Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

GamePass er egentlig for godt til å være sant. Forventer en prisøkning etterhvert rett og slett og spesielt etter at MS bestemte seg for å gi bort alle de fremtidige spillene de lager.

 

En kompis gikk forresten fra å si "Nææææ, for dyrt" når jeg spurte han i dag om han skulle bli med å teste Sea of Thieves om 9 dager til å plutselig lage seg Microsoft konto når jeg fortalte han om GamePass. Han starter 2 uker free trial samme dag SoT har release. Takk MS! Nå får jeg flere å spille med  :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fy faen for en blodpris på Sea of Thieves på Storen, 650kr. Har det alltid vært så dyrt der eller har de økt prisene nå for å gjøre GamePass enda mer attraktivt? :p

Synes alt er svindyrt på store.. :p

480 for det hos cdkeys.

 

Men det lønner seg nok med gamepass. Får jo en måned gratis og så man får testet det.

 

litt offtopic, men wth skjer med prisene om dagen. Ni no kuni 2 koster 579,- på steam?! heldigvis bare 360 eller no på cdkeys. 

Lenke til kommentar

 

Vurderer far cry 5. Har kost meg med tidligere utgaver.

Men, digitalt koster den 649kr, mens disc versjon koster 499kr på elkjøp....

Foretrekker digital versjon, men 150kr i pris diff er litt heftig.

Jeg bestilte det bare fra cdkeys. 470kr.https://www.cdkeys.com/xbox-live/games/far-cry-5-xbox-one

Kjøper alt av spill der, er som oftest billigst og man får alltid key på release eller tidligere.

Aldri vært nå fan av FarCry men settingen i 5ern virker utrolig bra så jeg måtte ha det.

Noen som vet hvordan den kjøres på x? 4k 30hz? HDR er støtter iallefall så det ser nok knall ut uansett.

Takk for tips. Skal handle derifra.

Lenke til kommentar

litt offtopic, men wth skjer med prisene om dagen. Ni no kuni 2 koster 579,- på steam?! heldigvis bare 360 eller no på cdkeys. 

 

CDkeys får vel tak i keyene sine fra østeuropeiske land eller noe slik hvor de er dritbillige sammenlignet med resten av verden og kan derfor selge de mye billigere enn Steam kan.

 

Men aner ikke hvorfor Steam priser seg høyere enn f.eks Amazon og Elkjøp. Mangel på konkurranseinnstinkt? Mulig de selger så jævlig bra uansett at de ikke bryr seg om priskriging? Kansje de rett og slett får dårligere deals på keyene sine siden de er en ganske liten butikk sammenlignet med Amazon som er blitt helt gedigne og som kjøper større kvanta? Uansett hva som er grunnen så tror jeg ikke de kan drive på slik for alltid. Jeg og alle jeg kjenner på PC kjøper vel nesten ikke spill via Steam lengre, og hvis det først skjer så er det vanligvis når det er Steam-salg og en uvanlig bra deal, men selv Steam-salgene har dabbet av de siste årene siden det meste kan skaffes like billig eller billigere andre plasser hele året.

 

Steams desidert største tabbe er uansett at de ikke skrur ned prisene i takt med resten av markedet når etterspørselen synker med tiden. Spill som AC Origins eller Wolfenstein 2 som kom for noen mnd siden kan nå lett kjøpes til halv pris de fleste steder, men hos Steam så koster de fortsatt 549 og 599kr.

Lenke til kommentar

GamePass er egentlig for godt til å være sant. Forventer en prisøkning etterhvert rett og slett og spesielt etter at MS bestemte seg for å gi bort alle de fremtidige spillene de lager.

 

Jeg bare håper GamePass ikke blir slik som Netflix. At titler kommer og går.

Noen ganger har jeg spart en film på Netflix i "min liste" for å se den senere. Noen måneder senere når jeg er klar, så er tittelen fjernet fra Netflix-arkivet. Så enda noen måneder senere dukker den opp igjen.

 

Tenk å vært godt inni et eldre spill via GamePass. Så ligger du spillet ned noen uker i ferien. Plukker opp igjen kontrolleren for så å finne ut av spillet ikke lenger er i GamePass-biblioteket.

Noen som vet om det er risiko for at modellen blir slik?

Lenke til kommentar

Det er vel slik det allerede fungerer, noen spill roteres ut mens andre kommer inn. Du skal uansett få flere ukers forvarsel før et spill roteres ut. Microsoft har sagt at alle deres egne spill blir permanente tilskudd derimot.

 

GamePass er tidlig i startfasen enda så tror vi kommer til å se flere store endringer med tiden, og hva sluttresultatet blir kommer vel helt an på hvor hardt MS ønsker å satse på tjenesten.

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes du? Synd.

 

Men over til noe ana. Hva synes dere im forumet for tiden? Jeg synes aktiviteten her på spill delen er såpass laber at det er vel nesten så dem vurderer å sette kroken på døra?

Synes egentlig alle forum ang spill har dappa mer og mer av. maybe alt går på fb nå for tiden :)

Lenke til kommentar

Synes du? Synd.

 

Men over til noe ana. Hva synes dere im forumet for tiden? Jeg synes aktiviteten her på spill delen er såpass laber at det er vel nesten så dem vurderer å sette kroken på døra?

 

 

Defintivt mindre aktivitet her inne enn før ja. Kanskje folk av den eldre harde har gått litt lei, og nykommere blir å finne på facebook som nevnt over her  :hmm:

Lenke til kommentar

Synes du? Synd.

 

Men over til noe ana. Hva synes dere im forumet for tiden? Jeg synes aktiviteten her på spill delen er såpass laber at det er vel nesten så dem vurderer å sette kroken på døra?

Beklager, men jeg er ikke like aktiv her lenger, så jeg får ikke fyret opp folk såpass mye lenger. Ikke for å skryte, men I glansdagene mine gjorde jeg dette forumet svært aktivt ;) 

Lenke til kommentar

 

Synes du? Synd.

 

Men over til noe ana. Hva synes dere im forumet for tiden? Jeg synes aktiviteten her på spill delen er såpass laber at det er vel nesten så dem vurderer å sette kroken på døra?

 

 

Defintivt mindre aktivitet her inne enn før ja. Kanskje folk av den eldre harde har gått litt lei, og nykommere blir å finne på facebook som nevnt over her  :hmm:

 

Synes denne delen av forumet alltid har vært litt død, men aktiviteten har vel blitt verre de siste årene ja. Aner ikke hvor nordmenn vanligvis henger og synes ikke det er så veldig mye aktivitet på de spillrelaterte facebook sidene heller, men jeg henger i alle fall mest på reddit og forskjellige discord kanaler.

 

Hovedgrunnen til at jeg hater denne siden er det sterile og kjedelige designet så tenker at kansje fler tenker det samme når de kommer hit for første gang og så finner de seg heller en koseligere plass å henge :p

Lenke til kommentar

Fikk min Xbox One X tilbake fra reparasjon nr 2 idag.

Ser ut som at de har fikset problemet med stygg lyd fra disken og at den ikke ville boote opp, men nå bråker konsollen vesentlig mer enn den gjorde. Høres ut som at det er kast i viften.

Kjenner ikke at jeg orker å plages mer. Har bedt om å få heve kjøpet hos komplett.

 

Det tar jo over 1 mnd fra man sender inn en Xbox til man får den i retur.

Nøyaktig 1 mnd 6 dager på den siste reparasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...