Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo opptak ifra konsollene og hva dem leverer. Så at dere ikke ser forskjell på ditt TV høres jo veldig spesielt ut. Det vi ser på bla dette klippet er jo faktisk forskjell. Så om dere ikke så noe forskjell så må det være noe galt rett og slett.

 

Her er hva bla Brian Altano ifra IGN skrev idag....

 

 

At Brian Altano opplever det som mye bedre hjelper ikke :p Jeg betaler ikke 4400 når jeg selv ikke klarer å se forskjell. Seriøst, jeg er egentlig grafikkhore uten like. Jeg er den type som sitter med 2x 1080Ti i SLI på PC men her er det knapt forskjell altså. Ja jeg ser at PS4 er "litt" blurry av og til men det er noe du skal lete lenge etter.

 

Annen ting å huske på er at vi vet ikke hvor nærme Brian Altano satt skjermen sin. Jeg sitter tja 3-4 meter unna 65". 4400kr + 1000kr for ultimate edition for å oppleve RDR2 littegrann mer klart er dessverre ikke verdt det. Hadde Xbox One X hatt flere spill så hadde jeg ikke nølt men PS4 leverer jo alle brae spill for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox One X kan være så kraftig den bare vil. Når vi sammenligner spillene som har kommet ut til Xbox og Playstation siden 2013, så mener jeg at vi vant denne generasjonen med overdreven margin.

 

 

Passiv aggressiv eller? Når du ser hvilke eksklusive spill hver konsoll har hatt, så er det Sony som totalt har flest trekkplaster.

 

 

Det var vel det at du skrev "vi"  ..som om vi er på forskjellige lag.. :ermm:

Lenke til kommentar

Det er alltid en fordel å ha alle konsollene siden det alltid vil være noen spill som er hakket bedre på den ene enn den andre, men bryr man seg ikke om det så er det liten tvil om at man bør gå for PS4 med mindre man er veldig interessert i de eksklusivene som finnes på Xbox. PS4 har virkelig dratt ifra med gode, ekslusive titler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var vel flere multiplatform spill som var helt ok på 360 og PC men ikke på PS3, Red Dead Redemption var vel ett av dem.

 

Har begge til PS3 og kan sikkert sammenligne om det er interessant. Har faktisk ikke bootet RDR1 annet enn for updates.

Trodde faktisk tregheten var tiltenkt i Syndicate fordi man hadde en cyborgsuit på seg, men det ble ikke noe bedre etterhvert.

Tåler greit en normal dose inputlag, men dette føltes som flere hundre millisekund.

 

Jeg mener å huske det kjørte helt greit. Kanskje litt fordi jeg fryktet GTA IV-ytelse.

 

GTA IV var sykt tregt i utgangspunktet på PC så regner med CELL-utgaven av det knapt slapp igjennom QA før release.

Det eneste som berger konsollene er "rett på jernet" GPU programmering som ikke må gå gjennom tidkrevende API slik som på PC.

John Carmack forklarte i et teknisk intervju at det var det som reddet RAGE på konsollene. Basically direkte skriving til GPU-minne, i alle fall på 360, men kan ikke tenke meg at PS3 er noe verre der selv om CELL krever mye jobb for å yte bra.

Lenke til kommentar

At Brian Altano opplever det som mye bedre hjelper ikke :p Jeg betaler ikke 4400 når jeg selv ikke klarer å se forskjell. Seriøst, jeg er egentlig grafikkhore uten like. Jeg er den type som sitter med 2x 1080Ti i SLI på PC men her er det knapt forskjell altså. Ja jeg ser at PS4 er "litt" blurry av og til men det er noe du skal lete lenge etter.

 

Annen ting å huske på er at vi vet ikke hvor nærme Brian Altano satt skjermen sin. Jeg sitter tja 3-4 meter unna 65". 4400kr + 1000kr for ultimate edition for å oppleve RDR2 littegrann mer klart er dessverre ikke verdt det. Hadde Xbox One X hatt flere spill så hadde jeg ikke nølt men PS4 leverer jo alle brae spill for tiden.

 

Vel nå er det ikke bare Altano som gjør det men en hel presse og da selvfølgelig inkludert dem som driver med den mer tekniske biten. Du sier du sitter med 1080Ti i SLi og klarer knapt å se forskjell på Pro og X. Sorry men kjøper ikke denne historien altså. Forskjellen er såpass stor i RDR2 til at jeg kan kjøpe at noen har litt vanskelig med å se forskjellen.

 

Nå er det jo ikke slik at RDR2 er det eneste spillet som ser både 1 og 2 hakk bedre ut på X kontra Pro. Så enten så er det noe "galt" med test oppsettet deres eller så faller denne diskusjonen under en plass i "fanboy" kategorien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel nå er det ikke bare Altano som gjør det men en hel presse og da selvfølgelig inkludert dem som driver med den mer tekniske biten. Du sier du sitter med 1080Ti i SLi og klarer knapt å se forskjell på Pro og X. Sorry men kjøper ikke denne historien altså. Forskjellen er såpass stor i RDR2 til at jeg kan kjøpe at noen har litt vanskelig med å se forskjellen.

 

Nå er det jo ikke slik at RDR2 er det eneste spillet som ser både 1 og 2 hakk bedre ut på X kontra Pro. Så enten så er det noe "galt" med test oppsettet deres eller så faller denne diskusjonen under en plass i "fanboy" kategorien.

 

En hel presse bruker Digital Foundry sin sammenligning og de sier spillet ser likt ut på alle konsollene. Ja Xbox One X er beste versjonen men det er ikke "Stor" forskjell. Jeg sitter både med en TV som støtter Dolby Vision og atmos høyttalere så jeg brukte MYE tid på å finne ut om det var verdt å kjøpe Xbox One X for dette spillet men når jeg så det med mine egne øyne er det ikke verdt det.

 

Bildet nedenfor så ser du at Xbox One X er klarere men nå stirrer vi på et bilde på kloss hold og på en TV med en sofalengde unna så blir ikke dette så tydelig. Derfor klarte vi ikke å se forskjell når vi testet konsollene opp mot hverandre. Jeg vil heller si at hyle ut "STOR FORSKJELL" når det ikke er det som fanboy diskusjon. Jeg i det minste har brukt energi på å faktisk teste forskjellene hands on, hadde faktisk One X reservert på Elkjøp tilfelle forskjellene var større enn de var. Men det er altfor småe forskjeller. Hadde X'en hatt Atmos støtte eller 60fps versjon så hadde jeg ikke nølt. Men litt klarere bilde er ikke godt nok.

 

r6z0wj.png

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel nå er det ikke bare Altano som gjør det men en hel presse og da selvfølgelig inkludert dem som driver med den mer tekniske biten. Du sier du sitter med 1080Ti i SLi og klarer knapt å se forskjell på Pro og X. Sorry men kjøper ikke denne historien altså. Forskjellen er såpass stor i RDR2 til at jeg kan kjøpe at noen har litt vanskelig med å se forskjellen.

 

Nå er det jo ikke slik at RDR2 er det eneste spillet som ser både 1 og 2 hakk bedre ut på X kontra Pro. Så enten så er det noe "galt" med test oppsettet deres eller så faller denne diskusjonen under en plass i "fanboy" kategorien.

Før en begynner å kaste rundt ord som fanboy kan det være verdt å ta til etteretning at det i blindtester er flere som ikke ser forskjell på 4K og 1080P TVer som Tek.no tidligere har hatt en artikkel på https://www.tek.no/artikler/test-blindtest-4k/197215/2 . En kan analysere forstørrede stillbilder så mye en vil, men at en person i en IRL situasjon hvor en ikke sitter klin oppi TVen ikke ser betydelig forskjell kan jeg fint tro på, selv om forskjellen er der, eneste måten å avgjøre det på er vel en blindtest.

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at 4K-biten er vel noe "oppskrytt", men at det er HDR-biten folk faktisk blir lamslått og mest imponert av. Jeg har aldri spillt på en 4K TV av noe slag, og det lille jeg har sett av disse TV'ene i aksjon er kun i flomlys i butikken og TV'ene i demo-mode.

Om jeg hadde sett voldsomt mye forskjeller mellom 1080p og 4K i fra sofaen min aner jeg ikke rett og slett.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det kommer så mye positivt ut av disse nidkjære sammenligningene. Det blir mye krangling og dårlig stemning over ekstremt små forskjeller i ytelse.

 

Det morsomme er at jeg tror faktisk det sitter en hel del folk der ute og irriterer seg over at det er noen andre som spiller det samme spillet med hakket bedre ytelse, og at det går utover deres egen opplevelse.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det kommer så mye positivt ut av disse nidkjære sammenligningene. Det blir mye krangling og dårlig stemning over ekstremt små forskjeller i ytelse.

 

Det morsomme er at jeg tror faktisk det sitter en hel del folk der ute og irriterer seg over at det er noen andre som spiller det samme spillet med hakket bedre ytelse, og at det går utover deres egen opplevelse.

Ikke jeg gjør da.  :)

Lenke til kommentar

Før en begynner å kaste rundt ord som fanboy kan det være verdt å ta til etteretning at det i blindtester er flere som ikke ser forskjell på 4K og 1080P TVer som Tek.no tidligere har hatt en artikkel på https://www.tek.no/artikler/test-blindtest-4k/197215/2 . En kan analysere forstørrede stillbilder så mye en vil, men at en person i en IRL situasjon hvor en ikke sitter klin oppi TVen ikke ser betydelig forskjell kan jeg fint tro på, selv om forskjellen er der, eneste måten å avgjøre det på er vel en blindtest.

 

Folk er helt klart forskjellig. Selv finner jeg diskusjonen merkverdig da forskjellen er så åpenbar i akkurat dette spillet. Bilde som ble postet sist her bare bekrefter min forundring da forskjellen er veldig synlig. Og den blir bare enda mer synlig på et stort 65" TV... 

 

Men det er jo ikke alle som har øye for slike ting og det er helt greit det. Kjenner fks en som ikke er i stand til å se forskjell på 30 og 60 fps....jeg tuller ikke.

 

For meg så er forskjellen veldig klar..

 

sTLsnuh.png

 

spoJ3B3.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk er helt klart forskjellig. Selv finner jeg diskusjonen merkverdig da forskjellen er så åpenbar i akkurat dette spillet. Bilde som ble postet sist her bare bekrefter min forundring da forskjellen er veldig synlig. Og den blir bare enda mer synlig på et stort 65" TV... 

 

Men det er jo ikke alle som har øye for slike ting og det er helt greit det. Kjenner fks en som ikke er i stand til å se forskjell på 30 og 60 fps....jeg tuller ikke.

 

For meg så er forskjellen veldig klar..

 

sTLsnuh.png

 

spoJ3B3.png

 

Geezes kiz. Sa jo at Xbox One X var klarere men eneste jeg reagerer på er når folk sier det er "STOR" forskjell og det er det jo ikke. Og spillet ser jo heller ikke slik ut som på bildene.

Her har jeg nettopp tatt fra skjermen min og er ikke et fnugg av blur på PS4 Pro akkurat her. Jeg merker det av og til pga checkerboard oppskaleringen men det er ikke sånn "SHIT! Dette var jævlig, la meg bruke 4400 på en ny konsoll" forskjell.

 

hte5au.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha nå må folk ikke bli så bitter her. Min mening: Langt fra stor forskjell :p Da er man litt mer "xbox fan" om man mener det isåfall. Det er litt forskjell ja, har begge konsollene, pro og one x. Det er ikke store forskjeller, men en liten forskjell er det ja, ikke nok forskjell til å bruke over 4000 kr på en ny konsoll fordi man skal se de "klare" forskjellene. 

Lenke til kommentar

De fleste TV-apparater har sharpness-justering på bildet som kan hjelpe på å få bildet til å virke skarpere.

Litt oppjustering av skarpheten holder som regel for bildet i RDR2 til sofabruk.

 

Med XBOX classic er problemet gjerne motsatt på LCD. En må skru ned sharpness for å få antialias som på CRT.

Lenke til kommentar

Haha nå må folk ikke bli så bitter her. Min mening: Langt fra stor forskjell :p Da er man litt mer "xbox fan" om man mener det isåfall. Det er litt forskjell ja, har begge konsollene, pro og one x. Det er ikke store forskjeller, men en liten forskjell er det ja, ikke nok forskjell til å bruke over 4000 kr på en ny konsoll fordi man skal se de "klare" forskjellene.

Jeg har kun eid PS4 og PS4 Pro og kan dermed ikke akkurat bli beskyldt for å være en Xbox fan.

 

Jeg er derimot fan av "den beste implementasjonen" på kryssplattformtitler og kjøper hovedsaklig spill på PC når de er best der og på konsoll når de er best der. Det vet man sjelden eller aldri i forkant og må vente på analyser.

 

Jeg kjøper ikke mye spill og har ikke mest tid til slikt, så når jeg vet jeg skal bruke en del tid på et spill legger jeg ekstra research i kjøpet. I dette tilfelle var RDR2 såpass mye bedre teknisk på X at det ble "unnskyldningen" til å kjøpe en X på torsdag. Et spill i kaliberet til RDR2 ser man veldig sjelden og dermed verdt for mange å legge litt ekstra vurdering i kjøpet. Nå var også RDR2 triggeren for meg til å endelig kjøpe en god 4K HDR TV med freesync.

 

Så vennligst legg denne tullete "butthurt konsollkrigen" og personangrep til side. Synsing er fult lovlig men dropp fjortiss-GPP.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

RDR2 ser definitivt bedre ut på X, men med det sagt så har ikke X så veldig mange andre kjøpsargumenter kontra en PS4 Pro.
Jeg hadde iallefall aldri greid å forsvare et kjøp av X når man alt har en Pro, spesielt om det er kun for dette ene spillet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...