Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Min oppsummering av RDR2-konsollkrigen.

 

1. De som eier PS4 Pro, men ikke XBOX = "nesten ingen forskjell, merkes knapt"
2. De som eier XBOX, men ikke PS4 Pro = "vannvittig forskjell"
3. Vi som eier begge konsollen. = "Ser lett forskjellene i favør av XBOX. Velger den versjonen vi ønsker selv, men har intet problem med å se forskjell på dem."

For dem som ikke så forskjell. Flott. Da sparer du mye penger, nyt den versjonen du har. Ser du ikke forskjell, så er det helle ingen hensikt i å investere i nytt utstyr.
For dem som så vannvittig forskjell. Flott. Nyt din versjon og tenk at du har den ultimate utgaven.
For dem som så forskjell, men ikke har XBOX. Basert på bare dette spillet er det ikke verdt kostnaden om å kjøpe ny konsoll. Men spiller du mye som noen av oss, er det en klar fordel å eie begge konsollene.

 

Selv har jeg begge konsollene, og overhodet ikke noe problem med å se rimelig markante forskjeller på RDR2 på PS4 Pro vs XBOX i favør av sistnevnte.
For dem som ikke ser forskjeller på videoen fra Digital Foundry tenker jeg dere ikke har utstyr å vise forskjellene på. Dermed har det heller ingen hensikt i å investere i en XBOX, da du ikke vil få sett resultatet.

Samtidig vil jeg si at Spider-Man på PS4 Pro ser sinnsykt bra ut. Så det handler ikke om at den maskinen ikke er kapabel. Men i RDR2 verden faller den noe kortere enn konkurrenten.
Lev med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min oppsummering av RDR2-konsollkrigen.

 

1. De som eier PS4 Pro, men ikke XBOX = "nesten ingen forskjell, merkes knapt"

2. De som eier XBOX, men ikke PS4 Pro = "vannvittig forskjell"

3. Vi som eier begge konsollen. = "Ser lett forskjellene i favør av XBOX. Velger den versjonen vi ønsker selv, men har intet problem med å se forskjell på dem."

 

For dem som ikke så forskjell. Flott. Da sparer du mye penger, nyt den versjonen du har. Ser du ikke forskjell, så er det helle ingen hensikt i å investere i nytt utstyr.

For dem som så vannvittig forskjell. Flott. Nyt din versjon og tenk at du har den ultimate utgaven.

For dem som så forskjell, men ikke har XBOX. Basert på bare dette spillet er det ikke verdt kostnaden om å kjøpe ny konsoll. Men spiller du mye som noen av oss, er det en klar fordel å eie begge konsollene.

 

Selv har jeg begge konsollene, og overhodet ikke noe problem med å se rimelig markante forskjeller på RDR2 på PS4 Pro vs XBOX i favør av sistnevnte.

For dem som ikke ser forskjeller på videoen fra Digital Foundry tenker jeg dere ikke har utstyr å vise forskjellene på. Dermed har det heller ingen hensikt i å investere i en XBOX, da du ikke vil få sett resultatet.

 

Samtidig vil jeg si at Spider-Man på PS4 Pro ser sinnsykt bra ut. Så det handler ikke om at den maskinen ikke er kapabel. Men i RDR2 verden faller den noe kortere enn konkurrenten.

Lev med det.

Da er jeg nr 2 da Tor. :wee:

Lenke til kommentar

Foreløpig sitter jeg med en følelse av at spiller er for stort og at det er for mye å gjøre. Jeg er som en seksårig; klarer ikke gjøre det jeg får beskjed om, og går aldri i rett linje.

 

Hvor langt i historien bør man komme før man vandrer rundt?

 

 

Tror faktisk det er akkurat helt opp til deg. 

Lenke til kommentar

Jeg gjorde en del oppdrag i Valentine før jeg begynte å vandre rundt og utforske på egen hånd. Skjønte ikke hvordan alt fungerte. Eller, jeg vet vel fremdeles ikke hvordan alt fungerer. F.eks. så innså jeg først i går at alle dyr har et lite kvalitetsikon til venstre for navnet dens. Det er 1-3 prikker. De som er 3 prikker er "perfect quality", og kun disse kan brukes til oppgraderinger i leirplassen. Hvis du bruker for mange skudd, eller for grove våpen, så vil kvaliteten vistnok gå ned.

Jeg vet heller ikke om man kan sjekke i menyen noe sted for hvilke hele dyr og skinn man trenger for oppgraderingene. Så for nå har jeg bare notert alt ned på mobilen, så jeg ikke glemmer hva jeg er ute etter.

Jeg tror også skinn kan holde seg uendelig lenge på hesten, men hele dyr vil begynne å rotne etter ganske kort tid.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er bug eller hva det er, men det mest frustrerende aspektet med red dead er at jeg må spise helt absurde mengder mat for å ikke bli undervektig, rekker knapt over noe annet enn å stappe sjokolader å middager i kjeften om jeg skal klare å holde vekten normal. Akkurat det syns jeg er en mekanikk i spillet de kunne drite fullstendig i blir bare travelt i lengden. Sett bort fra det har det vært ett helt fantastisk spill så langt.

Lenke til kommentar

Må man virkelig spise mat regelmessig for å ikke bli undervektig???? For faen i helvete. Enda et eksempel på hvordan for mye realisme i et spill kan være ødeleggende.

 

Et annet eksempel som jeg irriterer meg GRØNN over, er at man blir gjenkjent med hesten og klærne sine når du gjør kriminelle ting. Så om du skal rane noen i en by du har vanket i, må du skifte klær og bruke en annen hest. 

 

At på til så ble "famen" min fucket sideveis til helvete og tilbake i går da jeg gjorde et par oppdrag i main storyen, hvor man måtte slakte en hel haug sheriffer og sivile cowboyer. Da syntes jeg det burde vært mulig å kledd på seg bandana og ikke tenke på å bli gjenkjent. 

Lenke til kommentar

Må man virkelig spise mat regelmessig for å ikke bli undervektig???? For faen i helvete. Enda et eksempel på hvordan for mye realisme i et spill kan være ødeleggende.

 

Synst det er mer urealistisk, hadde jeg kunne spist like mye som Arthur på en dag og fortsatt gå ned i vekt måtte jeg nok tidoble matbudsjettet jeg har i dag, helt absurd. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...