Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortnite for Windows PC will soon pick up cross-play with PS4, phones... but not Xbox

 

"Considering Epic Games has "accidentally" enabled cross-play between Xbox and PlayStation before, why Xbox has been excluded here is anyone's guess, since the infrastructure is clearly there. It sounds as though Fortnite has some form of deal with Sony to make this a reality, shutting Xbox fans out in the process." 

Lenke til kommentar

Fortnite for Windows PC will soon pick up cross-play with PS4, phones... but not Xbox

 

"Considering Epic Games has "accidentally" enabled cross-play between Xbox and PlayStation before, why Xbox has been excluded here is anyone's guess, since the infrastructure is clearly there. It sounds as though Fortnite has some form of deal with Sony to make this a reality, shutting Xbox fans out in the process." 

Vi vet jo at holdningen til Microsoft er krystallklar, de er VELDIG for cross-play. Trist at Sony skal betale for å ødelegge det. De ødelegger jo først og fremst for spillerne.

Lenke til kommentar

Reddit tråden til Muggkaare er 6 måneder gammel. Så slik jeg leser det, har Epic Games for 6 måneder siden måttet skru av cross play mot XBOX grunnet  "policy" fra MS sin side. Det kan jo være nesten absolutt hva som helst slags grunn.

 

Nå åpner de for cross play mot alt annet enn XBOX, så det virker nesten som et slags "takk for sist" fra Epic. Men kan jo også være at Sony har skaffet seg en "exclusive" slik MS har gjort med PUBG. Det trenger ihvertfall ikke være samme grunn til at XBOX er utestengt nå, som det var for 6 måneder siden.

 

On a different note; så åpner de for Android og iOS også? Min første tanke var at konsoll kontroller mot tastatur+mus virker litt urettferdig for en FPS. Men å skulle spille på en iPad mot noen på PC med T+M? Har ikke spilt dette, men skjønner ikke hvordan det skal gå til?

Lenke til kommentar

 

Open beta av Sea of Thieves nå. Og nå er spillet Xbox One X optimalisert. Det ser rimelig frekt ut nå altså.

Er det 100% bekreftet? Står fortsatt «false» og ikke «true» når jeg sjekker med LB + RB + select

Nei ikke sett noen 100% bekreftelse enda. Men det står i patch notatene at det skal være det i denne utgaven. Og selv synes jeg bildet er skarpere. Og når spillet laster inn så ser du hvor lite laste ikonet er blitt i høyre hjørne. Men det har sin pris ser det ut som i form av endel screen tear når ting blir intenst.

 

Om det viser seg at X støtte ikke er på plass enda så blir jeg veldig overrasket da spillet ser veldig bra ut nå.

Lenke til kommentar

Spilte med noen venner i Sea of Thieves igår. Vi surra rundt på havet og fikk vel egentlig ikke til noen ting... :rofl:

 

Men det skjedde flere hendelser som kun kan skje når du plasserer spillere i en verden som dette. På fylla hvor en ikke klarer å komme seg opp ei trapp. I en storm hvor alle løper hodeløse rundt å praten er en blanding av panikk og latter. Spillet har jo posisjons basert lyd ifra spillere med mikrofon. Vi så en båt som lå ved en øy og klarte å gjemme båten våres for å snike oss helt intill og var klare til å angripe til fots. Hele tiden mens vi prater om at ja nå skal vi endelig få tatt rotta på noen! Så hører vi plutselig masse skravling på båten. Dem ble nok like overasket som oss over at ja...posisjons lyd fungerer jo begge veier! Og min respons til gjengen min var "Hysj......dem kan høre oss" Hahaha! Som om det gjorda at dem ikke hørte oss liksom :D

 

Hysteriskt...det gikk jo som det måtte gå. Rett i dass :D

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Spilte med noen venner i Sea of Thieves igår. Vi surra rundt på havet og fikk vel egentlig ikke til noen ting... :rofl:

 

Men det skjedde flere hendelser som kun kan skje når du plasserer spillere i en verden som dette. På fylla hvor en ikke klarer å komme seg opp ei trapp. I en storm hvor alle løper hodeløse rundt å praten er en blanding av panikk og latter. Spillet har jo posisjons basert lyd ifra spillere med mikrofon. Vi så en båt som lå ved en øy og klarte å gjemme båten våres for å snike oss helt intill og var klare til å angripe til fots. Hele tiden mens vi prater om at ja nå skal vi endelig få tatt rotta på noen! Så hører vi plutselig masse skravling på båten. Dem ble nok like overasket som oss over at ja...posisjons lyd fungerer jo begge veier! Og min respons til gjengen min var "Hysj......dem kan høre oss" Hahaha! Som om det gjorda at dem ikke hørte oss liksom :D

 

Hysteriskt...det gikk jo som det måtte gå. Rett i dass :D

Høres bare helt knall bra ut :)  Får se om jeg får tid og teste litt open beta i kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...