Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Er litt usikker på hvor rev det trådløse er men det er kun 2,4 GHz på både ps3 og PS4 og er elendig om du har dårlige forhold grunnet støy fra naboer. Men har merket meg på min ps4 at den koblingstesten der sannsynligvis ikke er rett. Har 75 Mbit linje og den måler iblant 5 mbit og iblant nesten 60 Mbit på kabel direkte i ruter. Pc på samme kabel måler 73-77mbit på hver måling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Andre som har prøvd Trackmania i helgen da? Synes det var veldig artig!

 

Trackmania var sjef! Har ikke spilt det siden stadium men fikk samme "vibbene" her. 60fps var heller ikke og forakte!

 

 

Fekk ikkje sjans til å teste. Kjørte TM i 1080/60?

 

Godt å høre at spillet slo ann. Har eit lite håp om at dette kan bli kjøpt. :)

Lenke til kommentar

Blir å plukke det opp selv. Om jeg ikke husker feil så synes jeg leste at det ville få PSVR støtte også. Om det er tillfellet så blir det heeeeeelt sinsykt :D

 

EDIT: Sjekket og joda...det vil få støtte for PSVR. Da er det ihvertfall ikke noe å tenke på!

 

Streamet når jeg spilte det i helgen. Om noen vil spole litt igjennom å se hva det er for noe. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv har jeg så langt vært misfornøyd med PS4. Den laget grusomt mye lyd og var så bråkete at den for meg ble ubrukelig. PS3 var helt stillegående. PS4 var full av viftelyd konstant, og høy viftelyd.

 

Mens jeg har underøkt hva problemet kan være har jeg funnet ut at mange andre har lidd med samme problemet.

 

Om noen andre her har samme problem finnes det en løsning... Man kan reparere problemet selv heller enn å sende til Sony, vente lang tid og få en annen brukt PS4 i retur. Jeg er ikke sikker på hvorfor problemet har oppstått, men det går rykter om at "cooling paste" på ett stort parti PS4 var forurenset av bly. Det er uansett ikke så viktig. Det viktige er at løsningen er å ta bort den gamle cooling paste fra CPUen, og påføre ny cooling paste.

 

Hvis du ikke vet hva cooling paste er, eller ikke er kyndig med elektronikk vil jeg ikke anbefale løsningen, men for min del fungerte det. Maskinen er nå like stille som PS3'en min.

 

Husk at du gjør det på eget ansvar og at hvis du åpner PS4 så bryter du garantien.

Lenke til kommentar

Kjølepastaen er smart å bytte ut etter at reklamasjonstida er over. Er stort sett ikkje vanskelig heller.

 

Men er man uheldig og det viser seg at ein ny konsoll sliter med varmen ville eg heva kjøpet og fått meg ny. Hadde faktisk ikkje godteke å fått ein brukt/brukt-reparert tilbake som ikkje var den eg leverte fra meg. Da er det faktisk betre å drite i garanti og reklamasjon og fikse sjølv viss man er sikker på kva som er feilen og at man har kompetanse til å fikse dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at det finnes mange varianter med kjølepasta som får ulike resultater.

 

http://overclocking.guide/thermal-paste-roundup-2015-47-products-tested-with-air-cooling-and-liquid-nitrogen-ln2/

 

Her er en stortest av forskjellige pasta.

 

Og et råd om man skal føre på. Se på guider på nett. Mange som bare prøver seg frem og ender opp med å kline på altfor mye og ender opp med å gi dårligere kjøleevne eller i verste fall ødelagte komponenter fordi pastaen har truffet ledepunkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Driveclub snublet for sine egne føtter, og tryna helt jævlig når det kom. Tror mye skade var gjort allerede i ukene etter lansering, uansett hvor mye bedre og hvor mye innhold spillet har fått i ettertid.

Husker den fadesen, men de gjorde så mye rett etterpå. Nåvel, håper de ansatte finner seg nye arbeidsplasser brennkvikt. 

Lenke til kommentar

Driveclub snublet for sine egne føtter, og tryna helt jævlig når det kom. Tror mye skade var gjort allerede i ukene etter lansering, uansett hvor mye bedre og hvor mye innhold spillet har fått i ettertid.

Husker den fadesen, men de gjorde så mye rett etterpå. Nåvel, håper de ansatte finner seg nye arbeidsplasser brennkvikt. 

Problemet er at med spill gjelder som regel vinn eller forsvinn. Veldig mange spill får bare én sjanse til å lykkes. Går det ikke bra ved launch hjelper det lite hvor bra det er noen måneder senere. Det er nok mange grunner til det, men en viktig grunn er at det er så mange spill på markedet at det er liten vits å følge spill man ikke liker. DriveClub er på mange måter bare enda et bilspill i et hav av bilspill, så hvis det ikke fenget ved start gikk folk over til noe annet. The Crew lider samme skjebne. Det ble mye bedre med Wild Run, men hvor mange bryr seg fortsatt? Neste bilspill er jo rett rundt hjørnet stort sett hele tiden, og det er veldig mange bra spill fra før. :)

Lenke til kommentar

Problemet er at med spill gjelder som regel vinn eller forsvinn. Veldig mange spill får bare én sjanse til å lykkes. Går det ikke bra ved launch hjelper det lite hvor bra det er noen måneder senere. Det er nok mange grunner til det, men en viktig grunn er at det er så mange spill på markedet at det er liten vits å følge spill man ikke liker. DriveClub er på mange måter bare enda et bilspill i et hav av bilspill, så hvis det ikke fenget ved start gikk folk over til noe annet. The Crew lider samme skjebne. Det ble mye bedre med Wild Run, men hvor mange bryr seg fortsatt? Neste bilspill er jo rett rundt hjørnet stort sett hele tiden, og det er veldig mange bra spill fra før. :)

 

Det jeg stusser litt på er salget til Driveclub som visstnok skulle være godt over 2 millioner, skulle tro at det var grunn nok til å holde selskapet og IPen i live, spesielt med tanke på at det var en ny IP, pluss da at de hadde en VR versjon av Driveclub.

 

Men godt mulig at Sony også brukte Driveclub og da Evolution Studios som et slags springbrett til utgivelsen av neste Gran Turismo, som da er satt til i år? 

Lenke til kommentar

Altså, http://www.gamespot.com/articles/sony-closes-driveclub-developer-evolution-studios/1100-6435909/?ftag=GSS-05-10aaa0b

 

Hvorfor i huleste? Driveclub er en av de beste opplevelsene innen racing spill per dags dato. Og nå blir det mest trolig ingen Motorstorm :hm:

Kan tenkes at de ansatte vil starte på blankt uten Driveclub fadesen hengende over studioet. Nytt studio - nye ark og tegnestifter. Dårlig omtale kan som kjent være kroken på ethvert firma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...