+alt+shift+s, den kan hende det er noe lignende i hbo nordic. Er det noe sted man kan se alt hbo nordic har å tilby uten å kjøpe en måned? Og skulle ikke samsung -tv ku kjøpere få en promo kode? Kjøpte en TV for ca 2 måneder siden, er det for lenge siden, for jeg har ikke sett noe til en kode.

 

Eg valgte å klikke "Cancel" under registreringa når eg såg prisane og vilkåra, men er allikevel registrert med konto der. Eg kunne då logge inn og få lista opp seriar og filmar dei har tilgjengeleg. Serieutvalet er som forventa bra. Filmutvalet er, med eit par svært sjeldne tilfelle, latterleg dårleg. Back to the Future-trilogien, Happy Gilmore og eit par andre filmar var einaste som var i nærheten av å vere interessante.

 

Dere bør få med at man kun kan ha en stream pr konto. Kommer opp en stor stygg melding om man kjører fra to eller flere enheter samtidig. De begrenser også hvor mange aspplikasjoner man kan ha tilknyttet kontoen.. Sterkt amputert tjeneste i forhold til netflix.

At dei begrensar det til ein aktiv brukar per abonnement er jo ikkje så overraskande. Spotify gjer jo det same. Netflix har eg faktisk ikkje testa, men gjekk ut i frå at det var same begrensninga der?

At dei derimot begrensar det til 5 aktiverte applikasjonar/einingar er derimot heilt idiotisk grunna ovannemnde begrensning.

Endret av Einride
Lenke til kommentar

Med den dåliga kvaliteten får de inte många över från piratfolket. Och se film eller serier i stereo i anlegget hemma är helt värdelöst. Av senare serier som är sebart är det väl bara The Walking Dead som är inspelad i stereo. Att se på sitcoms och inte höra tal från mittkanalen gör mig rent dålig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med den dåliga kvaliteten får de inte många över från piratfolket. Och se film eller serier i stereo i anlegget hemma är helt värdelöst. Av senare serier som är sebart är det väl bara The Walking Dead som är inspelad i stereo. Att se på sitcoms och inte höra tal från mittkanalen gör mig rent dålig.

Så vidt jeg vet har TWD 5.1 lyd.

Lenke til kommentar

129,- kroner måneden... og i praksis må du her binde deg... ja... BINDE DEG i tre måneder MINST!! Fordi oppsigelsestiden er tre måneder på måndsbonnement.

 

Jeg lurer på om det i det hele tatt er lov med 3 måneders oppsigelsestid i dette tilfellet, en sak for forbrukerrådet?

Forbrukerombudethar tidligere forsøkt å ta opp Viasats 3 måneders oppsigelsestid på deres løpende abonnementer. Saken handlet riktignok først og fremst om oppsigelsestiden i det abonnementet gikk over fra å være bundet i 12 måneder til å bli løpende. Den ble avslått med bakgrunn i at kunden hadde mulighet til å si opp avtalen under bindingstiden før abonnementet gikk over til å bli løpende.

 

Uansett, det er vel ikke direkte lovstridig med 3 måneders oppsigelsestid. Spørsmålet blir om det vil være urimelig overfor forbrukeren med 3 måneders oppsigelsestid når abonnementet i utgangspunktet blir inngått som løpende på månedsbasis, og forbrukeren således ikke har noen anledning til å unngå å "binde seg" i 3 måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...