Gå til innhold

Sniktitt: HBO Nordic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betingelsene til HBO er litt blanda drops:

http://hbonordic.com...-and-conditions

 

Språket er noenlunde lettlest og ikke for juristaktig. På den andre siden er den kun tilgjengelig på engelsk.

 

I punkt 1.2 kreves det at du bor i sverige.

 

I 12.3 mener de at angreretten oppheves i det du tar i bruk tjenesten. Har du logget deg på har du etter avtalen i følge HBO dermed ingen adgang til å angre.

 

Det står Norge i punkt 1.2 hos meg.

 

Forøvrig endret de punkt 12.3 til å samsvare med angrerettloven for et par dager siden.

 

12.3 Dersom Brukeren begynner å bruke Tjenesten før utløpet av Angrefristen, ved å logge inn på Nettstedet og utnytte Tjenesten, skal Brukeren betale for den del av Tjenesten som er levert dersom angreretten benyttes. Eventuelt forskuddsinnbetalt beløp utover dette skal refunderes til Brukeren. Dette gjelder fra det tidspunkt funksjonaliteten på Nettstedet tilrettelegger for dette.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg jeg fikk invitasjonen i dag tidlig nektet websiden deres å gi meg noe annet enn den engelske utgaven av betingelsene uansett hvilket språk jeg valgte. Det har de tydeligvis fikset i løpet av dagen for nå får jeg også den norske, og der er det i henhold til norsk angrerett ja.

 

Den engelske er oversatt fra den svenske, så svenskene har tydeligvis litt kjipere regler enn oss.

 

edit: Enten noe rart med siden til HBO eller med firefoxen min, for det er helt tilfeldig hvilket språk jeg får når jeg prøver å velge nederst der. Trykte fem ganger på dansk og da vekslet den bare mellom engelsk, norsk og svensk. Trykte to ganger på finsk, og da fikk jeg plutselig dansk utgave.

 

Forøvrig har danskene helt andre abonnementsbetingelser enn oss og svenskene igjen:

14.1 Abonnementsaftalen løber fra den dag, hvor HBO og Brugeren indgik Aftalen, og kan opsiges med tredive (30) dages varsel, dog tidligst til ophør efter en indledende bindingsperiode på seks (6) måneder.
Endret av olemars
Lenke til kommentar

Sjekk hvor elendig HBO Nordic "tilbudet" deres er:

 

Grunnen til at jeg har laget listen er for å vise andre som vurderer å bli HBO kunde at om du binder deg til HBO nå så binder du deg som betalende betatester, ikke noe annet.

Det er mulig noe på listen ikke stemmer da den er skrevet hastig sammen.

APPER:iOS App: Netflix=Ja, HBO=Nei (kommer)

W8 App: Netflix=Ja, HBO=Nei

Android APP: Netflix=Ja, HBO=(kommer)

Xbox/PS3/Smart TV App: Netflix=Ja, HBO=Nei (bortsett fra samsung smart tv)

Funksjoner:

Søkefunksjoner: Netflix=Ja, HBO=Nei

Rating: Netflix=Ja, HBO=Nei

Anbefalinger basert på hva du tidligere har sett: Netflix=Ja, HBO=Nei

Filtere (Komedie, drama, osv): Netflix=Ja, HBO=Nei

Fortsette der man avsluttet sist: Netflix=Ja, HBO=Nei

Sosial deling: Netflix=Ja, HBO=Nei

Spille av innehold på flere enheter samtidig: Netflix=Ja, HBO=Nei

Innehold:

Netflix=Timesvis med både serier og filmer, HBO=47 Serier og noen veldig få filmer (foreløpig)

HBO har mye nytt innehold, men fryktelig lite utvalg

Lyd og Bilde:

5.1 Lyd: Netflix=Ja, HBO=Nei (Samsung TV)

HD opp til 1080p: Netflix=Ja, HBO=Nei (Samsung TV)

Binding:

Netflix har ikke binding og koster 79 kr i måneden.

HBO har minst 3 måneders binding, men da er månedprisen 129 kr i mnd

Om man binder seg i 12 måneder hos HBO blir månedprisen kr 79

Det kommer vel ganske greit frem hvem som har bredest tilbud

Lenke til kommentar

Sjekk hvor elendig HBO Nordic "tilbudet" deres er:

Joda, men det blir fortsatt feil å sammenligne Netflix og HBO som du gjør her. Det blir litt som å sammenligne frysedisken med ferskvaren. Bortsett fra at det i dette tilfellet er litt dårlig hygiene i ferskvaredisken... Problemet med å begynne på en serie hos Netflix er at man fort kommer til det punktet hvor nyere episoder er tilgjengelige på blu-ray eller i bukta. Utvalget er stort, men ikke helt nytt.

 

Jeg har Netflix ut året, og er usikker på om jeg skal fortsette etter dette. HBO er foreløpig helt uaktuelt, utifra de erfaringer jeg leser om både utvalg og kvalitet.

Lenke til kommentar

En ting som jeg har reagert på som er helt fraværende overalt er en liste over hvilke serier som ligger på HBO Nordic.

 

De seriene jeg vet om er Game of Thrones, True Blood, Sopranos og Hit and Miss. Og av de er det kun Game of Thrones jeg er interessert i.

Er det noen som har en full liste over hvilke serier man får tilgang på? Det er vel strengt tatt essensielt før man går til innkjøp av noe som helst.

Lenke til kommentar

En ting som jeg har reagert på som er helt fraværende overalt er en liste over hvilke serier som ligger på HBO Nordic.

 

De seriene jeg vet om er Game of Thrones, True Blood, Sopranos og Hit and Miss. Og av de er det kun Game of Thrones jeg er interessert i.

Er det noen som har en full liste over hvilke serier man får tilgang på? Det er vel strengt tatt essensielt før man går til innkjøp av noe som helst.

Det har de lagt ut både på Twitter og Facebook, tror også du får se det om du registrerer deg uten å kjøpe abonnement

 

Link fra forrige side i tråden: https://twitter.com/HBO_no/status/279653101156311040/photo/1

Lenke til kommentar

Festlig nok: Hvis jeg googler HBO Nordic får jeg søkereklame fra hhv Netflix og RiksTV, første søketreff er twitterkontoen HBONordic som ikke lenger er i bruk, og neste treff er en samling av de noe gretne artiklene her på hardware.no.

 

HBO er dyktige på å produsere serier, men sliter muligens litt med avdelingen for online markedsføring og PR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff, dette var elendige greier.

Benyttet meg av angrefristen etter å ha testet tjenesten i et par timer. Rett og slett elendig iforhold til netflix.

HBO blir sikkert bra etterhvert, men inntil de gjør radikale endringer, så er ikke HBOnordic for alle. De som har en Samsunng smartTV blir prioritert. Aner ikke noe om kvaliteten der, har ikke en samsung tv.

 

Skuffende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste igjennom brukerbetingelsene i dag, og under tvister (pkt 22) står dette (min utheving)

Tvister som springer ut av disse Brukervilkårene skal først søkes løst gjennom avtale mellom partene. Dersom partene ikke kan bli enige skal tvisten avgjøres av norsk domstol og skal være underlagt svensk rett.

Så en norsk domstol skal dømme etter svensk rett/lov .... det er vel ikke helt på stell. Ser ut til å være behov for litt mer finpuss i den avtalen.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Leste igjennom brukerbetingelsene i dag, og under tvister (pkt 22) står dette (min utheving)

 

Så en norsk domstol skal dømme etter svensk rett/lov .... det er vel ikke helt på stell. Ser ut til å være behov for litt mer finpuss i den avtalen.

 

I utgangspunktet er det ikke noe i veien for å dømme etter svensk rett i en norsk domstol.

 

Så vidt meg bekjent er forbrukerkjøpsloven taus i forhold til valg av hvilket lands rettsleger som skal benyttes til å løse eventuelle tvister. Derav gjelder vel vanlig partsautonomi (partene står fritt til å avtale seg i mellom), og eventuelt internasjonal privatrett dersom partene ikke er enige om hvilke rettsregler som skal følges.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er det ikke noe i veien for å dømme etter svensk rett i en norsk domstol.

Det var artikkel om dette i en eller annen avis forrige uke. En norsk domstol kan dømme etter svensk rett, men vil neppe dømme etter svensk rett om dette gir en norsk kunde dårligere rettigheter enn ved norsk rett. Det skal vel uansett litt til før en privatkunde kommer i rettslig twist over et tjenesteabonnement, men man veit jo aldri med HBO.

Lenke til kommentar

Mye av de samme manglene som Netflix, ikke mulighet for prebuffring/lagring av filer på hverken pc eller mobile enheter når man er på plasser med dårlig/ingen nett. ALT for dårlig lyd og bildekvalitet for de av oss som har sånn høvelig oppdatert lyd og bilde anlegg. Dette minner meg om de gamle divx/xvid rippene som ble brukt i gamle dager.

 

I tillegg denne latterlige brukeravtalen, nei her blir angrefristen fort tatt i bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen av dere har vært bekymret over at dere ikke har muligheten til å prøve tjenesten før dere binder dere til et abonnement. Vi har hørt dere. Derfor gir vi deg nå muligheten til å avslutte ditt abonnement innen 31. januar 2013 uten kostnad eller videre binding.

 

Dette tilbudet er eksklusivt for de som har registrert deg på vårt nyhetsbrev på hbonordic.com før 31. desember 2012.

Lenke til kommentar

Noen av dere har vært bekymret over at dere ikke har muligheten til å prøve tjenesten før dere binder dere til et abonnement. Vi har hørt dere. Derfor gir vi deg nå muligheten til å avslutte ditt abonnement innen 31. januar 2013 uten kostnad eller videre binding.

 

Dette tilbudet er eksklusivt for de som har registrert deg på vårt nyhetsbrev på hbonordic.com før 31. desember 2012.

Jeg vet ikke helt, men jeg får en følelse av en noe arrogant holdning.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...