Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon

Latias

1 268 stemmer

1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kalle maskinen PS4.5 (hvis det er navnet) i stedet for PS5 er nok fordi at både nye og gamle PS4 spill skal fungere for begge maskinene. I det øyeblikk dem kaller den PS5 så vil folk flest forvente/tro at det er en helt ny generasjon man må kjøpe spill spesifikt for, og at PS5 spill derfor ikke vil fungere på PS4. Derfor tviler jeg sterkt at Sony vil godkjenne eksklusive spill for PS4.5 som ikke vil fungere på PS4.

Hvis dem har planer om å tillate eksklusive spill for PS4.5, så er jeg enig at man heller burde kalle det for PS5 og si den er bakoverkompatibel med PS4 slik at man unngår for unødvendig forvirring.

Nettopp dette jeg mener. Vi snakker ikke ny generasjon, bare en oppgradering av den nåværende. Synes bare er der litt vel mistenkelig at de lanserer den og PSVR omtrent samtidig. Det er godt mulig PSVR vil fungere på "gamle" PS4, men ikke med topp grafikk osv.

PS5 kommer nok etterhvert, men jeg mistenker at å dytte ut PS4.5 viser dem hvor interessert folk er i VR. Hvis VR blir en suksess, vil nok PS5 ha mye bedre støtte for det enn PS4 noensinne vil ha. VR kan faktisk til og med bli en del av en av grunnpakkene. På den tiden vil VR uansett være billigere, og kanskje til og med ha kommet i en ny generasjon. Da kan vi snakke ting som Playstation Home, en del spill osv med VR rett ut av esken. Men hvis folk ikke er interessert i VR, vil nok PS5 ikke ha noen særlig støtte for det ved launch. Eller rettere sagt vil det selvsagt være støtte for det, men VR vil ikke ha noe særlig fokus. Det vil nok likevel være VR-spill til PS5, men hovedfokuset vil nok være vanlige spill.

Lenke til kommentar

https://blog.eu.playstation.com/2016/03/30/playstation-plus-in-april-zombi-dead-star-shutshimi-more/

Here’s your full line-up of games for next month, launching on 5th April:

■Dead Star (PS4)

■Zombi (PS4)

■I Am Alive (PS3)

■Savage Moon (PS3)

■A Virus Named Tom (PS Vita)

■Shutshimi (PS Vita)

Spilte gjennom ZombiU på Wii U. Knallspill.

Lenke til kommentar

Ta dette med en klype salt da det ikke er fra offisielt hold og ingen anelse hvor troverdig denne kilden er. Men med alle disse ryktene og spekulasjonene i den siste tiden så er det interessant.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1202462

"PS4K information (~2x GPU power w/ clock+, new CPU, price, tent. Q1 2017)

Related info from a meeting we had yesterday was waiting for it to be approved before posting.

Price is currently $399.99 they were discussing a better CPU which would raise the price to $499.99 we were guaranteed the price will be no higher than $499.99 (He mentioned the CPU upgrade quite a bit almost as if they haven't really decided on a final spec could be a pricing issue.) also there is currently no plan for any type of trade in program for current PS4 users but that could change. 

They stated that the GPU is twice as powerful as standard PS4 and much faster. They did not say exactly how fast but that is was running at a higher clock speed while being much smaller than the original. 

It will have a 4k blu ray player and will upscale games that are not natively 4k. 

Also there was talk of some sort of VR lounge for the media player app which is supposed to be getting a substantial upgrade. 

It was stated plainly and with no room for interpretation that there are developers that already have development kits for the PS4K and that they are making games that will directly target and take advantage of the higher specs of the PS4K. It was also stated that these games will in fact work for the PS4 but with considerable sacrifices made to performance. 

It was also made very clear that current games would not be getting any type of performance upgrades by being played on the system and any benefits to older games would come via patch per game and per developer. When asked if this was going to happen the response was "Its a possibility but doubtful with the exception of a handful of games." 
We were also given a list of games that will be available at launch that will directly take advantage of the PS4K where the differences are and I will quote him "Significant."

For the PSVR

Eve Valkyrie 
Robinson 
GT Sport

For the PS4K

Deep Down (Thought this was dead)
GOW4 (This was the exact abbreviation on the sheet I can only assume its god of war 4)

There were more games on the list but these are the ones that stood out to me. 

That's all I can remember off the top of my head I'll see if I can get any more information."
Lenke til kommentar

https://blog.eu.playstation.com/2016/03/30/playstation-plus-in-april-zombi-dead-star-shutshimi-more/

Here’s your full line-up of games for next month, launching on 5th April:

■Dead Star (PS4)

■Zombi (PS4)

■I Am Alive (PS3)

■Savage Moon (PS3)

■A Virus Named Tom (PS Vita)

■Shutshimi (PS Vita)

Spilte gjennom ZombiU på Wii U. Knallspill.

Helt enig med deg att ZombiU er et knallspill, capcom kunde lære noe av Ubisoft da ang ZombiU vs Resident evil da

Lenke til kommentar

Ta dette med en klype salt da det ikke er fra offisielt hold og ingen anelse hvor troverdig denne kilden er. Men med alle disse ryktene og spekulasjonene i den siste tiden så er det interessant.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1202462

"PS4K information (~2x GPU power w/ clock+, new CPU, price, tent. Q1 2017)

Related info from a meeting we had yesterday was waiting for it to be approved before posting.

Price is currently $399.99 they were discussing a better CPU which would raise the price to $499.99 we were guaranteed the price will be no higher than $499.99 (He mentioned the CPU upgrade quite a bit almost as if they haven't really decided on a final spec could be a pricing issue.) also there is currently no plan for any type of trade in program for current PS4 users but that could change. 

They stated that the GPU is twice as powerful as standard PS4 and much faster. They did not say exactly how fast but that is was running at a higher clock speed while being much smaller than the original. 

It will have a 4k blu ray player and will upscale games that are not natively 4k. 

Also there was talk of some sort of VR lounge for the media player app which is supposed to be getting a substantial upgrade. 

It was stated plainly and with no room for interpretation that there are developers that already have development kits for the PS4K and that they are making games that will directly target and take advantage of the higher specs of the PS4K. It was also stated that these games will in fact work for the PS4 but with considerable sacrifices made to performance. 

It was also made very clear that current games would not be getting any type of performance upgrades by being played on the system and any benefits to older games would come via patch per game and per developer. When asked if this was going to happen the response was "Its a possibility but doubtful with the exception of a handful of games." 

We were also given a list of games that will be available at launch that will directly take advantage of the PS4K where the differences are and I will quote him "Significant."

For the PSVR

Eve Valkyrie 

Robinson 

GT Sport

For the PS4K

Deep Down (Thought this was dead)

GOW4 (This was the exact abbreviation on the sheet I can only assume its god of war 4)

There were more games on the list but these are the ones that stood out to me. 

That's all I can remember off the top of my head I'll see if I can get any more information."

Håper Sony setter krav om at alle spill må kunne kjøres i minst 1080/60. Alternativt vil spillutviklere forsatt drite meir sminke utover spilla framfor gameplay. 4k og 30fps er uaktuellt å støtte opp om samma kva konsoll som måtte finne på å kjøre det fram som noko positivt. 

Slik rykteflommen auker vil eg tru salget av PS4 kan stupe under det XO ligger på, kanskje ned i Wii U nivå. Blir jo smådumt å kjøpe PS4 framover viss dette stemmer. Muligens vil eit prisfall lokke til seg nokre kjøpere. Men slik eg tolker denne utviklinga og viss det virkelig er snakk om ein reellt sterkere PS4k i nærmaste framtid burde PS4 nærme seg 200 dollar ganske fort.

Lenke til kommentar

Dette synes jeg høres skummelt ut. Vi kan altså risikere at spill som kommer til PS4 fremover vil være tilpasset 4K-versjonen og at vi som sitter med den originale versjonen må finne oss i lag, slowdown, lange lastetider o.l. fordi spillene egentlig er laget for en sterkere maskin. Jeg gidder i hvertfall ikke å kjøpe to utgaver av en konsoll som knapt har eksklusiver og som jeg av den grun har endt med å bruke svært lite; i så fall legger jeg heller de pengene til side for å kjøpe en meg en sterkere PC når tiden blir moden for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...