Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde det nå og det var litt stilig men tror nok det er et spill jeg går veldig fort lei.

 

Er nok et spill som er best med en kompis gjeng eller hyggelige fremmede. Og så må vi ikke glemme at dette er alpha utgaven. Mye kan og vil nok skje frem til lansering :) 

Lenke til kommentar

Par inbytte spill på Gamestop fikk preordra Red Dead 2 og fikk kingdom for "free"

Hvordan er det med innbytte av spill på Gamestop for tiden? Får man noe for å levere inn f.eks. Xbox One-spill som nesten ikke er brukt?

(Har L.A. Noire liggende hjemme som jeg ikke har rørt siden den ene timen jeg holdt på å kjede meg halvt ihjel...)

Lenke til kommentar

Dere som har hatt en One X til rep i Tyskland.

Hvor lang tid brukte de på selve reparasjon?

Her er min erfaring muligens litt utenom det vanlige.

Jeg sendte min til Frankfurt mot slutten av november, fikk «den» tilbake nøyaktig tre uker senere. Og med «den» mener jeg en Xbox One X, men ikke den jeg faktisk sendte inn. For å gjøre historien kort: Det viste seg at de i Frankfurt ikke klarte å fikse systemfeilene jeg opplevde og sendte isteden en strøken erstatningskonsoll tilbake. Den har fungert helt utmerket, så sånn sett klager jeg ikke. Garantien på denne er jo tilnærmet lik den samme som jeg hadde på den opprinnelige konsollen også.

Lenke til kommentar

 

Par inbytte spill på Gamestop fikk preordra Red Dead 2 og fikk kingdom for "free"

 

Hvordan er det med innbytte av spill på Gamestop for tiden? Får man noe for å levere inn f.eks. Xbox One-spill som nesten ikke er brukt?

(Har L.A. Noire liggende hjemme som jeg ikke har rørt siden den ene timen jeg holdt på å kjede meg halvt ihjel...)

Ser ut som Gamestop har endel nye vinklinger som å kjøp et spill full pris og få hele beløpet tilbake i løpet av 30dagers bruk

Inbytte er som før litt eldre titler får man ikke mye igjen for men bygg opp credit mot å ta ut i cash

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke dukket opp? Ser flere på reddit sier de ikke kan se at spillet er på GamePass mens andre sier at det er det.

 

EDIT: Var først nå jeg prøvde laste det ned selv, men fungerer i alle fall hos meg med GamePass.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Er nok et spill som er best med en kompis gjeng eller hyggelige fremmede. Og så må vi ikke glemme at dette er alpha utgaven. Mye kan og vil nok skje frem til lansering :)

 

Det er utvilsomt et slikt kompisgjeng spill ja, men selv med venner så tror jeg personlig jeg kan bli lei rimelig fort :p Jeg testet det alene i går natt siden jeg har slike rare og kjipe kompiser som sover om natta og da fungerte spillet bra, men når vi skulle prøve det sammen i dag så nekter spillet å starte for noen av oss. Har du opplevd det samme?

Lenke til kommentar

 

 men når vi skulle prøve det sammen i dag så nekter spillet å starte for noen av oss. Har du opplevd det samme?

 

 

Har vært en natt med mye Xbox Live problemer. Mulig det henger i litt enda for endel. Status skal være grønn på det meste nå med noen få spill som har problemer.

 

(ignorer datoer)

 

a4JNMdZ.jpg

Lenke til kommentar

 

Dere som har hatt en One X til rep i Tyskland.

Hvor lang tid brukte de på selve reparasjon?

Her er min erfaring muligens litt utenom det vanlige.

Jeg sendte min til Frankfurt mot slutten av november, fikk «den» tilbake nøyaktig tre uker senere. Og med «den» mener jeg en Xbox One X, men ikke den jeg faktisk sendte inn. For å gjøre historien kort: Det viste seg at de i Frankfurt ikke klarte å fikse systemfeilene jeg opplevde og sendte isteden en strøken erstatningskonsoll tilbake. Den har fungert helt utmerket, så sånn sett klager jeg ikke. Garantien på denne er jo tilnærmet lik den samme som jeg hadde på den opprinnelige konsollen også.

 

Den jeg fikk i retur første gang var samme som jeg sendte inn.

Nå er det 14 dager siden boksen ble utlevert i Tyskland og i går mente Microsoft at den fortsatt ikke var reparert.

Det går altså fullstendig i sirup der. 5000kr som jeg ikke får noe nytte av.

Lenke til kommentar

 

kanskje tidenes dummeste spørsmål ettersom det står x enhanced spesifisert,  men disse 360 spilla får ikke bedre grafikk på vanlig xbox one eller? den burde jo være kraftig nok til å kjøre forbedra x360 spill eller?

Dette er det dummeste jeg noen sinne har lest.

 

Man må ha X for å kjøre 360-spill fult ut? Hahaha. Snakk om å vise fingern til de som har kjøpt den opprinnelige Xbox One

 

 

Xbox 360 kjørte på PowerPC arkitektur og Xbox One på x86, og det var ikke mange som trodde det ville være mulig i det hele tatt å kjøre Xbox 360 spill på en Xbox One. Microsoft klarte å få det til gjennom emulering, med det resultatet at noen titler kjører like bra på 360 som på One, noen litt dårligere og noen litt bedre. Med Xbox One X som har kraftigere ytelse, vil det resultere i bedre emulering.

Noen spill motorer på gamle Xbox 360 spill klarer å ta I bruk den høyere ytelsen, hvis de for eksempel ikke har en låst framerate, eller en låst target resolution. Det gjøres ingen endring på spillene selv om de er Xbox One X Enhanced, Det er bare spillmotoren som klarer å bruke de ekstra kreftene til å gi et bedre resultat.

Xbox One har 1080 output, så det er begrenset hvor mye en Xbox One kan oppskalere i forhold til en Xbox 360 som også hadde 1080 output.

 

Hvis jeg har forstått dette korrekt. :)

Endret av TheMoose
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjøres ingen endring på spillene selv om de er Xbox One X Enhanced, Det er bare spillmotoren som klarer å bruke de ekstra kreftene til å gi et bedre resultat.

Xbox One har 1080 output, så det er begrenset hvor mye en Xbox One kan oppskalere i forhold til en Xbox 360 som også hadde 1080 output.

 

Hvis jeg har forstått dette korrekt. :)

 

 

XBOX One S har også 4K output. Som kan benyttes til UHD BluRay og 4K Netflix f.eks. Men spill rendres jo på samme måte som i XB1, og så blir de oppskalert til 4K enten i XB1S, eller i TV'en, om man heller vil det. XB1S er også marginalt raskere enn original XB1, så enkelte bakover kompatible titler kjører litt bedre på XB1S også.

 

Ellers har Eurogamer lagd flere artikler/videoer om bakover kompatibilitet. Og som vi ser der, så er ikke ditt ovenstående sitat helt korrekt. Links for geeks:

 

Five ways your Xbox One and 360 games will be better on Scorpio

 

Xbox One backwards compatibility: how does it actually work?

 

How today's games could look and run better on future consoles

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

Det gjøres ingen endring på spillene selv om de er Xbox One X Enhanced, Det er bare spillmotoren som klarer å bruke de ekstra kreftene til å gi et bedre resultat.

Xbox One har 1080 output, så det er begrenset hvor mye en Xbox One kan oppskalere i forhold til en Xbox 360 som også hadde 1080 output.

 

Hvis jeg har forstått dette korrekt. :)

 

 

XBOX One S har også 4K output. Som kan benyttes til UHD BluRay og 4K Netflix f.eks. Men spill rendres jo på samme måte som i XB1, og så blir de oppskalert til 4K enten i XB1S, eller i TV'en, om man heller vil det. XB1S er også marginalt raskere enn original XB1, så enkelte bakover kompatible titler kjører litt bedre på XB1S også.

 

 

 

 

Nå snakket han jeg svarte på om den "opprinnelige Xbox One". Antar han med det mener første generasjon. :)

 

Jeg baserte min uttalelse på Xbxo sjef Phil Spenser sin uttalelse på Twitter i dag "The emulation on X does the enhancements itself, no need for the game code or assets to be reworked. Emulator gives the engine a higher resolution display target and the engine in many games will render to that resolution"

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke dukket opp? Ser flere på reddit sier de ikke kan se at spillet er på GamePass mens andre sier at det er det.

 

EDIT: Var først nå jeg prøvde laste det ned selv, men fungerer i alle fall hos meg med GamePass.

Det dukket opp i går kveld :)

Ikke prøvd det enda da.

Lenke til kommentar

Kjøpte Titanfall 2 på PC til meg selv og et par kompiser da det bare kostet 5 dollar på amazon.com så vi kunne spille sammen da disse folka nekter å kjøpe konsoll. Siden jeg er vant med å spille TF2 med kontroller på Xbox så fortsatte jeg bare bruke den på PC og må si det er rimelig morro å kaste seg inn i spillet å knuse de fleste keyboard og mouse brukerne til tross for at den generelle påstanden er at kontrollerbrukere ikke vil ha nubbesjans mot KB&M i noen sammenheng :p Så langt har jeg 80 totale games, vært MVP 29 ganger og vært i top 3 60 ganger av disse gamene så er rimelig fornøyd med det med tanke på at det har vært en røff start da jeg startet fra scratch uten noen av loadoutene mine og måtte unlocke alle våpen, perks og attachments på nytt.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...