Gå til innhold

The new iPad - tråden


D02

Blir det kjøp?  

294 stemmer

  1. 1. Skal du ha iPad 3?

    • Ja :)
      102
    • Nei
      143
    • Er ikke sikker
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig, men for at iOS skal kunne konkurrere med Android sitt så må det være JB. iOS uten JB er ufattelig dårlig, mener jeg. Men med JB iOS er det meget meget bra og mulighetene er bra. iOS er også bunn stabilt, men kanskje litt kjedelig hvis man ønsker "litt mer". Men dette blir smak og behag.

Lenke til kommentar

Runar er verdensmester i å sette strek... :D

 

--

 

 

Etter å ha blitt bombadert med iPad 3-videoer i YouTube-boksen min, så har jeg ikke fått noe mindre lyst til den... Neste fredag kan ikke komme raskt nok! Noen som vet om Eplehuset (i Trondheim) vil åpne tidligere enn klokken ti på lanseringsdagen?

Lenke til kommentar

Har hørt at Asus Prime er syk på papiret, men er fult av feil IRL. Det er nok et problem du ikke vil ha med en iPad. Dog synes jeg det er latterlig at USB ikke er på "The new iPad". Eneste de mangler i nå før de kan kalles et fullkomment nettbrett.

 

Nå har jeg Prime å er jævlig fornøyd

Lenke til kommentar

Mye bedre. Gratulerer, du er jævla god til å begrunne utsagnet ditt.

iPad er god, men mye bedre, neidu. Hva ser vi på? Specsa? Ett ord: lættis.

 

"Verdens beste PC eller nest beste PC?

Neste beste er helt klart bedre! Eller, den er ikke det om du er en hardbarka PC-gamer men for mannen på gata er nest beste PC'en overkill"

 

Men hvordan er vekten på iPad 3 vs iPad 1?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Lurer litt på triksinga i markedsføringa av de nye programmene som lisom kjører i 2048x1536. Tenker mest da på spill og lignende.

 

Det er rett og slett umulig at en SOC på 1ghz. Kan drive spill i 3d med så mange pixler. Se for eksempel på ps vita. Der har du fks wipeout og uncharted med sub 30 fps. Samme GPU. Men på vitaen så har du roughly 4 ganger mindre pixler.

 

Dog, det jeg har sett av teksprogrammer, fks kindle og ibooks osv, ser helt vilt bra ut, og da er jeg veldig spent på hvordan det vil se ut når jeg har en i hånda forhåpentligvis neste fredag

Lenke til kommentar

Nå kjører vell neppe iOS spillene med like avansert grafikk som PlayStation Vita til å begynne med? Dessuten vil jeg tro at det er enklere med kjøling og muligheter for høyere klokkefrekvenser på GPU-en i en iPad (3) kontra PlayStation Vita med tanke på størrelse, kjølemuligheter og ikke minst ekstra stort batteri osv..

 

Men du har et veldig godt poeng.

Lenke til kommentar

Nå kjører vell neppe iOS spillene med like avansert grafikk som PlayStation Vita til å begynne med? Dessuten vil jeg tro at det er enklere med kjøling og muligheter for høyere klokkefrekvenser på GPU-en i en iPad (3) kontra PlayStation Vita med tanke på størrelse, kjølemuligheter og ikke minst ekstra stort batteri osv..

 

Men du har et veldig godt poeng.

Nja, nå lager nå gameloft spill til vita og. Så vet ikke. Det er ikke uncharted 3 avansert nei, men du finner mye av det samme på iPaden. Asphalt racing fks er jo på vita og ios osv osv.

 

Det kan godt være. Dog, vil noen ekstra mhz ha lite å si. Se bare på en PC i dag. Det fks å drive et spill i 1920x1080 kontra det å drive et spill i 2560x1440 er en kjempe forskjell, og krever mye bedre hardware.

 

Når det krever så mye, så kan du tenke på at vitaen kjører i 960x544, mot iPad'en sin 2048x1536. Så er det rett og slett ikke mulig. Vita sin CPU er jo også quad core, ikke at det trenger å ha så mye å si når det kommer til spill.

 

Det sitter nok bare en god scaler inni iPaden, slik som xbox har. Call of duty fks, er native 1024x600 oppløsning, men blir skalert opp til 720p/1080p. Er nok det samme som skjer med iPaden også.

 

Men men, skal ikke bable for mye

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...