Gå til innhold

Halo 4 kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det er sagt, så stoppet jeg flere ganger opp pga. det visuelle! For et fantastisk visuelt spill! Spesielt første gang man fikk kjøre Warthog, og man for første gang så de svevende Forerunner-tårnene. Rett og slett fantastisk!

Ja det er jeg absolutt enig i. Er også ganske så imponert over at alt kjører glatt også i split-screen.
Lenke til kommentar

Fullførte spillet nettopp, så her er en mini-anmeldelse (også publisert på gamereactor.no):

 

Halo 4

 

Tar bare først det negative. Enkelte kamper var veldig frustrerende, de forerunner hundene eller vha de kalles var veldig irriterende, det var litt lite variasjon i omgivelsene, for mye forerunner preg. I tillegg var kampanjen en smule kort, litt treg og ensformig begynnelse.

 

Det positive er historien som var veldig spennende, slutten var veldig episk og skikkelig bra. Likte slutten veldig godt. Musikken var veldig bra og de nye forerunner våpnene var skikkelig digge. Grafikken var veldig lekker.

 

Sterk 7/10

Endret av fantomena
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette noe jeg som ikke har noen særlig erfaring med Halo-historien burde få med meg, eller burde jeg eventuelt leve meg opp på/spille de forrige spillene i serien før jeg drar jeg igjennom?

 

Anbefaler deg å spille gjennom historien til de tidligere spillene, men er ikke et must :)

Endret av Ferd!s
Lenke til kommentar

Spill først Halo 4 og kos deg med det. Det er nok en del ting du ikke vil forstå, men jeg kan ikke se for meg at du gidder å spille gjennom 5 forskjellige, gamle kampanjer for å få med deg historien, for å så starte på Halo 4. Så først Halo 4, så har du muligheten til kanskje 40-50 timer mer med kampanje fra de andre spillene, hvis du er sulten på mer. :)

Lenke til kommentar

Hvordan er MP i forhold til tidligere? Ødelegger armor abilities og ordnance drops mye av det gode, gamle og "rene" halo?

Som en enorm fan av multiplayer på Halo 2 så er jeg litt skuffet. Selv om spillet fremdeles har en "halo-følelse" så syns jeg de har tatt alt for mye fra COD. Er blitt alt for noob-friendly for min smak. Foretrekker det lett foran COD da, men det er ikke det samme som gode gamle Halo 2. Blir forhåpentligvis litt bedre når vi får ranked playlists i starten av neste år. Hvis du er Halo-fan er det definitivt verdt pengene.

 

Imens får vi krysse fingrene og håpe på Halo 2 anniversary til xbox 720 ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Begynte å spille dominion i helga. Synes det er den gamemoden 343i har klart å balansere banene best på. Så langt er det bare Vortex jeg synes er litt ubalansert.

Det jeg liker med Dominion er at det blir veldig varierte kamper, i motsetning til Slayer på Haven eller BTB på Ragnarok, hvor det så og si bare er å stå på hver sin side av banen og skyte hverandre.

Lenke til kommentar

HaloNorge arrangerer Norges første Halo 4-turnering den 4. desember - altså om litt over èn uke. Som dere kan lese mer om på våre nettsider er denne turneringen en test, i samarbeid med det nystartede selskapet eSportArena.

 

Vi har fortsatt plass til ett lag til i turneringen. Kanskje du og tre venner kunne fylle denne plassen? Sjekk i så fall ut linken nedenfor og send en søknad umiddelbart!

 

http://halonorge.org/site/hjem/arkiv/aktuelle-saker/2426-norges-forste-turnering-i-halo-4-den-4-desember-hos-esportsarena-i-oslo

Lenke til kommentar

Halo 4 kopierer ifra EA sin Command & Conquer serie? Kan høre et saksøk snart.

 

Siterer ifra et engelsk forum:

So, it seems Halo 4 will receive a map pack and one of the maps, titled "Shatter" bears more than a passing resemblance to C&C3 and Tiberium:

shatter_env_6-2.jpg

shatter_env_1-2.jpg

shatter_env_2-2.jpg

And, even more strange is that the vehicle in the first screenshot, the Mantis, looks a lot like the Wolverine from Tiberium:

CbtPh.jpg

If you don't believe me that this looks like Tiberium, here's some reference shots:

WEB_CHEMIN_6543_1261153448.jpg

WEB_CHEMIN_4524_1254079862.jpg

1354293290WEB_CHEMIN_4171_1249418833.jpg

WEB_CHEMIN_7042_1261604701.jpg

I'm thinking this is more of a coincidence, but it's a really funny one. And some people who worked on Halos 1 through 3 ended up working on

 

It could be more than that, the next game series from Bungie, destiny has recently revealed concept art, which is clearly based on tiberium's concept art.

Example:

Regarding-the-leaked-concept-art-from-Bungie-s-Destiny-Could-have-sworn-I-ve-seen-this-before.jpeg

Not only the pose is the same... actually it is the same soldier, they just covered the helmet with a faceplate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...